News Flash:

Batjocura E.ON Gaz, pe banii iesenilor

8 Ianuarie 2010
1905 Vizualizari | 2 Comentarii
Locuitorii din Alexandru cel Bun ingheata in case din vina celor de la E On
• Desi temperaturile din ultima perioada au fost mai blande decat cele de la inceputul lunii decembrie a anului trecut, cand mai bine de o jumatate din cartierul iesean Alexandru cel Bun a ramas in frig si in imposibilitatea de a folosi aragazurile, compania E.ON Gaz Distributie SA continua sa isi bata joc de consumatori • Incapacitatea companiei este cu atat mai mare cu cat, in loc sa caute cauza functionarii dezastruoase a instalatiilor din cartierul Alexandru cel Bun, lucratorii aleg sa schimbe regulatoarele de fiecare data cand sunt semnalate defectiuni ale instalatiei • Asadar, bietilor clienti nu le mai ramane decat speranta si curajul pentru a juca la ceea ce a devenit loteria gazului

Desi temperaturile din ultima perioada au fost mai blande decat cele de la inceputul lunii decembrie a anului trecut, cand mai bine de o jumatate din cartierul iesean Alexandru cel Bun a ramas in frig si in imposibilitatea de a folosi aragazurile, compania E.ON Gaz Distributie SA continua sa isi bata joc de consumatori. Cu toate ca mercurul din termometre a indicat valori peste zero grade, scuza E.ON Gaz Distributie SA a fost afisata cu nesimtire, din nou, pentru sistarea furnizarii gazului metan la patru scari din strada Musatini. Este vorba de blocurile H9, R8, M10 si DA3, unde locatarii au retrait cosmarul alb de luna trecuta. Presiunea aproape inexistenta a gazului metan a determinat consumatorii sa reclame din nou la numerele de urgenta ale E.ON Gaz Distributie SA disfunctionalitatea sistemului de alimentare.

Echipele de interventie au inlocuit mai multe regulatoare de presiune a gazului, care nu functionau corespunzator. Consumatorii sunt exasperati de situatia care pare sa nu se mai sfarseasca si care nu a avut precedent, pana sa fie schimbata instalatia de gaz metan, in vara anului 2009. Situatia pare sa depaseasca competentele companiei E.ON Gaz Distributie SA, reprezentantii acesteia aflandu-se intr-un impas de a gasi o solutie pentru a remedia problemele. Incapacitatea companiei este cu atat mai mare cu cat, in loc sa caute cauza functionarii dezastruoase a instalatiilor din cartierul Alexandru cel Bun, lucratorii aleg sa schimbe regulatoarele de fiecare data cand sunt semnalate defectiuni ale instalatiei.

Bataie de joc fara margini

Disperarea consumatorilor E.ON Gaz Distributie SA a atins cote maxime. Lipsiti de orice speranta, acestia au luat problema in mainile proprii. "Am iesit in strada cu vecinii si am invelit cu paturi si cu pungi, daca cei de la E.ON Gaz Distributie SA nu sunt in stare sa faca o treaba ca lumea. Trebuiau sa se asigure ca monteaza regulatoarele cu responsabilitate. Daca nu rezolvam noi problema, muream de frig in casa", a declarat Constantin Rastoaca. Metodele de izolatie folosite de echipele care intervin in cazul reclamatiilor sunt mai mult decat rudimentare. Nesimtirea acestora atinge cote maxime. Consumatorii sustin ca li s-a recomandat de catre angajatii E.ON Gaz Distributie SA sa isi rezolve singuri problema, invelindu-si regulatoarele cu ce apuca. In conditiile in care temperaturile anuntate pentru perioada urmatoare nu se anunta a fi foarte blande, iar reprezentantii E.ON Gaz Distributie SA nu mai stiu pe unde sa scoata camasa, cel mai probabil situatia din decembrie a anului trecut se va repeta.

