Actualitate

Beneficii ale consumului de migdale. Ce proprietăți au și pentru ce sunt bune acestea

Publicat: 16 iun. 2020
Beneficii ale consumului de migdale
Pentru a-și păstra toate proprietățile, migdalele trebuie consumate crude

Beneficii ale consumului de migdale. Considerate super-alimente, proprietățile lor erau cunoscute atât în Egiptul Antic, cât și în străvechea Indie. Migdalele au devenit în ultima vreme printre cele mai iubite fructe oleaginoase. Mai mult, în Antichitate, se credea că migdalele pot mări capacitatea creierului, dar și longevitatea. Astăzi sunt apreciate în întreaga lume, fiind folosite în industria alimentară și în cea cosmetică.

Aceste fructe oleaginoase mici, tari și cu gust dulceag au foarte multe beneficii pentru sănătate şi frumuseţe. Atuul lor, însă, este faptul că nu conțin carbohidrați, așadar nu ne îngraşă, ci chiar ajută la slăbire. Pot fi servite ca atare, crude, adăugate în salate, ca pate sau ca lapte de migdale. Iar fulgii de migdale sunt un adaos foarte apreciat în multe dulciuri.

Pentru a-și păstra toate proprietățile, migdalele trebuie consumate crude, însă trebuie hidratate în prealabil. Astfel, este bine să le lăsăm la hidratat măcar 8 ore înainte de a le consuma. Și aceasta deoarece prin hidratare, nutrienții, vitaminele și enzimele din migdale devin mai ușor de digerat. Dar haideți să aflăm care sunt cele mai importante beneficii ale consumului de migdale.

10 beneficii ale consumului de migdale

1. Au un conținut bogat atât în vitamina E, cât și în calciu. Astfel, ajută la îmbunătăţirea aspectului pielii, a părului şi a unghiilor, dar și la întărirea oaselor.
2. Sunt bogate în fibre şi proteine. De exemplu, un sfert de cană de migdale conţine 7,62 grame de proteine.
3. Sunt o sursă importantă de fier care ajută la producţia și creşterea numărului de celule roşii din sânge. 10 migdale constituie echivalentul unei farfurii de spanac.
4. Sunt ideale pentru a fi consumate între mese datorită conținutului caloric redus. Sunt apreciate în special de cei care țin diete.
5. Prin consumul regulat de migdale putem preveni anemia.
6. Coaja migdalelor conține flavonoide cu puternic efect antioxidant.
7. 10 migdale consumate zilnic pe stomacul gol ajută la îmbunătăţirea memoriei.
8. Ceaiul din frunze de migdale are proprietăţi sedative, care ajută la relaxare şi calmare.
9. Sunt fructe extrem de versatile, deoarece le putem consuma atât în mâncarea sărată, cât şi în dulciuri.
10. Uleiul de migdale este nemaipomenit pentru întreţinerea părului şi a pielii, deoarece le redă strălucirea. Totodată, poate fi folosit pentru îndepărtarea pielii uscate de pe mâini şi picioare.

Cum se prepară laptele de migdale

Persoanele care au intoleranță la lactoză au o alternativă sănătoasă în laptele de migdale. Plăcut la gust, plin de nutrienți mai are un avantaj și anume acela că nu îngrasă. Totodată, este bogat în proteine, acizi grași Omega 3 și nu conține colesterol sau grasimi saturate. Mai mult, are o concentrație însemnată de vitamina E, zinc, magneziu, potasiu, calciu și fier. Iar acestea îl fac un leac nemaipomenit pentru prevenirea apariției osteoporozei. Și pentru că are o concentrație scăzută de carbohidrați, laptele de migdale este recomandat celor care urmeaza o cură de slăbire.

Dar iată ce vă trebuie pentru a prepara singuri laptele de migdale. În primul rând aveți nevoie de o cană cu migdale crude, cât mai proaspete de preferat. Se lasă la înmuiat peste noapte într-o cantitate suficientă de apă pentru a-și mări volumul și pentru a putea fi mai ușor de decojit.

A doua zi se iau migdalele hidratate și se pun în blender, după care se adaugă trei căni cu apă. Se omogenizează bine acest amestec iar la final se strecoară. Dacă doriți laptele de migdale mai aromat, puteți folosi puțină coajă de lămâie rasă ori miere de albine. Laptele astfel obținut se păstrează la rece, într-un recipient etanș, cel mult două zile.

Ce alte afecțiuni previne consumul de migdale

Nu în ultimul rând, numeroase studii au scos în evidență și alte beneficii ale consumului de migdale:
– sunt o veritabilă armă împotriva bolilor de inimă și a diabetului;
– sunt considerate medicament anticolesterol;
– combat ulcerul și formează o peliculă de protecție pe peretele stomacului;
– sunt indicate și în cazul tusei convulsive;
– îndepărtează riscul de atac cerebral.





Adauga un comentariu