Actualitate

Beneficiile ridichilor roșii pentru organism. De ce este bine să le consumăm regulat

Publicat: 12 iun. 2020
Beneficiile ridichilor roșii pentru organism
Ridichile roșii sunt alimentul ideal pentru cei care vor să slăbească , deoarece au un conținut caloric redus

Beneficiile ridichilor roșii pentru organism. Aceste legume pline de viață, nelipsite din alimentație primăvara și vara, au multe proprietăți benefice. Sunt bogate în fibre alimentare și totodată au un conținut caloric redus, fiind recomandate în diete. Mai mult, au efect antioxidant, reglează tensiunea și ajută organismul să se mențină hidratat.

Consumul de ridichi roșii aduce o mulțime de beneficii organismului uman. Cultivate încă de pe timpul vechilor greci și al romanilor, aceste legume sunt nelipsite din alimentația noastră. Datorită conținutului ridicat de fibre, asigură un tranzit intestinal normal și combat constipația. Sunt alimentul ideal pentru cei care vor să slăbească, deoarece au un conținut caloric redus. Mai mult, câteva ridichi mâncate între mese îţi vor tăia senzaţia de foame și îți vor hidrata organismul.

Beneficiile ridichilor roșii pentru organism

Au multiple proprietăți terapeutice, de la afecţiunile digestive sau ale ficatului până la reducerea febrei. Totodată, sunt folosite şi pentru tratarea a numeroase probleme ale pielii, prin hidratare și dezinfectare. Consumul de ridichi roşii menţine sănătatea rinichilor şi a ficatului. Astfel, aceste legume sunt foarte eficiente în prevenirea infecțiilor tractului urinar datorită efectului diuretic.

În privința bolilor respiratorii, ridichea funcționează ca un descongestionat natural al căilor respiratorii. Astfel, este foarte eficientă în tratarea infecțiilor sinusurilor, bronșitei și astmului. Prin reglarea tensiunii și reducerea nivelului colesterolului, scad riscul bolilor cardiovasculare.

De asemenea, consumul de ridichi diminuează posibilitatea apariţiei cancerului, în special cel de colon. Unele studii au ajuns la concluzia că pot preveni modificările celulare care favorizează instalarea cancerului. Iar frunzele de ridichi stimulează producţia de bilă şi ajută la eliminarea toxinelor din ficat. Mai mult, sucul de ridichi ar putea preveni ulcerul gastric, datorită protecţiei pe care o oferă mucoasei stomacului.

Bogăția din ridichi

În ridichea roşie găsim o mulțime de vitamine, minerale și substanțe nutritive:
– vitamina B6, sub formă de piridoxină,
– vitamina B3 (niacină);
– vitamina B9 (acid folic),
– vitamina B2 (riboflavină),
– vitaminele A, C, E si K,
– minerale precum fier, calciu, cupru, magneziu, mangan și zinc,
– electroliţi (sodiu și potasiu),
– substanţe nutritive (proteine, carbohidraţi, fibre),
– antioxidanți.

Beneficiile ridichilor roșii pentru organism – Cum le poți consuma

Aceste legume pline de viață pot fi consumate în multe feluri și cu ajutorul lor îți poți diversifica meniul. De exemplu, le poți felia şi le adaugi într-un sendviș cu pâine integrală şi brânză dietetică ori şuncă slabă. Poți face un sos din ridichi date pe răzătoare și iaurt grecesc, la care adaugi un cățel de usturoi și zeamă de lămâie. De asemenea, sunt ingredientul perfect în salatele cu ton sau pui la grătar. Totodată, pot fi consumate ca atare, între mese, dar și murate, în acest caz având un gust nemaipomenit. Nu în ultimul rând, pot fi consumate și frunzele de ridichi, care sunt bogate în fier. Fie le adăugați în salate, ori le puteți sota cu o lingură de ulei de măsline și adăugați un cățel de usturoi.

Când nu este indicat consumul de ridichi roșii

Aceste legume sunt, totuși, contraindicate persoanelor care suferă de afecțiuni digestive acute. Amintim aici gastrita, diareea ori colita. De asemenea, și cei care suferă de tiroidă nu ar trebui să mânânce în exces ridichi. În cazul acestor persoane pot apărea dezechilibre hormonale care agravează boala. Totodată, și cei care au pietre la vezica urinară ar trebui să consulte un medic cu privire la consumul de ridichi.

Pentru a vă putrea bucura de beneficiile ridichilor roșii pentru organism, cumpărați-le doar pe cele proaspete. Ele trebuie să fie tari şi cu suprafaţa lipsită de pete sau crestături. Acestea pot rezista la frigider aproximativ două săptămâni.





Adauga un comentariu