News Flash:

Butonari, vi se coace ceva!

25 Iunie 2000
1378 Vizualizari | 0 Comentarii
•Jocuri care promit sa ne rapeasca multe nopti

Mucky Foot - Startopia: administreaza o statie spatiala! Intra in universul mirific al Science Fiction-ului si pune-te pe treaba in noua ta calitate de comandant al unei superbe nave orbitale. Nu ti se cere sa cuceresti pozitii inaintate in univers, in lupta impotriva a cine stie ce alieni, nu ti se cere sa conduci fightere cu viteze ametitoare. Un singur cuvant ajunge: condu! Startopia a ajuns deja la gameri, pe 13 martie, intr-o prima varianta full-playable. El va fi ulterior cosmetizat si retusat. Echipa de la Mucky Foot, cladita pe fundatia solida a unor fosti membri Bullfrog, a scos de aceasta data un hit care promite sa dea multa bataie de cap celorlalti competitori de pe piata jocurilor. Ideea jocului este similara celor din Theme Park si Theme Hospital, dar conceptul acestora a fost lasat mult in urma de noul game. Treba (mare) a gamerului este sa construiesti, sa conduci si sa extinzi o statie spatiala populata cu tot soiul de creaturi desprinse parca din Star Wars. E simplu? Din contra, aici ati dat de dracu', daca nu cumva si de tac'su! Fiecare din coropisnitele alea ce formeaza populatia statiei are felul sau de a fi, nevoile sale iar detaliile la care au putut ajunge creatorii din acest punct de vedere va pot face lesne sa va ganditi ca a incerca sa atingeti perfectiunea in Startopia e masochism curat. Toti membrii statiei trebuie sa manance, sa se distreze, sa se indragosteasca eventual, sa mearga la toaleta si sa faca sex (nu neaparat in aceasta ordine, dupa cum scrie semnatarul unui preview de pe un site de gameri). Devizele financiare ale jocului nu exista, ci sunt inlocuite cu unitati de masura pentru energie, care se mai si consuma. Cu cat sunt mai multumiti locuitorii statiei si cu cat mai mult sunteti in stare sa echilibrati nevoile fiecarei creaturi, cu atat mai multa energie se va scurge in acumulatorii vostri. Diplomatia si comertul exterior sunt o part integranta a totalului sarcinilor pe care le veti avea de indeplinit aici. Apoi, commander Gigel, Vasile sau cum l-o fi chemand va avea de facut fata unui task important: sa aiba grija de toate obiceiurile multi-culturale ale diferitelor specii din arca sa. A, mai sunt desigur si amenintarile continui ale piratilor spatiali care aduc uimitor cu Jabba the Hutt si care vor incerca sa va determine sa conduceti statia dupa propriile lor interese. Dati-i jos de pe cer cat mai repede, caci apoi veti avea ocazia nedorita de a purta niste lupte chiar in interiorul statiei, pe masura ce aceasta se extinde si n-o mai puteti controla integral. Fiecare sectiune a statiei are trei nivele, din car unul este un bio-dom destinat micro-climatului, in care veti putea reproduce conditiile de mediu de pe planeta de origine a aratarilor care locuiesc acolo. Modul in care veti conduce statia va influenta tipul "broscoilor" care vor veni s-o populeze. Acesta va afecta, pe termen ceva mai lung, fiecare aspect al vietii cotidiene. Succes, comandante!

