News Flash:

Bataie de joc pe banii iesenilor

8 Aprilie 2004
679 Vizualizari | 0 Comentarii
•Incet - incet, unii dintre salariatii de la RATEC se adreseaza cotidianului ZIUA de Iasi, scotand la suprafata afacerile din subordinea directorului Abalasei

Activitatea scandaloasa a directorului Neculai Abalasei i-a adus la disperare pe angajatii Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) din Iasi. O serie de informatii venite la redactie din partea unor salariati aduc grave acuzatii directorului Abalasei, in ceea ce priveste modul de administrare a patrimoniului public din subordinea municipalitatii iesene. In aceste zile, cateva scrisori de la salariatii RATEC au dezvaluit cum banul public, deblocat din fondurile municipale, este jonglat mai ceva ca la circ.
Astfel, dupa ce in editia cotidianului ZIUA de Iasi din urma cu doua zile a fost publicat modul de decontare a unei sume de peste 21 milioane de lei, din iulie 2003, drept cheltuieli de protocol, acum este vorba despre o suma de circa 28 milioane de lei, din perioada octombrie - noiembrie 2003. Si aceasta suma a fost trecuta pe cheltuieli de exploatare, desi a fost cheltuita pentru anumite servicii de protocol, efectuate cu ocazia vizitei unei delegatii din Elvetia, de unde provin cateva tramvaie second - hand. In mod normal, RATEC, care inregistreaza pierderi economico - financiare imense, de ordinul zecilor de miliarde de lei, nu are dreptul de a face asemenea cheltuieli de protocol, dar 28 de milioane de lei au fost totusi aruncate pe fripturi, vinuri sau alte asemenea achizitii.

Sina semibuna

Sub conducerea directorului Abalasei, importurile de sina de tramvai au devenit o jonglerie perfecta. Indiferent pentru ce lucrari a fost efectuat un asemenea import, sina adusa la Iasi este folosita acolo unde este nevoie, chiar daca plata contravalorii acesteia a fost facuta la un anumit curs valutar, special pentru o anumita lucrare, pentru care a fost obtinut acordul Consiliului Local Iasi, impreuna cu aprobarea finantarii acesteia. In plus, pentru sina semibuna adusa la Iasi, exista informatii conform carora nu exista un certificat de calitate si nici nu sunt facute analizele asupra calitatii acesteia. Totul intra in pamant si nimeni din cadrul RATEC, dupa cum au demonstrat recent inspectorii de la Inspectoratul de Stat pentru Constructii, nu are competenta recunoscuta in mod legal de a verifica calitatea lucrarilor de reparatii la calea de rulare. Lipsa de personal calificat in acest domeniu se poate afirma ca se datoreaza direct lui Neculai Abalasei, care a fost timp indelungat seful Sectiei care se ocupa cu reparatiile la calea de rulare.
Implicatiile unei asemenea situatii sunt si mai mari, daca se are in vedere ca nici unul dintre tramvaiele aduse la Iasi nu are asigurare care sa se rasfranga si asupra calatorilor. Deci, in caz de accident, nimeni nu acorda despagubiri victimelor acestuia. Mai mult decat atat, societatea de asigurari care a incheiat contractele nu are nici o garantie de buna executie a contractului. Aceasta se datoreaza faptului ca nimeni din Romania nu a facut o verificare autorizata a tramvaielor second-hand, pentru a confirma ca acestea corespund normelor legale in vigoare privind siguranta circulatiei rutiere. Vom reveni in editiile viitoare cu noi amanunte despre un scandal care zguduit municipiul Iasi in urma cu cativa ani, larg mediatizat de presa locala. La vremea respectiva, altii au fost gasiti vinovati, dar informatii aflate in curs de verificare demonstreaza ca printre cei direct implicati in aceasta afacere scandaloasa a fost chiar actualul director Neculai Abalasei.
Ovidiu NEMTANU
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2601 (s) | 22 queries | Mysql time :0.111163 (s)