Actualitate

BREAKING NEWS. Avion cu 66 de persoane la bord, prabusit in Mediterana. Mesaj de PERICOL – UPDATE FOTO

Publicat: 19 mai 2016
UPDATE 17:15 – Rukmini Callimachi, jurnalistul New York TImes specializat pe Statul Islamic, a spus ca pana acum nu exista nicio revendicare sau vreo informatie care sa indica ca este vorba de un atac terorist. 
UPDATE 16:45 – Un purtator de cuvant al armatei elene a declarat ca s-au facut descoperiri la sud-est de Creta, in spatiul aerian egiptean. Obiectele ce pluteau au fost observate de pe un avion egiptean C-130 si au fost trimise nave sa investigheze zona.
UPDATE 15.59 – Doua ramasite ale avionului, de culoare portocalie, au fost gasite la sud de insula Karpathos in Mediterana de sud. Se presupune ca sunt veste de salvare. O fregata elena ce cauta avionul disparut a descoperit doua bucati mari de plastic plutind pe mare la circa 370 km sud de insula Creta. Cele doua obiecte par a fi bucati de plastic in culorile alb si rosu. Acestea au fost descoperite aproape de zona unde un transmitator a emis mai devreme.
UPDATE 15:53 – Ministrul egiptean al aviatiei a declarat ca un atac terorist este cea mai probabila cauza a prabusirii aeronavei decat o avarie tehnica. Nu existau ingrijorari de securitate privind pasagei de la bord, dar se fac verificari in continuare. 
 

UPDATE 15:30 – Procurorul general al Egiptului a ordonat o investigatie de securitate in privinta avionului disparut. De asemenea, ministrul aviatiei civile a spus intr-o conferinta ca este prea devreme sa se excluda atat varianta atacului terorist cat si cea a unei probleme tehnice. 
UPDATE 14:19 – La pranz, nave si avioane grecesti si egiptene cautau inca ramasitele. Egyptair afirma ca o baliza sau un transmitator de locatie de urgenta a trimis un semnal la circa doua ore dupa pierderea contactului. Contactul cu aeronava s-ar fi pierdut cand aceasta era la circa 280 km nord de coastele egiptene si zbura la 11.200 metri altitudine. Avionul facea cea de-a cincea cursa a zilei, inclusiv zboruri in Asmara (Eritrea) si Cartagina (Tunisia). Capitanul avea 6.275 de ore de zbor, copilotul 2.766.

UPDATE 13:58 – Avionul se afla in spatiul aerian egiptean la 11.200 de metri si a facut doua manevre bruste, dupa cum a precizat ministrul elen al apararii.
„La 3.39 cursul avionului era la sud si sud-est de (insulele) Kassos si Karpathos. Imediat dupa a intrat in spatiul egiptean a facut manevre bruste si o coborare. 90 de grade stanga si apoi 360 grade dreapta”, a spus Panos Kammenos.
UPDATE 13:33 – Seful controlorilor de trafic aerieni greci a insistat ca nu exista „nici o sansa” ca MS804 sa fie inca in aer. 
„Consider un fapt ca s-a prabusit. Cel mai probabil, din nefericire, este pe fundul marii. Nu a dat niciun semnal vocal sau electronic inainte sa se prabuseasca. O explozie este o posibilitate, la fel si o deteriorare a fuselajului. Cred ca la acest moment vorbim de ramasite, ramasite pe fundul marii, iar determinarea cauzei o sa necesite timp”, a spus Serafeim Petrou. 
UPDATE 13:21 – Cautarea posibilelor ramasite ale Airbusului este inca in desfasurare, „absolut nimic” nu a fost gasit pana in acest moment, a declarat un reprezentant al garzii de coasta grecesti. 
UPDATE 12:30 – O sursa din ministerul apararii de la Atena a declarat ca autoritatile cerceteaza si declaratia unui capitan al unei nave comerciale care a vazut „o flacara pe cer” la circa 200 km sud de insula elena Karpathos. 
 

UPDATE 11:25 – Contactul cu aeronava s-ar fi pierdut cand aceasta era la circa 280 km nord de coastele egiptene si zbura la 11.200 metri altitudine.  Avionul facea cea de-a cincea cursa a zilei, inclusiv zboruri in Asmara (Eritrea) si Cartagina (Tunisia). Informatiile contradictorii continua. Armata egipteana neaga ca ar fi primit un semnal de pericol de la dispozitivele de pe avion, cum sustinuse compania aeriana. Avionul a emis “un mesaj de pericol” cu cateva minute inainte sa dispara de pe radar, potrivit unui comunicat al EgyptAir, contrazicand informatia furnizata anterior, ca un semnal a fost trimis la doua ore dupa pierderea contactului. Mesajul a fost receptionat cu mai putin de 10 minute inainte ca Airbusul sa dispara de pe radar, a precizat un oficial al companiei aeriene pentru AFP.

