Stiri

Ballmer, responsabilul pentru succesul Microsoft

Publicat: 31 ian. 2012

Steve Ballmer, CEO al Microsoft inca din anul 2000 a declarat recent ca slujba lui a devenit cu totul alta odata ce Bill Gates a renuntat la functia executiva din cadrul propriei companii.

Retragerea lui Bill Gates din 2008 de la conducerea Microsoft a insemnat un transfer de responsabilitate in “curtea” lui Ballmer. Iata cateva lucruri care s-au schimbat in companie de cand la conducere se afla Steve Ballmer, listate de Business Insider.

Inginerii, la conducere

Pana la plecarea lui Gates, Ballmer ii cerea sfaturi atunci cand era vorba de lucruri de natura tehnica. Odata ce a ramas singur, el a desemnat cate un tehnician pentru fiecare grupa de produse. Spre exemplu, Qi Lu, fost angajat al Yahoo, se ocupa de Online, Steven Sinofsky de Windows, Kurt DelBene de Office, Satya Nadella de servere si serviciul cloud, iar Don Mattrick de Xbox.

Mai multa cooperare

Microsoft este o companie cunoscuta pentru competitivitatea dintre angajati si pentru neintelegerile care izbucneau la tot pasul. Ballmer a incurajat o mai stransa colaborare si coordonare intre diversele departamente ale companiei.

Spre exemplu, interfata Windows Metro, creata initial pentru Windows Phone, este acum integrata in Windows, Office si Xbox Live.

Proiectele proaste, oprite din fasa

Una din calitatile lui Ballmer este identificarea produselor care nu functioneaza cum trebuie si eliminarea acestora inainte ca ele sa fie prea costisitoare si sa ocupe prea mult timp.

Un bun exemplu este telefonul Kin, care a fost pe piata doar cateva saptamani inainte ca Microsoft sa il retraga pentru a se concentra pe dezvoltarea unei versiuni mai bune a Windows Phone. Microsoft a mai renuntat la MP3 player-ul Zune, dar si la Office Live.

Lansarile Microsoft au loc la intervale mai scurte

Daca dezvoltarea versiunii Vista a Windows a durat aproximativ cinci ani, dupa ce, la doi ani de la inceperea proiectului, tot avansul facut a fost sters, iar munca luata de la capat. Nu doar problemele calitative au afectat compania, ci si lunga perioada de asteptare.

In ultimii cinci ani, Microsoft a devenit o companie predictibila. Windows, Office si alte produse mari au fost lansate la intervale regulate de doi-trei ani.

Parteneriate

In trecut, cand Microsoft lua decizia de a intra pe o noua piata, existau doua posibilitati – constructie sau achizitie.

De exemplu, pentru a concura cu Google, a construit motorul de cautare Bing, iar cand a dorit un software de business management, a cumparat Great Plains.

In ultimii ani, Microsoft a inceput o serie de parteneriate. In 2009, Ballmer a reusit sa convinga Yahoo! sa introduca rezultate ale Bing in motorsul sau de cautare, iar la finalul lui 2010 a anuntat parteneriatul cu Nokia.

Xbox 360, nu doar o consola de gaming

De la lansarea sa in 2005, Microsoft a sustinut ca Xbox va fi mai mult decat o consola de gaming si ca va fi un mod de distractie pentru toata familia. Pentru primii trei ani, promisiunea a fost una goala, dar in 2008, compania a semnat un contract cu Netflix.

De atunci, Microsoft a semnat mai multe acorduri cu diverse televiziuni, precum ESPN sau Comcast, a lansat Kinect, care adauga control vocal si recunoastere a gesturilor.

Serviciul cloud

Inca din 2008, Microsoft a inceput sa puna accentul pe serviciile de cloud computing, precum BPOS si Windows Azure. De atunci, Ballmer a promovat acest nou serviciu cu fiecare ocazie.

Patentele, o arma

Ballmer a inceput, inca de la venirea sa in 2000, sa foloseasca diverse patente drept arma impotriva Linux si a dezvoltatorilor sistemului de operare. Incepand cu 2008, Ballmer a avut aceeasi atitudine, doar ca de data aceasta a indreptat lupta catre Android. Compania Google a fost nevoita sa scoata din buzunar 12,5 miliarde de dolari pentru a cumpara Motorola tocmai pentru a avea o serie de patente care sa ii ajute in lupta cu Microsoft.



loading...

Adauga un comentariu