Actualitate

Bac 2012: Vezi subiectele si REZOLVARILE la matematica si istorie! 4 elevi ieseni, eliminati – UPDATE – FOTO

Publicat: 04 iul. 2012
Absolventii claselor a XII-a au sustinut, astazi, proba obligatorie din cadrul examenului de bacalaureat, la matematica sau istorie. Subiectele sunt diferite in functie de specializarea urmata: matematica-informatica (M1), stiinte ale naturii si profil tehnologic (M2), pedagogic (M4).
Vezi aici baremul de corectare matematica M1!
barem corectare
barem corectare

Vezi aici baremul de corectare matematica M2!
barem corectare
barem corectare

UPDATE 16:45 – In judetul Iasi, 5472 de candidati vor sustine a treia proba scrisa pe 6 iulie, la 15 discipline: 2094 la biologie si anatomie, 1923 la geografie, 549 la chimie, 464 la fizica, 237 la discipline socio-umane si 205 la informatica. 

UPDATE 13:00 – Proba de astazi a fost sustinuta de 5217 de candidati (93%). 4 candidati au fost eliminati din examen, pentru tentativa de frauda (2 candidate de la Colegiul „Emil Racovita”, de la seral, au schimbat ciornele intre ele in timpul examenului, iar alti doi candidati, de la Colegiul „Stefan cel Mare” din Hârlau si de la Grupul Scolar „Radu Cernatescu” au incercat sa foloseasca telefonul mobil in timpul tezei). Acestia nu au dreptul sa sustina examenul de bacalaureat in urmatoarele 2 sesiuni.

UPDATE 12:15 – „Obtinerea unei note minime de promovare este conditionata de abordarea primelor doua subiecte, concepute în acest sens. În schimb, pentru a primi o nota buna este nevoie de atentie, de experienta de rezolvare a unor subiecte similare si de stapânirea emotiilor. Ca si în sesiunileanterioare, sunt punctate toate etapele parcurse în rezolvarea unei cerinte, acordându-se, asadar, punctaje intermediare. Se poate considera ca, la modul general, variantele au un nivel mediu de dificultate, continând subiecte echilibrate, fara cerinte foarte dificile”, a declarat prof. Nicu Miron, inspector de specialitate in cadrul ISJ.
UPDATE 12:12: „Subiectele sunt de dificultate medie. Primul subiect se refera la o tema de istorie medie a românilor, mai precis domniile lui Mircea cel Batrân si a lui Stefan cel Mare. Elevii trebuiau sa identifice din textele istorice propuse unele coordonate spatio-temporale la care faceau referire cele doua surse narative. În cadrul celei de-a sasea cerinte, se solicitau detalii despre primul subiect, cu privire la doua fapte istorice referitoare la actiunile militare din secolele XV – XVI la care au participat Tarile Române. Al doilea subiect solicita cunostinte de istorie moderna a românilor. Este vorba despre un item care consta într-o întrebare structurata, solicitându-se mentionarea unor caracteristici ale proiectului reprezentat de constitutia propusa de tinerii boieri moldoveni la 1822. O parte din solutiile solicitate se puteau identifica din sursa pe care elevii o aveau de analizat. Ultimele doua cerinte ale acestui subiect necesitau raspunsuri mai elaborate, argumentate, exprimarea unei opinii asupra unui fapt istoric, ca urmare a analizarii textului istoric. De asemenea, se solicita argumentarea printr-un fapt istoric a unei afirmatii. Se puncteaza pertinenta argumentarii prin utilizarea unui fapt istoric relevant, respectiv a conectorilor care exprima cauzalitatea si concluzia. Subiectul al III-lea consta în realizarea unui eseu structurat despre situatia interna si internationala a României în perioada postbelica. În demersul lor, elevii trebuiau sa  trateze o serie de cerinte care, fie solicitau mentionarea unui fapt istoric, fie detalierea, prezentarea complexa a unei actiuni prin care România se implica în relatiile internationale în a doua jumatate a secolului al XX-lea. De asemenea, elevii trebuiau sa mentioneze si practici politice democratice din perioada mentionata anterior. În concluzie, subiectele necesitau atentie din partea elevilor, mai ales în întelegerea cerintelor formulate, pentru ca rezolvarea unora solicita identificarea informatiei din sursa istorica propusa, fiind necesare de asemenea si cunostinte temeinice, rod al unei pregatiri sustinute în timpul anului scolar. Având în vedere ca Istoria este o disciplina de profil, cu caracter obligatoriu pentru clasele umaniste si pentru cele vocationale, consideram ca elevii au prilejul de a arata astazi masura valorii lor la profilul pentru care au optat la admiterea în liceu”, declara prof. dr. Lacramioara Iordachescu, inspector de specialitate in cadrul ISJ Iasi.
UPDATE 11:40 – Un profesor de istorie a explicat cum ar fi trebuit sa fie rezolvate subiectele. „La subiectul I, copiii ar fi trebuit sa faca referinta la Cruciadele Tarzii, respectiv luptele pe care le poarta Occidentul cu Imperiul Otoman, dar aici sa faca si referinta la influenta si pozitia pe care o ocupau voievozii din cele trei provincii in acest conflict. De asemenea, ca si repere, se puteau referi la bataliile lui Stefan cel Mare de la Vaslui sau Podu Inalt si puteau sa mearga pana la Mihai Viteazul si ideea sa de unire a celor trei provincii romanesti. Subiectul al II-a consider ca este cel mai dificil. Elevii au avut in programa constituiile din secolul XIX, dar la acea constitutie a fost tratata vag. Ar fi fost mai bine sa li se dea constitutia de la 1866 a Regelui Carol I sau lucruri ce tin de legile date de Cuza dupa 1859. Acest subiect va face diferenta. La subiectul al III-lea, copiii trebuiau sa abordeze in contextul Razboiului Rece si rolul pe care l-a avut Romania in acest conflict. De asemenea, trebuiau sa faca referire la modul in care comunistii au falsificat alegerile din perioada 1946 – 1947, sa faca referinta la Petru Groza si Gheorghe Gheorghiu Dej, sa precizeze aspecte legate de faptul ca Romania era un stat tampon intre fostul URSS si Occident, sa se refere la aderarea Romaniei la CAER sau la Tratatul de la Varsovia. Pe final, trebuie sa ajunga la anul ’89 si sa arate ce a insemnat revolutia de atunci, sa precizeze exact principiile sistemului democratic cu referire la pluripartidism, votul universal si, in linii mari, sa precizeze principiile care stau la baza democratiei”, a declarat un reputat profesor de istorie.
UPDATE 11:20 – Elevii sustin ca subiectele au fost usoare si ca cei care au invatat pot lua cu usurinta note de trecere. „Subiectele la istorie mi s-au parut foarte usoare. La subiectul I am avut o serie de fragmente usoare. La subiectul II ni se solicitau niste lucruri foarte precise: ce s-ar fi intamplat pentru oameni daca ar fi aderat la acea constitutie, de unde provine textul, incadrarea lui in contextul istoriei, iar la subiectul III ni se cerea sa explicam ce s-a intamplat dupa terminarea celui de-al Doilea Razboi Mondial, ce s-a intamplat si care au fost efectele instaurarii comunismului. In plus, ca o cerinta la eseu ne-au fost solicitate elemente ce tin de trecerea la democratie, dupa ’89”, a declarat o eleva de la Liceul „Vasile Alecsandri”.
„Nu m-am asteptat la un subiect atat de usor la matematica, eu sustinandu-l la M1. Au fost cerinte si subiecte pe care le-am rezolvat, nimic nou. Orice elev care a invatat putea sa rezolve destul de bine acest subiect”, a declarat un elev de la Liceul „Vasile Alecsandri”.

