Actualitate

Blestemul Orange l-a urmarit in mormant! Obligat sa-si plateasca factura dupa moarte!

Publicat: 13 ian. 2015

@ Povestea este de-a dreptul halucinanta: suparati ca tot ii vin somatii de plata de la Orange, vecinii i le-au pus mortului pe crucea din cimitir @ Pentru ca nu si-a platit factura la Orange, un batran care a murit de peste jumatate de an este amenintat cu evacuarea din casa @”Noi toti le spunem ca e mort si ei se fac ca nu inteleg. Cred ca noi glumim. Cum sa glumim noi cu de astea. I-am spus postasului sa-i duca toate hartiile la cimitir de-acum, sa le puna pe crucea lui ca poate… na… plateste”, a declarat un vecin

Abonamentul la firma de telefonie mobila Orange urmareste un iesean si dupa moarte. Povestea este una de-a dreptul revoltatoare, iar rudele mortului n-au avut alta varianta decat sa-i puna somatiile de plata pe mormant. Ultima somatie trimisa de o firma care se ocupa de recuperarea datoriilor la Orange a fost trimisa chiar inainte de sarbatorile de iarna. Culmea este ca suma ceruta de cei de la Orange este mult mai mare decat serviciile facturate ieseanului.

S-a ajuns in situatia acumularii de datorii din cauza ca omul s-a imbolnavit, nu a mai avut bani sa plateasca factura, a decedat si au inceput sa se acumuleze penalitati la fel de mari ca soldul initial. Rudele si apropiatii mortului sunt de-a dreptul revoltati ca Petru Cornea nu este lasat in pace nici macar dupa ce a murit.

„Atunci cand firmele astea vor sa ofere un serviciu, te suna pana te gasesc sa-ti bage pe gat anumite promotii de-ale lor. Acum, ca omul a murit, nu vor sa mai inteleaga lucrul asta. Noi toti le spunem ca e mort si ei se fac ca nu inteleg. Cred ca noi glumim. Cum sa glumim noi cu de astea. I-am spus postasului sa-i duca toate hartiile la cimitir de-acum, sa le puna pe crucea lui ca poate… na. Poate va plati de-acolo”, a declarat un vecin de-al lui Petru Cornea. Acesta din urma este din localitatea Tibana si a incheiat un abonament cu cei de la Orange in anul 2009. Pentru serviciile oferite de firma de telefonie mobila si-a achitat de fiecare data obligatiile financiare. Numai ca, intre timp, dupa incheierea contractului cu Orange, batranul s-a imbolnavit foarte rau si a fost internat in spital timp de cateva luni, dupa care, in iunie 2014, a decedat.

Batranul nu s-a putut apara in proces pentru ca lupta cu moartea

In momentul in care batranul de 74 ani era pe patul de spital, firma EOS KSI Romania SRL, societatea care se ocupa de recuperarea datoriilor pentru Orange, a deschis proces impotriva batranului. Evident, acesta n-a avut posibilitatea sa afle de proces pentru ca era internat in spital. Citatiile de la instanta de judecata au ajuns la domiciliul sau din Tibana. Practic, batranul nu s-a putut apara in niciun fel in acest proces, sa spuna daca acea datorie este reala sau nu. Contractul pentru serviciile de telefonie a fost incheiat pe data de 21.07.2009. Din momentul in care omul s-a imbolnavit si n-a mai putut plati factura, cei de la firma de recuperare a creantei au inceput sa-l hartuiasca cu telefoane pe batran si pe familia acestuia. Au fost sunati inclusiv vecinii lui pentru a fi intrebati de ce nu raspunde Petru Cornea.

„Tot ne sunau pe noi sa ne intrebe de el. N-am inteles de ce procedau asa. La un moment dat le-am zis ca-i mort, insa nu ne-au crezut”, a povestit un vecin. Pe de alta parte, concluzia celor de la firma de recuperare a datoriilor a fost aceea ca omul se ascunde si nu vrea sa plateasca. „Subscrisa a incercat rezolvarea pe cale amiabila a litigiului intervenit cu clientul sau, prin notificari si apeluri telefonice adresate debitorului, insa demersurile nu au avut rezultatul asteptat. In aceste conditii a inteles sa se adreseze instantei de judecata„, se arata in documentele EOS KSI Romania. Suma totala pe care trebuia sa o plateasca batranul este de 744 lei. Din aceasta suma, debitul principal era de 348 lei.

Mortul, amenintat ca va fi dat afara din casa

„Ratiunea pentru care se solicita atat penalitatile contractuale, in limita debitului principal, cat si dobanzile legale este repararea integrala a prejudiciului suferit prin neplata serviciilor prestate. Astfel, penalitatile de intarziere reprezinta prejudiciul efectiv suferit de catre subscrisa, care a fost evaluat de catre parti anterior producerii sale, iar dobanzile legale reprezinta beneficiul nerealizat catre subscrisa datorita neplatii”, se mai arata in cererea formulata de firma de recuperare a creantei la instanta de judecata. Avand in vedere aceasta situatie, instanta de judecata a aprobat cererea ca batranul sa plateasca datoria catre Orange. Hotararea instantei de judecata a ajuns la vecinii batranului chiar inainte de Craciun. Pe data de 23 decembrie 2014, EOS KSI Romania SRL a mai emis o somatie de plata catre Petru Cornea. De data asta au fost aduse si amenintari decedatului. A fost acuzat ca va fi dat afara din casa si ca va fi aruncat in strada cu ajutorul politistilor.
„Actele de evacuare a bunurilor mobile si imobile vor fi intocmite de executorul judecatoresc si expertul cadastral. Executarea se poate realiza cu consimtamantul dumneavoastra in cazul in care ne veti comunica data si ora la care va putem gasi la domiciliu. In situatia opusa, cu ajutorul organelor de politie, jandarmerie sau alti agenti ai fortei publice pentru indeplinirea efectiva a executarii silite”, se arata in ultima notificare trimisa de EOS Romania catre decedat.



loading...

