Diete si regimuri

Beneficiile bamei

Publicat: 17 apr. 2011

Bama este o leguma verde, lunga si cu seminte in randuri duble, bogata in vitaminele A si C, fier si calciu. De asemenea, contine tiamina, riboflavina, acid folic, zinc, potasiu si magneziu, fibre. Iata cateva dintre beneficiile bamei:

1. Fibrele superioare din bame ajuta la stabilizarea zaharului din sange, influentand rata la care zaharul este absorbit din tractul intestinal. Previne astfel diabetul.

2. Mucilagiul din bama leaga colesterolul si acidul bilei care poarta toxinele din el de ficatul care filtreaza.

3. Fibrele din bame absorb apa si asigura o digerare buna. Astfel, acest lucru ajuta la prevenirea si tratarea constipatiei. Fata de fibrelor din faina alba, care pot irita tractul intestinal, mucilagiul bamei calmeaza.

4. Bama se mai foloseste pentru tratarea ulcerului si pentru mentinerea incheieturilor sanatoase. Ajuta la neutralizarea acizilor, fiind foarte alcalina, si ofera un strat protector pentru tractul digestiv.

5. Trateaza si inflamatiile plamanilor, durerile de gat, stomacul iritat si se recomanda pentru ateroscleroza.

6. Bamele se recomanda si gravidelor pentru continutul bogat de acid folic, esential pentru sanatatea fatului. 



loading...

Adauga un comentariu