News Flash:

Autobuzele MAZ circula cu sasiurile fisurate

8 Iunie 2010
1603 Vizualizari | 0 Comentarii
• Multe din cele 50 de MAZ-uri ale Regiei Autonome de Transport Public circula cu sasiul fisurat • La numai 5 ani de la achizitia acestora, unele din autobuzele regiei sunt depasite tehnic din cauza sasiurilor avariate de gropile din carosabil • Desi aceste autobuze MAZ sunt destul de uzate, RATP mai are de platit rate in contul lor pana in 2012

La 5 ani de la achizitia celor 50 de autobuze MAZ de catre Regia Autonoma de Transport Public (RATP), starea tehnica a acestora lasa de dorit. Desi nu au probleme la partea mecanica, caroseria lor s-a deteriorat din cauza gropilor din carosabil. Asa se face ca multe dintre aceste autobuze MAZ, care circula astazi pe traseele RATP, au sasiul fisurat la mijloc, insemnand implicit un pericol iminent pentru calatori. Cele mai afectate autovehicule sunt cele care circula pe ruta Ciurea - Iasi - Copou, majoritatea fiind cu sasiurile distruse. Asa se face ca multe dintre autobuze cedeaza in trafic sau se retrag la garaj pentru reparatii in timpul curselor obisnuite. "Noi am fost si suntem foarte multumiti de aceste autobuze. De cand le-am luat, nu am intervenit la schimbarea motoarelor, a cutiilor de viteze sau a transmisiei. A mai fost nevoie de cateva mici reparatii, dar le-am facut la noi, intrucat am primit de la bielorusi softurile pentru piesele importante. Cat despre caroserii, aici intr-adevar suntem nemultumiti. Unele s-au fisurat deja la usa din mijloc, din cauza gropilor. Cele mai afectate sunt cele care circula pe Ciurea", a declarat directorul Maricel Gherca, seful RATP. Nici cele care circula prin oras nu sunt intr-o stare mai buna, avand in vedere craterele prin care circula zi de zi. Dovada este si accidentul de anul trecut de pe pasarela Bucium, cand unul dintre aceste autobuze s-a rupt in doua. Si asta in conditiile in care cele 50 de mijloace de transport in comun au iesit de 3 ani din garantie, iar RATP mai are de platit rate pentru ele. Oficial, contractul de leasing pentru cele 50 de autobuze MAZ se va incheia in luna februarie 2012. Conform actului incheiat cu SC Ager Leasing SRL, RATP s-a angajat in 2005 sa achite 7,6 milioane euro pentru autobuzele MAZ, pe parcursul a 7 ani, cu 6 luni de gratie. Asta insemna un pret mediu de 152 mii euro pentru fiecare autobuz. Insa autovehiculele aduse la Iasi vor costa in final 200 mii euro bucata, din cauza dobanzilor si comisioanelor pe care trebuie sa le achite RATP. In contul masinilor, au fost platite pana acum 4,39 milioane euro sub forma de rate si 2,8 milioane euro pentru comisioane si dobanzi. "Toata lumea a zis ca 200 mii euro pentru un MAZ este destul de mult. Aceasta este insa valoarea pe care o achitam in 7 ani, cu 6 luni de gratie. Daca am fi avut bani lichizi am fi cumparat autobuze la un pret mai mic. Acum am avea nevoie de autobuze noi, dar nu mai sunt bani", a completat Maricel Gherca, directorul RATP.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.8281 (s) | 23 queries | Mysql time :0.685754 (s)