Diete si regimuri

Aveti probleme tiroidiene? Ce trebuie sa stiti despre dieta si suplimente

Publicat: 20 mai 2019
25

Pacientii cu probleme de tiroida nu isi pot gestiona starea prin dieta. Cu toate acestea, consumul unor alimente si suplimente gresite poate provoca probleme. "Printre alimentele pe care unii pacientii ar trebui sa le consume cu moderatie sau chiar sa le evite sunt sunt soia, kelp si suplimente alimentare precum iod si seleniu", spune endocrinologul Christian Nasr, adaugand ca "exista o multime de literatura despre ceea ce oamenii nu ar trebui sa faca".

Consumul prea mare de soia provoaca probleme numai pentru cei cu hipotiroidism, care apare atunci cand glanda tiroida nu produce suficient hormoni tiroidieni, spune dr. Nasr. Principala problema este ca soia impiedica absorbtia hormonilor pe care ii iau pacientii. "Unele studii arata ca daca mananci o cantitate mai mare de soia sau bei un pahar mare de lapte de soia, in termen de o ora de la administrarea unui hormon tiroidian, ar putea afecta absorbtia", spune el. Multi oameni depind de acesti hormoni pentru a obtine o stare de echilibru. "In general, expertii recomanda ca pacientii care au o tiroida putin activa, sa nu consumati soia in fiecare zi", adauga el. "Nu mancati edamame in fiecare zi. Nu beti lapte de soia in fiecare zi". 

Nap si alte legume radacinoase? Nu. Se crede ca uneori napul si conopida provoaca probleme tiroidiene, dar nu este cazul, spune dr. Nasr. Ele sunt bune pentru dieta ta, indiferent de problemele tiroidiene. O varietate de leguma radacinoasa, care este o exceptie si care poate avea un impact negativ asupra unei tiroide subacute, este maniocul. Aceasta planta contine unele toxine care pot incetini o tiroida deja subactiva", dr. Nasr. Dar si in acest caz nu sunt probleme daca o consumati rar.

Kelp-ul (varec) este un tip de alga marina si potrivit specialistului, pacientii cu probleme de tiroida nu ar trebui sa aiba mai mult de un aport mediu zilnic recomandat de 158 – 175 micrograme de kelp pe zi. Concentratia de alge din dieta nu este, in general, suficienta pentru a provoca o problema. Insa altfel este situatia daca vorbim de suplimente. O capsula poate contine pana la 500 micrograme kelp.

Varza si alte crucifere. Chiar daca acestea sunt bune pentru noi, varza si alte legume crucifere mancate in cantitati mari, in special in contextul deficientei de iod sau a nivelului limita de iod, pot duce la hipotiroidism. Aceste legume genereaza un ion care concureaza cu absorbtia de iod de catre tiroida.

Suplimentele si problemele de tiroida. Evitati iodul ca supliment daca aveti hipertiroidism sau hipotiroidism. Efectul suplimentelor de iod poate varia de la persoana, determinand tiroida sa produca prea mult sau prea putin hormoni. "Anumite site-uri sau specialisti in medicina alternativa spun pacientilor ca iodul este "bun pentru tiroida", spune dr. Nasr, dar "daca exista cineva care nu trebuie sa ia iod, acestia sunt pacientii cu anumite probleme de tiroida". Astfel de afirmatii sunt facute deoarece deficienta de iod este cauza principala a starilor tiroidiene in lume, dar nu peste tot. Sunt tari in care iodul se adauga la multe alimente si nu doar la sare. Pacientii trebuie sa fie atenti la suplimentele concentrate cu iod. De asemenea, fiti atenti la seleniu. In cazul seleniului, nu depasiti 200 de miligrame pe zi. Sunt medici de medicina alternativa care il recomanda/prescriu frecvent, insa seleniul este in regula atat timp cat nu exagerati.





Adauga un comentariu