News Flash:

Bilant implacabil - Gaura de 60 miliarde lei la RATEC Iasi

8 Mai 2003
829 Vizualizari | 0 Comentarii
•Bilantul contabil al RATEC a relevat, pe anul 2002, pierderi insumand 60,3 miliarde lei •In opinia specialistilor Regiei, vinovat de situatia actuala de la RATEC se face caracterul social al transportului electric in comun si concurenta practicata de operatorii de maxi-taxi •Dupa cum au votat, consilierii locali lasa de inteles ca sunt de acord cu starea de faliment a unitatii

Cat de rentabila poate fi Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC) Iasi o arata situatia financiar - contabila a acesteia: pierderi uriase, insumand 60,3 miliarde lei, pe anul 2002. Aceasta situatie a fost prezentata in plenul Consiliul Local Iasi, cand conducerea RATEC Iasi a facut cunoscut municipalitatii bilantul economic, inainte ca acesta sa fie depus la Directia de Finante. Argumentele specialistilor de la RATEC Iasi pentru aceste pierderi sunt mai mult sau mai putin justificate. In opinia lor, o sursa principala de paguba in detrimentul Regiei ar fi necorelarea tarifelor practicate de RATEC Iasi cu preturile practicate de furnizorii de materiale, combustibili, energie electrica si prestari servicii. Practic, atata timp cat transportul electric in comun isi pastreaza caracterul social, netinand cont de legile economiei de piata, unitatea se va indrepta catre un faliment sigur. Spre exemplu, RATEC Iasi este obligata sa practice un tarif comparabil sau egal cu cel al operatorilor de maxi-taxi, desi nu acopera cheltuielile reale, pentru a putea face fata concurentei acestora. Costurile pentru intretinerea parcului de tramvaie si troleibuze sunt incomparabil mai mari decat pentru intretinerea unor microbuze. Insa pretul biletelor este stabilit de catre municipalitate luandu-se in calcul o forma de protectie sociala a calatorilor. Acest lucru, cumulat cu scaderea continua a numarului de calatori si cu faptul ca operatorii de maxi-taxi pirateaza traseele, a dus Regia la situatia in care se afla acum - un transport nepoluant, scump, cu vehicule uzate fizic si moral, care necesita cheltuieli mari de exploatare si intretinere. Specialistii RATEC mai apreciaza ca subventiile, primite de la Primaria Iasi pentru activitatea de exploatare, au fost insuficiente. Aproximativ 50% dintre gratuitati acordate conform legii nu au fost decontate la timp si nici in totalitate.
Coca VASILENCU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1379 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019843 (s)

loading...