News Flash:

Autoritatea Rutiera isi bate joc de satenii ieseni

26 Iulie 2005
1331 Vizualizari | 0 Comentarii
•Scandalul a inceput in octombrie 2004, cand filiala ieseana a ARR, condusa de Cristian Foia, a anulat licenta de transport pentru firma Trans Polosam SRL, societatea care efectua serviciile de transport pe ruta Iasi - Ungheni •Satenii din Ungheni sunt foarte nemultumiti ca nu mai pot ajunge la Iasi, pentru ca o alta firma care a castigat o licitatie nelegala a micsorat numarul de locuri in autovehicule

Ieri, la Curtea de Apel Iasi a avut loc discutarea cererii de suspendare a licitatiei prin care firma de transport Randunica SRL a castigat licitatia pentru efectuarea curselor de transport public Iasi - Ungheni. Din discutiile purtate ieri in fata judecatorilor de partile din dosar reiese in mod clar ca fostul director al Autoritatii Rutiere Romane (ARR), Cristian Foia, a fost cel care a stat la baza unui scandal in care cel mai mult au de suferit locuitorii din Ungheni. "Satenii sunt foarte nemultumiti de ceea ce s-a intamplat. Se cultiva foarte mult si oamenii trebuie sa mearga la piata sa-si valorifice produsele, insa nu mai au cu ce sa faca acest lucru", a declarat ieri Neculai Petrache, primarul comunei Ungheni. Tot acest scandal a inceput in octombrie 2004, cand filiala ieseana a ARR, condusa la acea vreme de Cristian Foia, a anulat licenta de transport pentru firma Trans Polosam SRL, care efectua serviciile de transport pe ruta Iasi - Ungheni. Conform informatiilor furnizate de avocata Andreea Gabriela Dorobantu, juristul firmei Trans Polosam STL, licenta de transport castigata de firma pe care o reprezinta in instanta a fost anulata intr-un mod cu totul nelegal, dupa ce acumulase o vechime destul de mare pe acest traseu. Motivul anularii licentei de catre ARR pentru firma de transport a fost faptul ca din aceasta unitate a plecat unul dintre asociati, ramand doar doi, fapt care nu a condus la o afectare a standardelor anterioare. In prima faza a scandalului intre ARR si SC Trans Polosam SRL a existat un proces pentru stabilirea vechimii pe traseu a firmei persecutate de institutia condusa de Cristian Foia, proces care a fost castigat de operatorul de transport. Marea problema in acest proces castigat de trasportator a fost data de faptul ca judecatorii au luat decizia dupa ce expirase perioada de inscriere la o noua licitatie. "Licitatia a fost facuta in mod ilegal, incalcandu-se in mod flagrant mai multe prevederi legale. In primul rand nu a fost comunicata in termenul prevazut de lege. De asemenea, cei de la ARR au emis o licenta nevalabila, incalcand prevederile Codului Penal", a declarat avocata Andreea Dorobantu. Mai mult, licitatia care a avut loc pe data de 3 iunie 2005 a fost castigata de SC Randunica SRL fara ca aceasta sa aiba macar un acord al Consiliului Local Ungheni. Imediat dupa desemnarea castigatorului la licitatie, Trans Polosam SRL a cerut in instanta anularea licitatiei. Vazand ca solutionarea dosarului intarzie sa mai fie luata, firma pagubita de ARR a incercat ieri sa convinga judecatorii ca este necesar sa fie suspendata licitatia pana la judecarea celuilalt dosar si pentru ca Trans Polosam SRL sa-si poata relua activitatea. Pe acest traseu se castiga aproximativ 90 milioane lei (9000 lei noi) pe luna. Satenii sunt foarte nemultumiti ca SC Randunica SRL nu a respectat capacitatea de transport prevazuta in contract, introducand pe traseu autovehicule cu un numar mai mic de locuri.
Catalin BOACNA
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1290 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018070 (s)

loading...