UPDATE 10:00 – Premierul francez Manuel Valls a spus ca „nici o ipoteza nu poate fi exclusa” in privinta avionului ce a decolat de pe aeroportul parizian si in care se aflau, potrivit ultimelor informatii, si 15 cetateni francezi. 
UPDATE 9.55 – EgyptAir spune ca dispozitivele de urgenta ale avionului, posibil un transmitator de urgenta al localizarii sau o baliza, au trimis un semnal la 4:26, la circa doua ore dupa momentul anuntat al ultimului contact (2:30), receptionat de armata egipteana.
UPDATE 9.20 – Controlorii de trafic greci au comunicat cu avionul egiptean cand survola insula elena Kea, pilotii nu au raportat nici o problema. Aeronava a disparut de pe radar la doua minute dupa ce a iesit din spatiul aerian grecesc.
 

UPDATE 9:00 – Un avion al companiei EgyptAir care se indrepta de la Paris spre Cairo a disparut de pe radar. La bordul aeronavei se aflau 56 de calatori si zece membri ai echipajului. Cursa EgyptAir MS804 s-a prabusit in Marea Mediterana, au declarat surse din companie. La randul lor, oficiali din aviatie, citati sub acoperirea anonimatului de Reuters, au spus ca probabil ca aeronava s-a prabusit in mare. Biroul de Informatii al EgyptAir din aeroportul Charles de Gaulle este pustiu. EgyptAir a publicat lista cu nationalitatile pasagerilor. Este vorba despre 30 de egipteni, 15 francezi, doi irakieni, un britanic, un belgian, un sudanez, un canadian, un portughez si un algerian. Expertul australian in aviatie Neil Hansford spune ca lipsa unui apel de urgenta al pilotilor si faptul ca avionul era unui modern sugereaza faptul ca „factori externi” ar fi putut juca un rol in disparitia sa. Controlorii de trafic aerian din Grecia si-au anuntat colegii egipteni in momentul in care au pierdut contactul cu avionul.
 

„Nu ne-au contactat prin radio pentru ajutor si nici nu au pierdut altitudine. Pur si simplu au disparut”, a spus oficialul. Grecia s-a alaturat operatiunilor de cautare si salvare a zborului EgyptAir. Doua aeronave au fost deja trimise pe teren, conform autoritatilor. Specialistul in aviatie Alex Macheras afirmat ca avionul disparuse deja de trei ore inainte ca EgyptAir sa faca vreun anunt. In acest moment sunt patru ore de cand avionul a disparut de pe radare. Ihab Raslan, un purtator de cuvant al Aviatiei Civile din Egipt, a declarat pentru SkyNews Arabia ca Airbusul 320 cel mai probabil s-a prabusit in mare. De asemenea, el contrazice informatiile oficiale care spun ca aeronava se afla in spatiul Egiptului, aratand ca urma sa intre in spatiul tarii.

Avionul era fabricat in 2003. Ahmed Abdel, vicepresedintele EgyptAir, a declarat ca la bordul avionului se afla 66 de oameni, 53 de adulti, doi bebelusi si un copil, trei angajati de la securitate, doi piloti si cinci insotitori de zbor. Oficialul a precizat ca din interiorul avionului nu s-a efectuat niciun apel de urgenta. Capitanul zborului avea peste 6.000 de ore de zbor, dintre care 2.000 erau pe un Airbus 320. Conditiile meteo deasupra Marii Mediterane erau favorabile zborului si nu se inregistrau fenomene care ar fi putut sa puna in pericol cursele aeriiene in momentul in care avionul a disparut de pe radare. Aparatul de zbor mai avea zece minute pana la destinatie. Avionul a decolat de pe Aeroportul Charles De Gaulle din Paris la ora 23:00, ora locala a Frantei.
 

STIRE INITIALA – O cursa EgyptAir care se indrepta de la Paris spre Cairo a disparut de pe radar, in urma cu cateva ore, deasupra Mediteranei. La bordul aeronavei se aflau 56 de pasageri si zece membri ai echipajului. Avionul a disparut de pe radare in cursul noptii de miercuri spre joi, la ora 2:45 (ora Cairo), la o altitudine de 11.000 de metri. Aeronava intrase de putin timp in spatiul aerian egiptean, din care strabatuse 16 kilometri. Cursa EgyptAir 804 a avut o intarziere de 14 minute la decolare, potrivit companiei. In prezent, echipe de ajutor si salvare cauta aeronava, disparuta deasupra Marii Mediterana.





Adauga un comentariu