Curiozitati

Au dezgropat un mormant vechi de 800 de ani, de langa legendara TROIA. Oamenii de stiinta au avut un SOC URIAS cand au VAZUT. Este FARA PRECEDENT

Publicat: 12 ian. 2017
9
Acum 800 de ani, intr-o comunitate de fermieri de langa Troia, o femeie in varsta de 30 de ani a murit si a fost ingropata, lunand cu ea in mormant un secret care a fost descoperit abia acum, de o echipa de oameni de stiinta.
Noi noduli calcifiati de marimea unor capsune au fost gasiti pe scheletul tinerei, undeva in zona pieptului, sub coaste. Se pare ca nodulii ascundeau celule mineralizate dintr-o bacterie foarte apropiata de stafilococ.
Initial oamenii de stiinta de la Universitatea din WisconsinMadison au crezut ca nodulii sunt o consecinta a tuberculozei, boala caracterizata de aparitia unor astfel de formatiuni pe plamani sau alte organe. Un simplu test ADN a eliminat insa aceasta posibilitate. La fel si pietrele la rinichi.
Cercetatorii au spart apoi nodulii si au descoperit in ele o bacterie care seamana foarte mult cu modernul stafilococ. Nodulii contineu si ADN-ul femeii moarte, dar si pe cel al fetusului ei, de sex masculin, se pare. Potrivit cercetatorilor, femeia ar fi murit din cauza unei infectii a placentei, undeva in Epoca Bizantina.