Comentarii
  • Desi nu sunt de acord cu modul in care firmele de telefonie te imbie/baga pe gat anumite produse (nimeni nu te pune sa semnezi fara sa citesti un contract din scoarta in scoarta insa), totusi, daca nu iti mai permiti sa folosesti un serviciu, il inchizi, asta se poate face si telefonic la serviciul clienti. Cat despre recuperarea debitelor, una este ce e moral si alta este ce e legal. Moral e ca daca a murit, sa fie lasat in pace. Legal e ca daca a murit, mostenitorii ii preiau activele dar si pasivele, deci din mostenirea propriu-zisa (casa masina purcel catel etc) firma de debite are drept de a isi indestula creanta.

    • Tin sa te contrazic.nu poti inchide un post telefonic la orange doar snand la serviciul client.Iti zic asta din propri experienta.M-am dus la ei cu aceasta problema si au inceput cu fel de fel de abureli ca-mi mai da la abonament x,y produse,min internationale,etc Eu voiam doar sa inchid abonamentul si abia dupa 2 luni am reusit ca cica tre sa depun o cerere la departamentul cutare inainte cu 30 zile de cand solicit sistarea abomamentului. Si m-a pasat cand in Tudor cand in A.Panu,ba ca nu-i nu stiu ce cucoana sa-mi semneze,ba ca s-a pierdut cererea.Niste ipocriti care trag de client ,ca in curand o sa ramana fara ei cu politica asta de rahat. Nu mai e orange-ul ce a fost o data.Cand m-am dus din nou la ei cu nr de inregistrare de la opc s-au muiat si au gasit-o si pe cucoana si cererea.Deci daca vreti sa renuntati la abonament mergeti personal la ei cu 30 zile inainte de data cand dforiti sa va sisteze acest abonament

      • Am sunat la serviciul clienti si dupa cateva runde de pasari de la unul la altul am ajuns in final sa pot cere sa imi fie inchis abonamentul. Binenteles ca m-au sunat ulterior sa imi faca oferte si altele. Cat despre Tudar si A.Panu, au aceleasi atributii (chiar si Orange Carrefour Felicia) am lucrat in telecom si spun din experienta.

  • Nu inteleg modul in care este scris acest articol,pe bune;asta pana la urma urmelor nu e din vina operatorului de telefonie mobila ci a celor de la firma de recuperari creante. Din ce stiu eu, si stiu destul de bine in cazul decesului titularului de contract cei de la Orange, pe baza unei cereri scrise si a documentului doveditor (certificat de deces) reziliaza la zi contractul de prestari servicii.
    Rudele batranului au prezentat actul in sine undeva? Sau doar au raspuns la telefon si au spus ca domnul nu mai exista? Sa prezinte actele celor de la Eos, eventual si cele in care se dovedeste ca in momentul procesului batranul era in spital grav bolnav. Oricat de negru e dracul, tot trebuie sa se mobilizeze cumva, intr-un final nu cred ca au cum sa nu aiba castig de cauza.
    PS: inainte de a incrimina pe cineva in mod direct dragi „jurnalisti” mai bine ii si ajutati in a rezolva problema ce pare oarecum simpla 🙂

  • Cu certificatul de deces, mostenitorul se ducea la Orange si rezolva problema din prima lichidand debitul initial. Nu razi de postas ca sa duca somatia la mormant. Minte de gazetar de 2 lei manunchiul.

    • Pentru ce sa se duca la Orange? Suficient ar fi sa le trimita prin e-mail o copie dupa certificatul de deces iar Orange sa le multumeasca pentru amabilitatea de a-i fi anuntat. Am avut o ruda care locuia singura, intr-un apartamant care nu-i mai apartinea si avea un contract cu Romtelecom. Cand a decedat am sunat sa anunt si ma puneau sa fac nu-s ce cerere, bla-bla ca „sa-mi rezolve problema”. Le-am explicat ca problema e a lor si am vrut doar sa fiu amabil si sa-i anunt. Le-am trimis copie dupa CD si vad ca in continuare trimit baietii facturi la adresa respectiva. Nu-ti vine sa-i trimiti la cimitir? Asa ca nu mai criticati daca nu ati trecut prin asta si rugati-va sa nu patiti la fel. E bine sa fie semnalate astfel de cretinatati si de turnat reclamatii cu carul la OPC.

  • Contractul trebuia reziliat de catre mostenitori. Daca acestia s-au folosit in continuare de serviciu sau nu, sunt raspunzatori. Nu tin cu firma de telefonie si nici cu cea de recuperatori, rapace amandoua, dar mostenitorii raspund de tot ceea ce ramane dupa deesul unei persoane, bunuri si datorii. Ar putea chiar sa ramana fara casa daca nu au facut ceea ce trebuie, degeaba se amuza ducandu-i facturile la cimitir. Bunurile au ramas la mostenitori.

  • Ce-i drept, așa procedează fiecare firmă de telefonie de la noi. Atât timp cât plătești, nu se aude nimic de la ei, dar, de când vrei să reziliezi un contract, te sună de zeci de ori, cu fel de fel de oferte și încearcă să îți pună bețe în roate.

    Mie, cei de la Vodafone mi-au imputat o acceptare a contractului, deși în ziua aia telefonul era închis. Le zic să mă sune după 12, ei mă sună la 11. Deci, cel mai bine, nu vă faceți abonament la niciuna din aceste firme. La cartelă, de bine, de rău, nu te poate obliga nimeni să îți reîncarci. O zi bună tuturor!

Adauga un comentariu