Local

Bandă suplimentară de trafic pe Aleea Sadoveanu din Iași. Șoseaua se va extinde pe 3,3 kilometri

Publicat: 19 mai 2022
Trafic rutier pe Aleea Sadoveanu din municipiul Iași
Primăria va face o bandă suplimentară de trafic pe Aleea Sadoveanu din Iași, pe o lungime de 3,3 kilometri

Noua bandă suplimentară de trafic pe Aleea Sadoveanu va fi realizată pe o lungime de 3,3 kilometri. Șoseaua va fi extinsă de la două la 3 benzi pentru fluidizarea traficului. Primăria caută un proiectant pentru a stabili exact traseul pe care se va realiza noua bandă suplimentară.

Proiect nou de trafic în municipiul Iași. Pentru fluidizarea traficului de pe Aleea Sadoveanu, pe tronsonul cuprins între Universitatea de Științe ale Vieții (USV) „Ion Ionescu de la Brad” și până la rondul Breazu, ar urma să apară o bandă suplimentară de trafic. Lucrarea a fost scoasă la proiectare, iar până la finalul lunii iunie 2022 se va stabili și firma care se va ocupa de această investiție. Proiectul privind extinderea șoselei din Copou a fost inclusă la pachet cu modernizarea altor artere din municipiul Iași, investiție de 588 mii lei.

O nouă bandă de trafic pe Aleea Sadoveanu din Iași

Supralărgirea Aleii Mihail Sadoveanu, respectiv crearea unei benzi suplimentare, pe traseul spre Breazu, va fi realizată pe o porțiune de 3,3 kilometri. Lățimea  actuală a șoselei este de 7 metri,  iar lărgirea va duce la 9-10 metri. Proiectul presupune îngustarea trotuarelor pentru realizarea benzii suplimentare de circulație. Totuși, până la această oră nu se știe exact traseul clar pe care va apărea noua bandă de trafic.

„Vorbim despre o licitație aflată în desfășurare, cu termen final pe 28 iunie 2022, pe partea de proiectare. Firma de proiectare care va câștiga procedura ne va propune exact de traseul cuprind de banda suplimentară de trafic de pe Aleea Sadoveanu”, a spus Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei municipiului Iași.

În prezent, lățimea unei benzi este de 3,2 metri pe Aleea Sadoveanu din Iași. Proiectul prevede ca lățimea să ajungă la 3 metri, ceea ce va duce la apariția unei benzi suplimentare.

S-a renunțat la pasajul subteran din Agronomie

Inițial, pentru fluidizarea traficului de pe Aleea Sadoveanu a fost luat în calcul un pasaj subteran, cu câte o bandă pe sens, proiect la care însă s-a renunțat. Primăria a decis să treacă la supralărgirea șoselei, o investiție mult mai ieftină și mai fiabilă decât un pasaj.

„Aleea Mihail Sadoveanu este amplasată în zona Copou, având ca limite strada Dumitrașcu Cantacuzino și limita administrativă. Aleea are o lungime de circa 3.300 metri liniari cu o lățime de circa 7 metri liniari. Îmbrăcămintea rutieră este din mixtură asfaltică aflată într-o stare bună, dar este impetuos necesar o supralărgire a părții carosabile printr-o nouă bandă de circulație. Strada are un sistem de preluare a apelor pluviale  și iluminat stradal”, se arată în caietul de sarcini.

Și Șoseaua Bucium din Iași va fi extinsă de la 4 la 5 benzi pe sens. Banda de trafic de pe Aleea Sadoveanu din Iași va duce la fluidizarea traficului spre Breazu, una din zonele aflate într-o continuă extindere imobiliară.




Comentarii
  • Deci se reduce pietonalul in favoarea mașinilor și se ajunge la aberația de la undatie unde trotuarul din fața căminului academos are 50 de centimetrii . Când traversezi de la biblioteca Eminescu peste pasaj dai Intr un trotuar nefuncțional . Și acolo sunt 4 benzi și tot degeaba ,traficul din Păcurari e sufocant. Deci soluția e clar că nu e functionala

  • ca sa ce? sa se plimbe toti loserii fara treaba pe acolo? Unde sunt pistele de biciclete, Chirica? Cum se prezinta trotuarele? De ce se blocheaza accesul pietonal in orasul asta?

  • Asa se intampla cand umpli institutiile de pile incompetente. Nu sunt in stare sa propuna solutii decente. Nu e mai usor sa nu dai autorizatii de constructie cu nemiluita daca nu ai infrastructura rutiera ? Ca Boc asa a facut la Cluj. Si se judeca la greu cu imobiliarii. La noi, facem benzi suplimentare, mutam canale, stalpi de beton, de lemn, de care or mai fi, facem inca un santier (ca si asa Iasul e al doilea cel mai poluat oras din tara), ingustam trotuare, desfiintam benzi pentru biciclete, etc. In lumea civilizata se tinde catre o poluare cat mai redusa, Primaria Iasi ne sufoca in poluare. Masinile fara numar si imobiliarii sa traiasca. Sa moara sufocati fraierii, daca tot ne-au votat…….cam asa ceva.

Adauga un comentariu