News Flash:

Botez dumnezeiesc - inger pamantesc

6 Ianuarie 2010
1146 Vizualizari | 0 Comentarii
Botez dumnezeiesc inger pamantesc
Iata Vitavara Iordanului dupa 2000 de ani in haina de sarbatoare! Iata cerul deschis, iata Duhul Sfant in chip de porumbel, iata-L pe Tatal marturisind dumnezeirea Fiului! Avem in fata ochilor o epifanie rar intalnita, in toata splendoarea ei. Daca la Stejarul Mamvri, "cei trei tineri" au mancat la masa cu Avraam, iata ca la Iordan ni se arata Sfanta Treime pentru mantuirea si ridicarea lumii din pacat. Iata omul pocaintei, care nu-i vrednic sa dezlege cureaua incaltamintei Celui ce precede taina in adancul ei mantuitor. "Pocaiti-va ca s-a apropiat Imparatia Cerurilor... drepte faceti cararile Lui"( Matei 3.2-3). Pocainta este calea prin care Dumnezeu a dorit sa surpe mandria diavolului. Cata taina! Sa deschizi cerurile si sa strigi pentru Fiul cuvintele mantuirii: "Acesta este Fiul meu Cel iubit, intru Care am binevoit" (Matei 3.17). Sa deschizi ochii umanitatii pentru descoperirea Fiului: "Peste Care vei vedea Duhul coborandu-Se si ramanand peste El, Acela este Cel ce Boteaza cu Duh Sfant" (Ioan 1.33). "Iata Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatele lumii" (Ioan 1.36). Cum puteau multimile Vechiului Testament sa cunoasca pe Fiul daca ochii lor erau inchisi? Iata modelul absolut de ascet si traitor pentru Dumnezeu! Iata-l pe cel despre care Dumnezeu spune "Iata Eu trimit inaintea fetei Tale pe ingerul Meu, care va pregati calea Ta, inaintea Ta" (Matei 11.10). Acesta a venit nici mancand, nici band, iata-l nu trestie clatinata de vant, iata om nu in haine moi, iata om-inger, Inger nascut pe pamant in trup, dar cel mai mic in Imparatia Cerurilor. El este pecetea celor doua testamente care traieste si boteaza implinind cu fapta propriile proorocii. Iata mielul de jerfa a lui Dumnezeu-Hristos, iata-l pe cel care mustra pacatul de la Iordan pana in palatele lui Irod desfranatul, care era in pacat cu cumnata sa. Aici cerul cu pamantul au conglasuit pentru mantuire. Aici Cel neinceput se lasa atins de firea omeneasca: "Eu am trebuinta sa fiu botezat de Tine... lasa acum ca asa se cuvine noua sa implinim toata dreptatea" (Matei3.14-15). Odata cu intrarea in ape a lui Hristos, firea apelor se sfinteste. Apele s-au spaimantat si s-au intors inapoi cunoscand pe Ziditorul. In apele Iordanului oamenii se botezau spre pocainta: "Eu unul va botez cu apa spre pocainta, dar Cel ce vine dupa mine... va va boteza cu Duh Sfant si cu foc" (Matei 3.11). La Ioan Botezatorul descoperim cele trei mari calitati ascetice. El este prototipul ascetului desavarsit, prin saracie si smerenie, prin modesta hrana si imbracaminte, care duc sufletul la adamica stare de despatimire. Prin atingerea Domnului Hristos de Sf. Ioan Botezatorul se distruge zapisului greselii adamice din Rai. Iata pamantul plamadit de Dumnezeu ce s-a aflat atat timp in afara legaturii cu Dumnezeu, din cauza diavolului: "Nu, nu veti muri, veti fi ca Dumnezeu, cunoscand binele si raul" (Facerea3.4-5). Iata la Iordan, Sf. Ioan intinde mana la Pomul Vietii- Hristos, primind adevaratul har de la Dumnezeu prin care se sfinteste, se indumnezeieste, se boteaza pecetluind botezul pocaintei, incheind ca o pecete Vechiul Testament, primind Duhul Sfant prin Fiul. Astfel Ioan Botezatorul este si drept prooroc al Vechiului Testament si martir al pocaintei in Noul Testament si mucenic al cerului si al Bisericii sub sabia lui Irod. Umilinta si smerenia patimirii il ridica pana in cer la scaunul Sfintei Treimi. Cunoasterea din traire si descoperire ii da Sf. Ioan Botezatorul puterea de a vedea cerurile deschise si pe Duhul Sfant in chip de porumbel deasupra lui Iisus cufundat in Iordan. Nu toti la Iordan vedeau aratarea Treimii in toata slava Ei. Aceasta vedere in transcendent, dincolo de vederea fizica este dar al celor ce-L iubesc pe Dumnezeu. Desavarsirea sau odihna in Duhul Sfant, care duce la cunoastere face din Ioan Botezatorul un cunoscator al lucrurilor bine savarsite in legea Domnului. Acest dar al Duhului Sfant il ridica pe Sf. Ioan Botezatorul dincolo de firesc, fiind capabil sa priveasca in sufletul omului sincer sau fals. El mustra pe cei pervertiti la suflet, care se botezau formal, sau nu-si marturiseau pacatele in timpul botezului: "Pui de vipere, cine va aratat sa fugiti de mania ce va sa fie?"(Matei 3.7). "Iata, securea sta la radacina pomilor si tot pomul care nu face roada se taie si se arunca in foc" (Matei 3.10). Privind aceasta slavita si dumnezeiasca epifanie a Treimii in Taina Bobotezei ne intrebam pe noi insine daca putem urma lui Hristos si lui Ioan Botezatorul prin traire? Aceasta este adevarata viata vesnica!

vitavara iordanului duhul sfant stejarul mamvri avraam sfanta treime
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1371 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019891 (s)

loading...