 Astfel, la matematica a fost extrasa varianta 5. Subiectele cuprind:

M1
Subiectul I: numere complexe, functii de gradul II, progresie, probabilitate si vectori
Subiectul II: sistem liniar si grupuri
Subiectul III: functii derivate si limite

M2

Subiectul I: ecuatii exponentiale, inecuatie
Subiectul II: matrici si polinoame
Subiectul III: functii derivate si limite

Elevii care sustin bac-ul la istorie au de rezolvat tot varianta 5. Primul subiect reprezinta doua fragmente referitoare la domnitorii Stefan cel Mare si Mihai Viteazul – sase cerinte legate de pericolul expansiunii otomane catre Tarile Romane. Subiectul al II-lea reprezinta un fragment din Constitutia Carvunarilor – momente ale inceputului secolului 19. Ultimul subiect le cere candidatilor sa compuna un eseu de 2 – 3 pagini in care sa explice relatiile internationale din perioada post-belica.

bac istorie 2012

bac istorie 2012

Ramaneti pe www.bzi.ro pentru a afla si baremele de corectare de la matematica si istorie.

Vineri, 6 iulie, este programata ultima proba scrisa a sesiunii de vara a bac-ului, respectiv proba la alegere a profilului si specializarii. Primele rezultate vor fi afisate duminica, 8 iulie, urmand ca a doua zi, in intervalul orar 08.00 – 12.00, sa fie depuse contestatiile, la secretariatele liceelor unde s-a sustinut proba de examen. Rezultatele finale se vor afisa pe 13 iulie. 





Comentarii
Adauga un comentariu