News Flash:

Autobuzele iesene transporta aer

25 Februarie 2010
6383 Vizualizari | 22 Comentarii
Din cauza faptului ca majoritatea traseelor de autobuz din oras se suprapun cu cele de tramvai, autovehiculele de mare tonaj au ajuns sa transporte aer in loc de calatori. In afara de avantajul capacitatii mari de care dispune si de nivelul de poluare aproape inexistent, tramvaiele reprezinta un mijloc de transport mult mai viabil, datorita vitezei de deplasare. Avand sinele foarte aproape de axul drumului, putine sunt sansele ca un tramvai sa ramana blocat intr-un ambuteiaj. In Iasi, traseele de autobuz se suprapun intr-o proportie covarsitoare cu autobuzele, rezultand un sistem de transport ineficient si costisitor. Este si cazul traseelor de autobuz 19 si 30, care circula pe acelasi tronson cu tramvaiul 2 pe aproximativ jumatate din itinerariu. Mai mult  decat atat, cele doua trasee de autobuz merg in tandem circa 70 la suta. Cartierul Copou reprezinta unul din tronsoanele cele mai aglomerate de autobuze si tramvaie, in zona regasindu-se patru mijloace de transport pe roti si doua pe sine.

Trasee suprapuse

Autobuzele 41, 28, 28 barat si 43 barat urca spre aceeasi destinatie cu tramvaiele 1 si 13, in ajutor sarindu-le si microbuzele 14 si 28. Ultimul dintre acestea se ia la intrecere, in cartierele Dacia si Alexandru cel Bun, cu tramvaiele 5, 6 si 11. Suprapunerea traseelor nu se regaseste numai la nivelul transportului pe sine cu cel pe patru roti, ci si in cazul unor autobuze. De exemplu, itinerariile 43 si 43 barat sunt aproximativ 75 la suta din cursa unul in spatele celuilalt, pana la Piata Mihai Eminescu. Traseul microbuzului 28 este, in schimb, cel mai elocvent pentru a demonstra ineficienta acestor mijloace de transport in comun. In afara de faptul ca, de cele mai multe ori, microbuzele efectueaza transport in regim de taxi, multi dintre calatori urcandu-se si coborand numai la capat de linie, traseul 28 nu face decat sa suplimenteze pe cel al autobuzului cu acelasi numar, cele doua trasee suprapunandu-se suta la suta. "Intr-adevar, multe din itinerariile regiei de transport se suprapun. Daca s-ar relua circulatia tramvaielor 1 si 13 prin centrul orasului, pe strada Anastasie Panu, atunci si traseul 41 s-ar suprapune, intr-o proportie covarsitoare, cu cele doua mijloace de transport pe sine. Trebuie reevaluat graficul autobuzelor si al tramvaielor, pentru eficientizarea acestuia, in ajutorul calatorilor", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP Iasi.

iasi cartierul copou trasee suprapuse
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (22)

