News Flash:

Betonul din parcarea de la Palas, echivalentul a 10 blocuri cu 10 etaje

11 Decembrie 2009
1055 Vizualizari | 0 Comentarii
Betonul din parcarea de la Palas echivalentul a 10 blocuri cu 10 etaje
Constructorii ansamblului Palas au finalizat pana in prezent circa 70 la suta din structura parcarii subterane, care va totaliza o suprafata de 12 ha. Aceasta parcare, destinata tuturor componentelor Palas, se intinde in subteran pe portiuni semnificative din arealul proiectului. Amplele lucrari din Palas desfasurate pana acum au necesitat cantitati impresionante de beton. Numai in parcarea subterana s-au turnat peste 60.000 mc de beton cu o compozitie impermeabila, echivalentul a minimum 10 blocuri cu cate 10 etaje. Intreaga parcare subterana, care va avea circa 3.000 de locuri (cea mai mare din tara), a fost amenajata cu materiale care au inalte proprietati hidroizolante, importate din Germania, unde sunt folosite la constructia tunelelor, bazinelor si subtraversarilor. Membrana bentonitica are rolul de a se expanda si a-si mari densitatea, devenind complet impermeabila. Pe langa betonul special care nu permite apei sa se infiltreze, rosturile dintre suprafetele betonate au fost etanseizate cu substante inaccesibile umiditatii. Pentru proiectanti si ingineri, parcarea subterana a reprezentat una dintre cele mai mari provocari pe care le-a ridicat ansamblul Palas, aici fiind executata si cea mai adanca excavatie din Romania, de 25 m, pentru un parcaj, ajungandu-se pana la stratul primordial, cel de marna. In zona rezidentiala, masinile vor fi garate si la nivelul minus 5. Constructorii din Romania, Germania si cei din China, angajati la Palas, sunt specializati in astfel de lucrari detaliate si de precizie, care includ nu doar ridicarea structurii de rezistenta, ci si asigurarea impermeabilitatii si montajul instalatiilor de ultim moment. In premiera, emisiile de dioxid de carbon vor fi masurate, echipamentele ultramoderne evacuand automat noxele. Instalatiile in caz de incendiu si cele de ventilatie sunt unice in Romania, insa frecvent utilizate in constructiile din Occident. De asemenea, inedit este si sistemul video inteligent, care va dirija si va monitoriza traficul din subteran si va indica locurile ramase libere. Chiar si acolo unde parcarea va avea un singur nivel, vor fi instalate lifturi sau trotuare rulante. Spatioasa parcare ii va deservi nu doar pe proprietarii din zona rezidentiala si pe persoanele care vor lucra in cadrul Palas, ci este destinata si vecinatatilor ansamblului pentru a rezolva vechea problema a parcajului in centrul Iasului. Lucrarile de amenajare a parcarii subterane, care se desfasoara acum la Palas, pot fi vazute in direct, zilnic, la anumite intervale de timp, pe ecranul montat in exteriorul Iulius Mall, dar si pe plasmele din centrul comercial.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1424 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018570 (s)

loading...