News Flash:

Bacalaureatul Reformei

25 Iunie 2009
765 Vizualizari | 0 Comentarii
Bacalaureatul Reformei
Traditional, examenul de Bacalaureat este testul care vine sa confirme ca absolventii de liceu sunt pregatiti pentru provocarile profesionale care urmeaza. De
multi ani incoace, insa, acest examen a fost o inepuizabila sursa de nesiguranta, incertitudine si frustrare pentru elevi si profesori. Elevii au fost victimele unor
schimbari de viziune sau moduri de organizare ramase neclare pana in ajunul examenelor.
Intrebarea "daca este Bacalaureatul un examen definitoriu pentru un absolvent de liceu?" si-o adreseaza tot mai des elevii, parintii si profesorii antrenati deopotriva in cadrul emotional solicitat de acest examen care marcheaza un final de formare si inceputul unei alte etape.
Daca "Bacalaureatul reprezinta, ca fond, verificarea competentelor necesare pentru optiunile ulterioare ale candidatilor si asigura necesarul de competente?", aceasta este o intrebare cu raspunsuri multiple. Verificarea la probele orale are in vedere pregatirea tanarului pentru "n" interviuri pe care le va sustine in viitor, iar prin competentele verificate la aceste probe se acopera necesarul minim de cultura pentru intretinerea unui dialog pe problematici variate. Probele scrise sunt de un grad sporit de dificultate, elevii concentrandu-si atentia pe parcursul celor patru ani de liceu si, in special, in anul al patrulea, asupra variantelor de subiecte, ceea ce presupune o ingustare a plajei de interes privind formarea lor atat intr-un anumit domeniu, cat si pentru viata. La acest lucru contribuie si admiterea pe baza de dosare (media anilor de studiu plus rezultatul examenului de bacalaureat), care conduce la toceala si vanatoare de note.
Parintii sunt interesati de parcurgerea de catre copiii lor a acestor variante iar profesorii sunt pusi sa lucreze dupa doua programe: una scolara si alta de
bacalaureat. Degringolada continua datorita manualelor alternative si admiterii aberante pe baza de dosar in liceu.
Nota in sine s-a demitizat. Faptul ca notele sub opt sunt intr-un procent foarte mic nu indica un act educational performant, ci formalismul evaluarii si nivelul
minim de exigenta impus de continuturi.
Bacalaureatul de astazi este doar un examen de forma, doar un liant intre doua niveluri de formare, de cele mai multe ori fara coerenta si fara legatura intre ele. In dorinta de a ne alinia la performantele invatamantului european, sentimentul multora dintre cei care profeseaza in invatamant este ca politicile educationale nu vizeaza formarea unui elev de performanta, ci a unuia mediocru care sa asigure cat mai rapid forta de munca cea mai ieftin platita pentru Europa.
Ce-ar fi daca s-ar realiza parteneriate intre angajatori si institutiile formatoare, iar pentru rebuturi sa plateasca acestea din urma? Si nu ma refer aici doar la invatamantul preuniversitar, ci si la cel universitar si postuniversitar. In special la el. Oare domnii universitari cred ca reforma pe care o pastoresc nu-i include in schimbare, se opreste inaintea lor?
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1332 (s) | 22 queries | Mysql time :0.022311 (s)

loading...