La psiholog

Blue Monday 2021. Astăzi, 18 ianuarie, este cea mai deprimantă zi a anului

Publicat: 18 ian. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Blue Monday 2021. Astăzi 18 ianuarie este cea mai deprimantă zi a anului
Blue Monday 2021. Astăzi, 18 ianuarie, este cea mai deprimantă zi a anului

În fiecare an, a treia luni din ianuarie este denumită Blue Monday. Teoria spune că aceasta este perioada anului când suntem cu toții mai reci, mai deprimați și plini de vinovăție. Și cum 2021 a inceput tot sub auspiciul pandemiei Covid-19, dificultățile vor continua. Dar este Blue Monday cu adevărat cea mai deprimantă zi a anului, așa cum se numește adesea, sau eticheta este doar o cascadorie PR greșită?

Conceptul a fost inițial creat în 2004 de psihologul Cliff Arnall. El a venit cu o „formulă” pentru tristetea din ianuarie, după ce i s-a cerut sa o defineasca pe aceasta de catre compania de turism Sky Travel, care a folosit apoi expresia într-un comunicat de presă pentru a-și promova ofertele de iarnă, potrivit Independent.

Blue Monday 2021. De ce astăzi este cea mai deprimantă zi a anului?

A luat în considerare o serie de factori care ar putea contribui la starea de spirit scăzută și a folosit după cum urmează:
W = vreme
D = datorie
d = salariu lunar
T = timpul de Crăciun
Î = timpul de la eșecul rezoluțiilor de anul nou
M = niveluri motivaționale scăzute
Na = sentimentul unei nevoi de a acționa

Arnall a mărturisit că formula este în esență pseudoștiință și i-a îndemnat pe britanici să „respingă toată noțiunea” de Blue Monday.

„Mi s-a cerut inițial să vin cu ceea ce credeam că este cea mai bună zi pentru a rezerva o vacanță de vară, dar când am început să mă gândesc la motivele rezervării unei vacanțe, reflectând la ceea ce mi-au spus miile de oameni în timpul atelierelor de gestionare a stresului, au existat acești factori care au indicat a treia luni din ianuarie ca fiind deosebit de deprimanta”, a declarat el pentru The Daily Telegraph în 2013.

Acest lucru nu a împiedicat firmele de marketing să manipuleze conceptul și să-l folosească ca o oportunitate de vânzare, permițându-le să valorifice presupunerea că toată lumea este deprimată în această zi specială și, prin urmare, vulnerabilă la publicitate.

Numai în acest an se fac reclame la oferte pentru sushi, burgeri, produse de aromoterapie, tratamente de înfrumusețare și planuri de dietă. Cheltuirea banilor, spun aceste mărci, ne poate ajuta să ne vindecăm de această criză anuală de simptome depresive.

Psihologul Joan Harvey descrie conceptul ca fiind „complet lipsit de sens”, în special în ceea ce privește afirmațiile că vremea urată este unul dintre principalele motive pentru care Blue Monday este atât de deprimantă.

Tags:
Adauga un comentariu