Titlurile zilei

Au dat lovitura! Un cuplu din Iași, soț și soție, a deschis o afacere gourmet, cu produse italienești sută la sută. Investiția este de aproape 100.000 de euro în acest business, iar planurile lor nu se opresc aici

Publicat: 21 ian. 2021
Eliza Durac, în fața magazinului cu produse italienești din cartierul Păcurari, din Iași
Afacerea cu produse italienești sută la sută, înființată de Eliza Durac împreună cu soțul său, are succes la Iași. În plină pandemie COVID-19, cei doi antreprenori au investit 50.000 de euro într-o nouă locație, în cartierul Păcurari, unde comercializează sute de produse

Eliza și Ștefan Durac, un cuplu din Iași, au mizat pe o afacere gourmet, cu produse italienești sută la sută, în anul 2013. Ideea de business a avut succes, astfel că cifra de afaceri a ajuns la 1 milion de lei în anul 2019. Cei doi antreprenori au investit 50.000 de euro într-o nouă locație, în cartierul Păcurari, iar planurile lor de dezvoltare continuă în acest an. Produsele gourmet sunt aduse doar de la producătorii tradiționali din Italia.

Un cuplu din Iași a înființat prima afacere gourmet cu produse italienești sută la sută în anul 2013. Fascinați de „adevăratul” ulei de măsline descoperit la micii producători din Italia, Eliza și Ștefan Durac au deschis primul magazin online cu produse aduse din Italia, respectiv ulei de măsline. Înainte de a face pasul cel mare în lumea antreprenoriatului, cei doi ieșeni au luat la pas Italia și au vizitat numeroase salumerii și magazine cu specialități italienești. După ce au văzut ce produse sunt comercializate la târguri și ce au nevoie pentru piața din Iași, au făcut site-ul „Feelolio”, care a avut succes la scurt timp după lansarea lui. Timp de 3 ani a funcționat afacerea numai din vânzarea produselor italienești online, iar în anul 2016, familia Durac a făcut pasul spre dezvoltarea afacerii, respectiv deschiderea unui magazin fizic, Gourmetteria Sapori, localizat în Carrefour Felicia, din Baza 3.

„După ce am lucrat într-o bancă timp de 10 ani și am ajuns director de agenție, am devenit mamă. În perioada concediului de creștere a copilului eu și soțul ne-am gândit să facem o afacere cu produsele din Italia. În călătoriile noastre am văzut că e obiceiul de a aduce ulei de măsline la masă și de aici a plecat totul. Pe lângă faptul că ne-am îndrăgostit de gastronomia italiană, cred că a fost și chemarea strămoșilor, pentru că unul din străbunicii mei materni era italian și se numea Giovanni DeCecco. Am luat cel mai tare ghid de ulei de măsline din lume, am fost la târguri de profil din Italia, din zona Trieste și Parma, am cumpărat produsele de la producătorii locali și așa am înființat site-ul «Feelolio», unde vindeam numai ulei de măsline. Asta se întâmpla în anul 2013”, spune Eliza Durac.

Afacerea gourmet cu produsele italienești sută la sută, deschisă de cuplul din Iași, a avut succes la scurt timp de la înființare

Investiția în primul magazin a fost de 40.000 de euro și a fost deja amortizată. În cele două magazine lucrează opt angajați, iar cifra de afaceri înregistrată în anul 2019 a fost de 1 milion de lei. Afacerea s-a dezvoltat treptat, astfel că de-a lungul timpului au fost adăugate noi sortimente, noi produse. Printre acestea sunt mortadella, mozzarela filone, stracchino, salame rossa, prosciuto, pecorino con pistacchio. La capitolul produse fresh, în vitrinele magazinelor sunt 40 de feluri de brânzeturi și 50 de preparate din carne. În prezent sunt comercializate aproximativ 500 de produse.

