News Flash:

Birocratia blocheaza vanzarea spatiilor Primariei

3 Martie 2004
815 Vizualizari | 0 Comentarii
•In anul 2002, Parlamentul a emis o lege care permitea municipalitatii sa vanda toate spatiile comerciale pe care le are in patrimoniu •Dintr-un numar total de 400 spatii, Primaria a vandut numai 54 •Asta in conditiile in care exista solicitari pentru toate spatiile detinute de municipalitate

Din dorinta autoritatilor de a stimula libera initiativa si pentru desfiintarea monopolului statului in anumite domenii, in luna noiembrie a anului 2002, Parlamentul Romaniei a aprobat Legea 550, care permite consiliilor locale sa vanda toate spatiile comerciale construite din fondurile publice, precum si pe cele aflate in casele nationalizate nerevendicate. Primaria Iasi s-a conformat initial deciziei si a propus Consiliului Local aprobarea listei cu toate spatiile comerciale care pot fi vandute, iar consilierii si-au dat avizul in acest sens. Dupa ce functionarii Directiei de Administrare a Patrimoniului Public si Privat (DAPP) din cadrul municipalitatii au facut un inventar in aceasta directie, s-a putut constata ca Primaria ieseana poate sa vanda un numar de 400 spatii comerciale. Conform legii, spatiile comerciale care pot fi vandute se impart in doua categorii. Avand in vedere ca toate spatiile comerciale sunt ocupate de agenti economici, in prima categorie intra cele care pot fi vandute chiriasilor, prin negociere directa, in baza dreptului de preemptiune. Astfel, din cei 400 de chiriasi ai municipalitatii au depus cerere pentru cumpararea spatiilor in termenul stabilit de lege, adica pana 5 decembrie 2002, un numar de 322 comercianti. In cea de-a doua categorie intra spatiile comerciale pentru care agentii economici care le-au inchiriat nu si-au manifestat intentia de a le achizitiona si care trebuie vandute prin licitatie. Primaria ieseana s-a aflat astfel in situatia de a putea scoate la licitatie un numar de 78 de spatii comerciale. Datorita birocratiei, din anul 2002 si pana astazi municipalitatea a vandut numai 54 de spatii comerciale. "Nu cred ca se va termina niciodata cu vanzarea spatiilor", a declarat Iogen Ganju, seful Serviciului spatii comerciale din cadrul DAPP.

Birocratia complica lucrurile

Din anul 2002 si pana in prezent, la sediul DAPP s-au prezentat zilnic mai multi reprezentanti ai agentilor economici, care solicita lamuriri in legatura termenul la care pot fi siguri ca pot achizitiona spatiile comerciale. Pentru vanzarea acestora s-a constituit si o comisie, formata din consilieri locali si functionari publici. "Noi am vandut pana acum toate spatiile comerciale care nu se afla in case nationalizate. Cele care nu au fost vandute se afla in case nationalizate. Nu le putem vinde pana cand comisia de specialitate din Primarie nu ne spune ca un imobil care se afla intr-o casa nationalizata nu este revendicat, in baza Legii nr. 10 pe anul 2001. Verificarile la Legea nr. 10 dureaza luni de zile", a adaugat Iogen Ganju.
Intr-o institutie paralizata de birocratie, atunci cand apare o problema, se formeaza o comisie. Si pentru analizarea dosarelor depuse de persoane fizice care revendica casele nationalizate s-a format o comisie. Agentii economici sunt nevoiti sa astepte si o jumatate de an avizul comisiei constituite pentru aplicarea Legii nr.10/ 2001, in vederea cumpararii unui spatiu. "Noi nu putem da aprobarea atat de usor. Persoanele care au depus dosarele pentru revendicarea imobilelor aduc zilnic documente noi, prin care doresc sa demonstreze ca sunt indreptatite sa fie repuse in posesie. Noi nu putem sa vindem un spatiu si dupa aia sa aflam ca acesta trebuie retrocedat", a declarat Lacramioara Vernica, secretarul Consiliului Local. Aceasta a adaugat insa ca in cadrul Primariei lucreaza mult prea putini functionari ce analizeaza dosarele depuse de persoanele care revendica anumite imobile. "Trebuie sa mai angajam personal pentru aplicarea Legii nr. 10", a precizat Vernica. Mai mult, agentii economici trebuie sa mai astepte cel putin cateva luni pana cand spatiile comerciale care scoase la vanzare sunt evaluate de un expert, selectat in urma unei licitatii. In functie de zona, un spatiu comercial cu suprafata de 40 mp vandut de municipalitate valoreaza de la 430 milioane la peste 1 miliard lei.
Constantin MAZILU
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2755 (s) | 22 queries | Mysql time :0.133251 (s)