Incapacitatea acestora este recunoscuta si de Corneliu Zait, purtatorul de cuvant al companiei, care transmite intr-un comunicat de presa ca "nu putem exclude reaparitia unor probleme in alimentarea cu gaze naturale, in cazul in care temperaturile exterioare se vor situa la un nivel scazut". Asadar, bietilor clienti nu le mai ramane decat speranta si curajul pentru a juca la ceea ce a devenit loteria gazului. "Credeti ca mult mai tine fericirea noastra? Ieri (miercuri - n.r.) au venit iar sa schimbe regulatoarele, si n-au fost decat plus doua grade afara. Dar cand se vor inregistra minus 15 grade, asa cum se anunta, ce vor face? Ce minciuni ne vor mai vinde?", a intrebat retoric Constantin Farcon, locatar al unuia din blocurile cu probleme in alimentarea cu gaze naturale.

Amendata de pomana

In contextul in care profitul anual al E.ON Gaz Distributie SA se ridica in jurul valorii de doua sute milioane Euro, amenda aplicata de catre Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorului Iasi nu va atinge cu nimic conturile grase ale companiei. Situatia creata in cartierul Alexandru cel Bun va trebui pedepsita cu 30 mii lei, o suma de-a dreptul caraghioasa pentru pozitia financiara a E.ON Gaz Distributie SA. Din aceasta suma, 20 mii lei reprezinta sanctiunea pentru nerespectarea clauzelor contractuale. In acordurile incheiate intre E.ON Gaz Distributie SA si consumatorii casnici sunt mentionate obligatiile furnizorului de gaze, printre care si furnizarea gazelor naturale in mod continuu, cu respectarea presiunii minime prevazute in contract. Pentru neinformarea corecta a consumatorilor, E.ON Gaz Distributie SA va fi nevoita sa mai achite 10 mii lei. Desi furnizorul avea obligatia sa anunte data intreruperii si conditiile aferente reluarii furnizarii, clientii firmei de distributie gaz nu au primit nici o notificare in acest sens.

In afara de aceste masuri, Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorului mai poate sanctiona E.ON Gaz Distributie SA, conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului (OUG) 21/1992 republicata, prin suspendarea timp de trei luni a activitatii firmei. Unii consumatori afectati nu s-au simtit razbunati de aceasta pedeapsa. "Am trimis o instiintare firmei E.ON Gaz Distributie SA prin care ii anuntam ca intentionez sa ii dau in judecata. Deocamdata astept un raspuns din partea lor. Pentru amenda primita, la o societate de asemenea nivel nu se simte. Mai pot primi inca zece amenzi de genul asta, n-o sa se vada, la fondurile pe care le au. Ma bucur, insa, ca Protectia Consumatorului a luat o masura, la inceput pareau de partea lor. Cei de la E.ON Gaz Distributie SA se bucura, probabil, de vremea buna. Sunt curios ce vor face daca va da iar inghetul", a mentionat Daniel Andriev, consumator de gaze naturale. Atitudinea reprezentantilor E.ON Gaz Distributie SA continua sa fie dezinvolta si dezinteresata de problema miilor de ieseni. "In momentul in care voi avea o pozitie din partea companiei pe care o reprezint, va voi pune la dispozitie informatiile", a declarat Corneliu Zait, purtatorul cu cuvant al E.ON Gaz Distributie SA.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

cetatean  | #91347
acum poate spune cineva la ce foloseste opc?doar atunci cand domnii inspectori se duc sa isi ia cota de la comercianti , mici sau mari nu?
WEST007  | #91348
Opinia mea este ca BZI este informata gresit in proortie de 70%, ..... in articolul citit am vazut numia putin de 6 informatii eronate transmite catre cititori :
1. Acele blocuri nu au avut inchis gazul in data de 08 Ianuarie 2010
2. Nu s-a intamplat nimic cu regulatoarele la aceste temperaturi de +2 grade, ele mergeau perfect corect,
3.Sursa problemei deja a foste detectata din perioada "alba" si locatarii o stiu, presa poate nu dar nu presa era importanta ci clientul avea dreptul sa stie sursa problemelor
4. Daca ziceti ca nu se stai sursa problemei de ce a-ti declarat ca oamenii au izolat singuri bransamentele si regulatorii ?? va spun eu de ce ...oamenii stiau care era problema
5.Regulatoarele sunt in perfecta stare de functionare
6.Profitul E.ON-lui nu este de 200 mil EURO nicicum, verrificati info mai bine inainte de a o publica

CU regret vreau sa spun ca jurnalistii care au publicat acest articol nu stiu decat sa informeze gresit publicul iesean.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2626 (s) | 22 queries | Mysql time :0.142349 (s)