Calatorul strivit  | #97386
Sugerez suplimentarea cu mijloace de transport pe traseele 43, 43C si 46 deoarece pe aceste trasee calatorii inca circula inghesuiti ca sardinele in cutie, indiferent de ora.
alex  | #97393
Si in 28 si 28b calatorii stau unii peste altii:| Putina informare n-ar strica...Draga Fadia, poate ai circulat duminica pe la ora 9. Intradevar, atunci autobuzele transporta AER (ce stupid)
mariana  | #97394
rugam sa se aduca autobuze pe traseul Tatarasi- Cug in locul Unistilului (traseu 27)
margareta  | #97399
Eu cred ca atat dumneavaostra care ati scris articolul, cat si domnul de la ratp vorbiti in lipsa de cauza, eu nu am vazut nici odata autobuzul 41 gol, ba chiar din contra, dar automat ca nu aveti de unde sa stiti dak dmv mergeti cu masina personala, unde intradevar poate bate vantul, dar dragii mei nu mai scrieti prostii, inainte sa credeti cevaluati si cercetati, asa zicea un mare filozov, mare dreptate avea,deci va propun sa mergeti si dmv intre orele 16-17sau 07-08 cu un mijloc de transport in comun si sa vedeti ce inseamana aglomeratie
SARDINELA  | #97403
Daca autoarea articolului a luat bani pe el, o rog respectuos sa-i inapoieze si ca un sfat prietenesc o rog deasemeni sa nu mai scrie TAMPENII inainte de a se documenta temeinic.O invitam la o plimbare cu RATP pe durata unei zile...si atunci sa mai vorbim...DA !!!
georgiana  | #97407
am norocul k stau in bicaz si nu stau sa astept 3 de 28b.....dak am norocul merg cu primul venit....dar dak stai in zimbru..minrva....deja trebuie sa te deplasezi pana la piata ACB dak teai plictisit asteptand un maxi 28.....dak gasesti un sofer kre iti face un scandal k nu are voie sa transporte decat 18 pasageri si mai opreste motorul deja poti sa spui k ai inceput bn ziua:).....o zi buna tuturor si sefilor d la ratp"mai mergeti cu mijloacele de transport k sa vedeti situatia si mai apoi vedeti care ar trebuie sa fie nr de mijloace
danny  | #97414
Tu cred ca circuli numai cu masina si nu stii ce calvar e sa mergi cu unul din autobuzele ce circula pe traseele 28 si 41.Mergi ca sardinele si pentru acest confort esti nevoit sa stai in statie si cate 20 min.Asa ca nu vad unde transporta aceste autobuze aer.....doar daca tu nu ne consideri pe noi invizibili....cred ca e cea mai mare porcarie pe care am putut-o citi vreodata.Te-as ruga sa scrii un articol dupa ce te urci intr-o zi intrun 41 de la capatul CUG-ului si sa mergi pana in Copou....ca mi-ar facea mare placere sa il citesc.
driver  | #97417
...e clar tu nu mergi cu autozuzele...o mica precizare, sunt ore de varf in care autozuzele si tramvaiele nu fac fata fluxului de calatori...si la acest moment este un deficit destul de mare de autobuze...mai vorbiti si voi cu soferii sa vedeti cat au intarziere din cauza lipsei de autobuze...si e normal ca intre orele de varf sa fie autobuzul mai gol...nu stiu dupa ce criterii te-ai luat da nu prea ti-a iesit povestea...si inca un lucru, din totdeauana transportul public nu a fost pe profit...primaria trebuie sa sustina financiar regia de transport...sunt multe abonamente gratuite si cu alte cuvinte se face protectie sociala...da cred ca nu ai invatat de asta...asa ca mai studiaza stimabile...batranii, pensonarii sunt tot ai nostrii, care sunt: vecini,parinti, bunici, stabunici...etc...posibil sa ajungi si tu ca ei...posibil asta nu e si obligatoriu...
ro  | #97418
Daca ''lumea'' nu mai are servici ,nu mai este nevoie de ing.sau muncitori !--Au distrus tot ticalosii in tara asta .
Kerrosen  | #97432
Daca tot se suprapun pe unele trasee, atunci sa bage niste autobuze pe rutele rusinii, guvernate de nesimtitii si ticalosii de la Unistil!! E bataie de joc pe rutele 27 si 121. Cel putin la 27 se asteapta si cate jumatate de ora in statie, chiar si pe timp de iarna!! Eu inteleg faptul ca municipalitatea incaseaza bani din gros de la Unistil, dar nu se poate atata bataie de joc, faceti ceva si pentru binele calatorilor!
Ionut  | #97452
Si prin asta ce se propune? Daca vreau sa merg din CUG pana in Copou ar trebui sa cumpar un bilet pana pe Independentei si dupa aceea sa cumpar alt bilet ca sa merg mai departe? Transportul in comun nu e ca trenul ca sa iei din bucati pt simplul fapt ca pretul biletului nu e diferentiat in functie de distanta.
Sergiu  | #97456
Cand astepti dimineata sa te urci si nu mai incapi in cate 3, 4 autobuze, asta in Pacurari, sa mai si schimbi de vreo doua , trei ori, ca asa gandeste unul din cei mai prosti jurnalisti. Si asa e prea scump biletul la salariul pe care-l castiga iesenii, cei care mai muncesc.
