News Flash:

Barbatii isi uita mai multe lucruri la hotel decat femeile

23 Iulie 2001
771 Vizualizari | 0 Comentarii
•Ciudateniile turistilor sunt lucruri firesti pentru cei care lucreaza in turism •La hotelul Moldova din Iasi, 40% din pasageri pleaca fara telefonul mobil •Ciudateniile turistilor sunt legate si de numarul camerei sau al etajului la care doresc sa fie cazati
Turistii care poposesc in hoteluri, la plecare ar trebui sa-si verifice atent camera in care au stat. De multe ori, personalul de serviciu gaseste in camerele care au fost locuite, lucruri uitate de catre turistii grabiti. In general, cei care uita sunt barbatii, dar exista cazuri cand si femeile se dovedesc a fi mai putin ordonate si meticuloase. Barbatii isi uita frecvent documentele si banii, iar femeile, obiectele de imbracaminte si cosmeticele. In topul obiectelor uitate de turisti in hoteluri figureaza insa telefoanele celulare. La hotelul Moldova din Iasi, 40% din turisti pleaca fara telefonul mobil. La cazare, acestora li se inmaneaza o telecomanda pentru televizorul din camera. Telecomanda seamana foarte bine ca forma cu un telefon celular. Din aceasta cauza, cand parasesc hotelul, unii dintre turisti iau telecomanda si lasa in camera telefonul mobil. Daca sunt, insa, prea atenti cu telefonul, isi uita atunci incarcatorul de la acesta. Exista cazuri cand neatentia si graba turistilor poate avea efecte mai grave, obiectele uitate continand sume mari de bani. In aceasta situatie s-a aflat un turist israelian care a uitat la hotelul Moldova 2.200 de dolari. El a fost gasit rapid de catre personalul hotelului si problema s-a rezolvat intr-un mod fericit. Lucrurile gasite sunt trecute intr-un registru de obiecte uitate si se incearca gasirea cat mai grabnica a turistului. Daca acesta nu este identificat, lucrurile uitate se pastreaza in hotel aproximativ un an, dupa care se vand la pretul prim oferit pentru a se acoperi eventualele daune.
Personalul hotelurilor se confunta pe langa aceste probleme ale "uitucilor" si cu un comportament uneori mai ciudat al celor care apeleaza la serviciile lor. La cazare, grupurile de turisti din Israel intreaba receptionerul in mod obsesiv daca exista dopuri la cada din baia camerei si daca sunt cazati impreuna cu sotia, ne-a declarat directorul executiv al hotelului Moldova. Sunt cazuri cand turistii solicita un numar suplimentar de perne, care se poate ridica uneori la zece. "Noi trebuie sa-l facem pe cel care se cazeaza la noi sa se simta bine. Doreste zece perne, atatea va avea. In general, incercam sa facem fata tuturor solicitarilor venite din partea turistilor, chiar daca uneori acestea par putin mai ciudate", ne-a marturisit Mariana Andrei, angajata a hotelului Unirea din Iasi.
Ciudateniile turistilor sunt legate si de numarul camerei sau al etajului la care doresc sa fie cazati. Cetatenii straini care apeleaza la serviciile hotelului Unirea doresc camere situate la etajele superioare. Cei care revin in mod constant aici, doresc sa fie cazati de fiecare data la acelasi etaj, solicitand chiar aceeasi camerista. Hotelul Moldova isi indrageste turista care de cate ori vine, solicita camera 513. "Doamna 513", cum ii spune personalul hotelului, mai are un obicei, respectat de catre cei de la receptie. Ea doreste sa-si serveasca zilnic cafeaua la receptie, alaturi de angajati, si nu in hol sau restaurant cum ar fi normal.
Ingeniozitatea turistilor are uneori aspecte greu de imaginat. Doi pasageri ai hotelului Moldova au organizat intr-o seara o intrecere: care reuseste sa arunce cu gatul de la sticla de bere in usa de la camera. Din cauza galagiei, camerista a alertat conducerea hotelului. Directorul nu a sesizat nimic stricat la inspectia camerei. Dupa ce au plecat turistii cei veseli, personalul hotelului a constatat ca sub afisul aplicat pe usa camerei de catre acestia, se aflau semnele proaspete ale "concursului" recent incheiat.
Aceste intamplari fac parte din activitatea zilnica a celor care lucreaza in turism. Hotelul, fie ca adaposteste o noapte sau o perioada mai lunga, un calator, trebuie sa-i asigure acestuia confort si buna dispozitie. Chiar daca serviciile oferite nu se ridica la cele mai inalte standarde, ospitalitatea moldoveneasca, bunavointa, calmul si zambetul pot sa-l determine pe turist sa revina oricand cu placere la Iasi. Cu siguranta, lucrurile uitate eventual in hotel ii vor fi inapoiate rapid, iar solicitarile sale vor fi rezolvate.
Alina STEFAN
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4657 (s) | 22 queries | Mysql time :0.355595 (s)