„Colaborăm cu hotelurile «Marriot», «Novotel», unde se folosește ulei de măsline adus de noi, din Italia. Uleiul de măsline este adus din mai multe regiuni ale Italiei, din Sicilia, Toscana, Puglia, Liguria. Cei care lucrează în domeniul HoReCa, în Iași, nu pun pe mese ulei de măsline, un aliment care are atât de multe beneficii pentru sănătate. Am încercat câteva colaborări cu restaurantele din Iași, dar nu a funcționat. Produsele noastre se regăsesc și în restaurantele cu stele Michelin din Italia. Ne-am dezvoltat paleta de produse, inclusiv cu produse de la producătorii locali sau din regiunea Moldovei, dar și trufe sau miere de albine. Avem două platforme logistice la Bari și la Milano cu ajutorul cărora acoperim aproape toată Italia”, mai spune Eliza Durac.

Cei doi antreprenori din Iași au investit în cel de-al doilea magazin cu produse italienești din Iași

Zilnic, în magazinul din Carrefour, deja cu tradiție, intră sute de clienți. În noua locație, deschisă chiar la începutul acestui an, în plină pandemie, fluxul de clienți este mai mic.

„În magazinul din Păcurari am investit 50.000 de euro. Acum sunt puțini, dar și noi suntem la început. Clienții pe care îi avem acum sunt 70 la sută clienți din București, Cluj, Sibiu, care cumpără de la noi, prin intermediul online, iar ceilalți sunt persoane din toate categoriile, inclusiv italieni care locuiesc în Iași. Noi lucrăm doar cu parteneri producători locali la care am fost și am văzut cum sunt produse toate sortimentele pe care le avem în magazin, aici în Carrefour, dar și în magazinul din Păcurari.

Pentru că avem produse perisabile, aprovizionarea se face mai des, la două săptămâni sau o dată pe lună, la două luni, în funcție de produse. Lumea caută acum un produs de lux accesibil și pentru că era nevoie de încă o locație fizică, am deschis al doilea magazin, în Păcurari. De exemplu, în pandemie, oamenii stăteau și jumătate de oră la rând la magazinul din Carrefour, iar noi ne duceam cu pachețelele la intrare. Tot la începutul pandemiei, clienții care intrau în magazin asociau pandemia cu Italia și ne întrebau dacă produsele au fost aduse înainte de apariția primului caz confirmat cu noul coronavirus”, povestește Eliza Durac.

Eliza Durac: „Fiți atenți la miros, consistență, culoare și gust, citiți eticheta când alegeți uleiul de măsline”

Planurile celor doi antreprenori nu se opresc aici. Eliza și soțul său Ștefan vor să mai deschidă un magazin, în București. Iar pentru a atrage clienții, cei doi ieșeni au o regulă de la care nu se abat niciodată.

„În primul rând, fiecare client nou care intră la noi degustă, îl consiliem, îi spunem ce se potrivește, ce produse să aleagă. În general, clienții pleacă mulțumiți și se reîntorc la noi. Cu unii am legat mici prietenii, îi cunoaștem pe o parte dintre ei chiar de la începuturi, de la deschiderea magazinului”, spun antreprenorii.

Produsele vedetă din magazin sunt mortadella prosciutto crudo, mozzarela sau buratta. Prețurile sunt cuprinse între 6 lei, suta de grame la salamuri, până la 14 lei, și la uleiuri, între 35 și 50 de lei. La conserve prețurile sunt undeva la 30 de lei. Cum recunoaștem un ulei de măsline contrafăcut?

„Uleiul de măsline extravirgin adevărat este foarte ușor de recunoscut. Culoarea poate fi orice nuanță între galben verzui și verde deschis. Fiți atenți la miros, consistență, culoare și gust. Trebuie să aibă un gust care îți dă senzația de pur și natural. Citiți ambalajul, unde trebuie să scrie clar «ulei de măsline extra virgin». Și prețul contează, bineînțeles. Din păcate, uleiul de măsline este unul dintre cele mai contrafăcute produse agroalimentare din lume”, spune Eliza Durac.

În ultimii ani au apărut în Iași tot mai multe afaceri cu produse italienești, una dintre ele fiind și cea cu paste.





Comentarii
Adauga un comentariu