ilie  | #97457
eu din pacurari merg aproximativ un kilometru pe jos pana in canta in statia de tramvai...de goale ce-s autobuzele pe pacurari...sa mergi tu, cea care ai scris articolul, cu autobuzele alea goale si sa ne faci din mana si noua astora care asteptam unul plin in care sa ne inghesuim, mai ales dimineata!!!!!
Dana  | #97464
"In Iasi, traseele de autobuz se suprapun intr-o proportie covarsitoare cu autobuzele, rezultand un sistem de transport ineficient si costisitor"
Serios?:)) Putina atentie nu ar strica, ca sa nu mai vorbim de continutul articolului care e mai mult decat absurd. Poate se incearca eliminarea unor trasee tocmai in ideea de a ne obliga sa cumparam cate 2 bilete pentru un drum. Si asa calatorim pe bucati in anumite cazuri: Tatarasi - Pacurari fiind un exemplu, pentru ca 18 nu se pune, decat sa astepti un 18 mai bine o iei pe jos.
Aurica  | #97465
ATI SCRIS "In Iasi, traseele de autobuz se suprapun intr-o proportie covarsitoare cu autobuzele,...
EU NU SUNT PROST DAR NU INTELEG CUM SE POT SUPRAPUNE ELE PE ELE, SAU POATE SE SUPRAPUN GANDURILE CELOR CARE NU AU LOGICA.
Dar sa trec la subiect.
De ce nu puneti autobuze din Pacurari pana in copou, nu cu transbordare sa ne coste 3 lei autobuzele.
Cu 6 lei ma cuplez cu cei din statie si merg zilnic (cu taxiurile UNREAL, PARMA,RVR,TAXI LUX, etc..) pana in Copou cu max. 2 lei. Daca va zgarciti sa introduceti astfel de trasee cu ideea ca nu sunt calatori, va intreb...ASA AVETI CALATORI?
RATP FARA CAP
calatorul  | #97469
voi cei care ati trimis comentarii nu cred ca ati citit mai jos de titlu articolului (titlul este scris in general de altcineva decit redactorul). d-na F face comentarii legate de avantajele pe care le ofera tramvaiele ( timp redus pe cursa, capacitate de transport mare , ambuteiaje reduse) si cred ca are dreptate. Inainte de a ma da cu var , cum sunteti unii obisnuiti , va invit sa faceti un experiment . Urcati din Dacia intr-un microbuz 28 si vedeti in cit timp ajungeti in Copou. A doua zi , la aceiasi ora, urcati in tramvaiul 6 , coboriti in Centru si urcati in primul tramvai spre Copou. Cu cfe mijloace de transport ati ajuns mai repede ?
Unknown  | #97475
Daca ar fi prea multe autobuze pe trasee, incat sa vina in statie din 5 in 5 min as intelege ca sunt prea numeroase.Dar cand abia vin la 10 min, sau intarzie si vin doua odata, nu as incerca sa mai reduc numarul lor de pe traseu.si foarte bine ca au traseu comun, sa aiba cetateanul de unde alege
Marius  | #97481
Draga Fadia ce ar fi sa va schimbati jobul decat sa scrieti articole in necunostinta de cauza!
calatorul relaxat  | #97488
cei de la conducerea R A T P m-ai bine s-ar orienta sa mai aduca microbuse galbene,deoarece circula mai repede soferi ia calatori numai pe scaune model occident,nu intirziem la serviciu.Chiar sunt foarte comode chiar il felicit pe cel care s-a gindit sa le aduca sa circule si in Iasi,si da Primaria are bani sa m-ai aduca microbuze ca dupa orele de virf asi opri autobuzele si o parte din tramvaie ca au consum mare .si asi pune pe traseele neaglomerate microbuze,ca astea au consum foarte mic cred deoarece au motoare mai mici.Scria articolul acea ziarista da cred ca acel director tehnic habar nu are,cind asemenia articol in presa el in loc sa gaseasca soluti mi bune sa atraga calatori ,el spune ca se suprapun mai multe trasee sa poata scumpi biletul.Bai ce directori m-ai au cei de la R A T P .Unde i-o fi gasit acest Primar psdist.Credca a sosit timpul sa renuntati la aseminea dihani,sugerez sa lasati traseele as cum sunt ele,schimbati doar frecventa orelorin circulatie.Cum de s-a ajuns la R A T P cu asemenia datori nu se auto sesizeaza nimeni?din institutile statului,ca doar regia de transport din Iasi e cu capital de stat dl Primar ce masuri luati?.
Gigi Mutu  | #97492
La R A T P SUNT 7 MOASE SI IESE COPILUL CU BURICU NE TAIAT.
eu  | #97500
nush cum ziceti voi k se suprapun..eu circul foarte des pe traseul 28 si 41 si foarte greu reusesc sa urc in autobuz deoarece nu sunt locuri...ne calcam in picioare...nu sunt multe autobuze ci prea putine!!!!si nu sunt organizate in timp....cand stai si ast 20 de min sa vina un autobuz cand vin cate 2 sau 3 odata!!
ana  | #97520
vai e director tehnic stoica?e clar cristina care era vanzatoare la chiosc face programarile pe traseu a autobuzelor
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3463 (s) | 22 queries | Mysql time :0.196595 (s)