News Flash:

Autostrada Soarelui, FINALIZATA dupa 30 de ani

29 Noiembrie 2012
2204 Vizualizari | 0 Comentarii
Autostrada Soarelui
Autostrada Soarelui A2 Bucuresti – Constanta a fost deschisa complet circulatiei astazi, dupa ce si pe ultimul tronson aflat pana acum in lucru, Cernavoda – Medgidia, cu o lungime de 20 de kilometri, se va putea circula pe ambele sensuri. Premierul Victor Ponta a participat la inaugurarea acestui tronson.

Tronsonul fusese deschis pe un singur sens, in vara. Astfel, dupa 30 de ani de la debutul lucrarilor, Autostrada Soarelui va fi finalizata si se va putea circula complet in regim de autostrada pe toti cei 202 de kilometri dintre Bucuresti si Constanta.

Proiectul A2 a fost demarat la inceputul anilor ’80, de regimul comunist condus de Nicolae Ceausescu. Atunci, lucrarile s-au axat pe tronsonul dintre fetesti si Cernavoda, odata cu construirea noilor poduri rutiere si feroviare pestre Dunare si peste bratul Borcea. Tronsonul de 18 kilometri a fost inceput in 1982-1983 si finalizat in 1987.

Dupa aceea, lucrarile au continuat la tronsonul Bucuresti – Fundulea, de 25,6 km, dar dupa Revolutie acestea au fost sistate, din lipsa de fonduri. Abia in anul 2001 se dadea din nou startul lucrarilor la acest tronson, finalizat in 2004. Tot atunci s-au construit si tronsoanele Fundulea – Lehliu (29,1 km) si Lehliu – Drajna (41,6 km).

Tronsonul Drajna – Fetesti (36,6 km) a fost deschis circulatiei abia in vara lui 2006, dar pe un singur sens, fiind finalizat complet dupa mai bine de un an.

Intre 2004 si 2007 a fost realizata si reabilitarea completa a primului tronson construit in anii ’80, intre Fetesti si Cernavoda.

Continuarea autostrazii spre Constanta a demarat abia in 2009, cu lucrari la tronsoanele Cernavoda – Medgidia (19,5 km) si Medgidia – Constanta (32 km). Incredintat firmei franceze Colas, contractul pentru primul dintre tronsoane a fost reziliat in 2011, de ministrul Transporturilor de atunci, Anca Boagiu, din cazua intarzierilor uriase, si atribuit ulterior asocierii Astaldi – Max Boegl, aceeasi care castigase si contractul pentru tronsonul al doilea.

Lucrarile s-au desfasurat intr-un ritm mult mai sustinut, astfel ca o prima sectiune, intre Murfatlar si Constanta, a fost deschisa inca din vara anului 2011, pe un sens, iar din toamna pe ambele sensuri. In vara anului 2012 s-a dat in circulatie pe ambele sensuri portiunea dintre Medgidia si Constanta si pe un singur sens tronsonul care se deschide complet joi, intre Cernavoda si Medgidia.

Acest ultim tronson trebuia finalizat, potrivit contractului, in ianuarie 2013. Totalul costurilor pentru executia A2 s-a ridicat, dupa Revolutie, la peste 700 de milioane de euro.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

autostrada soarelui bucuresti constanta cernavoda medgidia
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3708 (s) | 22 queries | Mysql time :0.241531 (s)