Bolnavii cronici protesteaza in strada

9 Noiembrie 2009
815 Vizualizari | 0 Comentarii
Vasile Astarastoae
• Aproximativ 200 de bolnavi cronici vor protesta astazi din cauza lipsei banilor pentru tratamente

Aproximativ 200 de bolnavi cronici vor protesta astazi in Bucuresti, nemultumiti de lipsa fondurilor pentru tratamente si a medicamentelor din farmacii, Coalitia Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice (COPAC) intentionand sa actioneze statul roman in judecata. "Consiliul National al Colegiului Medicilor din Romania, reunit vineri si luand cunostinta de situatia grava in care se afla bolnavii cronici, isi exprima adeziunea si sprijinul total fata de mitingul organizat de Coalitia Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice din Romania la data de 9 noiembrie 2009, in Parcul Izvor", se arata intr-un comunicat remis ieri de catre CMR. Colegiul Medicilor afirma ca este solidar cu pacientii aflati in prezent intr-o situatie disperata. "Pacientii constituie chiar ratiunea medicilor de a exista", sustine prof. dr. Vasile Astarastoae, presedintele Colegiului Medicilor din Romania. Astazi sunt asteptati a protesta intre 150 si 200 de persoane din Timisoara, Constanta, Cluj, Iasi, Bacau, Mures si alte judete, care sufera de diferite boli cronice. "Noi cerem sa se ia masuri concrete si bugetare corespunzatoare. In urma discutiilor pe care le-am avut cu reprezentantii Ministerului Sanatatii, ni s-a spus ca nu mai sunt sperante pentru bani in acest an, ci doar pentru 2010, insa problema este cum vom rezista pana atunci", declara, saptamana trecuta, in cadrul unei conferinte de presa, presedintele Coalitiei Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice (COPAC), Cezar Irimia.
Acesta a explicat ca 2.700 persoane cu forme avansate de cancer asteapta ca dosarul si tratamentele sa fie aprobate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, iar la nivel national exista numai 250 oncologi care trateaza peste 400.000 pacienti. Distribuitorii au inceput sa nu mai aprovizioneze spitalele pentru ca nu si-au primit banii, in farmacii nu se mai elibereaza medicamentele necesare pacientilor cu transplanturi, in timp ce persoanele cu boli rare au foarte putine medicamente compensate. In plus, listele de asteptare pentru cei care au hepatita si scleroza multipla devin tot mai lungi. "Pentru pacientii cu HIV/SIDA se inregistreaza tot mai multe intreruperi de tratamente, exemple elocvente fiind in judetele Neamt, Iasi sau Hunedoara. Pana si selectia pacientilor care intra pe tratament a devenit haotica, nu de putine ori acestia ajungand sa fie tratati in ordine alfabetica", a precizat Irimia. Asociatiile pacientilor cu afectiuni cronice au luat hotararea de a actiona in judecata statul roman. "Consideram ca actuala politica de sanatate este de fapt un atentat la siguranta bolnavilor, motiv pentru care vom da statul roman in judecata. Suntem decisi sa ajungem si la Curtea Europeana de Justitie", a mai spus Irimia. La randul sau, CMR solicita Guvernului adoptarea urgenta de masuri pentru a pune in practica revendicarile COPAC, respectiv accesul imediat si neconditionat la tratament pentru toti pacientii, fara discriminare si fara restrictii, conform Cartei Europene a Drepturilor Pacientilor si a legilor romanesti in vigoare; alocarea pentru sanatate a unui buget de cel putin sase la suta din PIB; punerea in practica a sistemului de sanatate centrat pe pacient; transparentizarea fondurilor alocate sanatatii.

Page time :0.4855 (s) | 22 queries | Mysql time :0.366101 (s)