News Flash:

Autoritatile publice sunt obligate sa le raspunda iesenilor

4 Martie 2002
1051 Vizualizari | 0 Comentarii
•In concordanta cu prevederile ordonantei, orice cerere, reclamatie, sesizare sau propunere, formulata in scris sau e-mail, adresata autoritatilor publice centrale sau locale, unitatilor administrativ-teritoriale precum si regiilor autonome, va primi raspuns
Autoritatile publice sunt obligate de lege sa raspunda si chiar sa cerceteze si sa solutioneze petitiile inaintate de catre ieseni. Aceasta obligatie revine tuturor autoritatilor si institutiilor publice si este legiferata de Ordonanta de Guvern din luna ianuarie, care reglementeaza activitatea de solutionare a petitiilor. In concordanta cu prevederile ordonantei, orice cerere, reclamatie, sesizare sau propunere, formulata in scris sau e-mail, adresata autoritatilor publice centrale sau locale, unitatilor administrativ-teritoriale, precum si regiilor autonome, va primi raspuns. Pentru buna organizare si desfasurare a activitatii de primire si rezolvare a petitiilor ce le sunt adresate precum si de legalitatea solutiilor si comunicarea acestora in termenul legal responsabilitatea revine conducatorilor autoritatilor si institutiilor publice. Acestia sunt obligati sa organizeze un compartiment distinct pentru relatii cu publicul ce va dispune de personal pregatit corespunzator care va primi, va inregistra si se va ingriji de rezolvarea acestora. Acestia le vor indruma catre compartimentele de specialitate, cu precizarea termenului de trimitere a raspunsului. In cazul in care au fost gresit indreptate, acestea vor fi trimise catre compartimentul de specialitate, in termen de 5 zile de la inregistrare. Nu vor fi luate in considerare petitiile anonime sau cele pe care nu sunt trecute datele de identificare a petitionarului. Termenul prevazut de lege pentru comunicarea raspunsului este de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei. Raspunsul va fi comunicat indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila. In cazul in care un petitionar adreseaza mai multe petitii, sesizand aceeasi problema, acestea vor fi conexate si vor primi un raspuns unic. Tot la acelasi numar se vor clasa si petitiile care au acelasi continut. Acestea se vor clasa la numarul initial cu mentiunea ca a fost dat raspunsul. Semnarea raspunsului se va face de catre seful compartimentului care a solutionat petitia. In raspuns se va indica, in mod obligatoriu, temeiul legal al solutiei adoptate. Nerespectarea termenelor de solutionare, interventiile sau staruintele pentru rezolvarea unor petitii in afara cadrului legal, precum si primirea direct de la petitionar a acesteia fara a fi repartizata de catre seful compartimentului, constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza conform legii.
Doriana SAMATARU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1342 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018719 (s)

loading...