Eidos - Sydney 2000. Cei de la Attention to Detail au incredintat publisherului Eidos urmatoarea lor oferta - un joc sportiv de toata frumusetea. Sydney 2000 va fi lansat in august si va oferi trei mari si late moduri de a juca, ceea ce il apropie mai degraba de o simulare tactica decat de frenezia obisnuita a apasarii pe toate butoanele tastaturii, specifica jocurilor cu tematica sportiva. Modul "olimpic" este cel mai impresionant si va da posibilitatea de a controla 12 atleti care vor participa fiecare la alt concurs. Ei trebuie antrenati, calificati in finale si facuti, in final, campioni. Daca reusiti sa-i calificati la olimpiada, vor putea participa la cursele 100 metri sprint, 110 metri garduri, aruncarea cu ciocanul, aruncarea sulitei, triplu salt, saritura in inaltime, 100 metri freestyle - inot, ciclism - proba de sprint, haltere, sarituri acvatice si caiac. Cu nitica bataie de cap, toate se pot castiga, laolalta cu satisfactia de a-i fi "terminat" pe ceilalti, lasati cu buzele umflate.

Chestii noi in jocuri vechi

Oldies but goldies

Pentru cei care n-au avut posibilitatea sa guste satisfactiile unor jocuri care intre timp s-au invechit, dar la vremea lor au "spart fata" concurentei, am adaugat, la sugestia cititorilor, o noua rubrica. Astazi:

Stars!

In 1995, Empire Interactive iesea la drumul mare cu o realizare de exceptie, pentru acea vreme, a celor doi Jeff: Johnson si McBride care, alaturi de o echipa intreaga de programatori, au dat comunitatii gamerilor o superba strategie pe turn-uri - Stars! Impatimitii celor patru - (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) au pierdut, dupa lansarea noului produs, mii de ore in fata calculatoarelor, incercand sa-si largeasca si consolideze domeniile stelare. Vazut de pe inaltimile unde a ajuns astazi industria PC gaming, jocul pare o abureala in toata regula, dar la vremea lui a facut furori. Despre ce este vorba? Totul se intampla intr-o fereastra Windows obisnuita, cum le sedea bine celor mai multe dintre aplicatiile medii ale lui Win' 95. Porniti prin a va alege rasa, setata initial pe "Humans". Dupa ce ati trecut prin toate protocoalele si setarile initiale - aveti aici adevarate tratate rasiale, cu implicatii asupra posibilitatii de ramificare tehnologica de mai tarziu - vi se da o planeta cu 25.000 de locuitori. Din ea, va trebui sa faceti o floare, caci ea este cea mai propice pentru evolutia semenilor pe care ii conduceti. Totul se bazeaza pe trei minerale - ironium, boranium si germanium si pe cantitatea de resurse pe care o aveti la dispozitie. Ea va creste de la an la an, pe masura ce populatia se inmulteste si pe masura ce apar noi si noi facilitati pe planeta. Cele de baza sunt fabricile si minele. Pentru a construi o fabrica, aveti nevoie, de exemplu, de 10 unitati de masura - resurse si 4 de germanium. O mina "costa" doar 5 resurse. Fara mine, nu puteti construi fabrici, caci va trebuie si minereu. Pe de alta parte, fara fabrici, nu puteti construi prea multe mine, caci fabricile genereaza resurse, alaturi de populatia luata separat. Ca sa puteti porni, totusi, vi se dau "la cheie" 10 fabrici si 10 mine, alaturi de cei 25.000 de colonisti. Alaturi de resursele planetare, ca sa le numim asa, in diferite orbite ale planetei de bastina va asteapta 6 nave - o armata, ati fi tentati sa spuneti! Nu e deloc asa, caci ele sunt niste mici glumite, in comparatie cu ce va sa vina. Aveti asadar o nava cu modul colonizator (colony ship), denumita Santa Maria. Apoi un transportor - Teamster - care va va permite sa mutati de ici colo 210 kt de minereuri sau, de ce nu, de colonisti. Atentie, insa: nu puteti coloniza o planeta cu teamsterul, daca e pustie, caci aceasta nava nu are modul de colonizare. Ea poate suplimenta, cel mult, numarul de locuitori ai unei planete populate sau poate debarca trupe (tot colonisti, e simplu) pe un astru detinut de un inamic. Daca vreti sa va mai ramana si cateva "personaje" cu care sa va apucati apoi sa construiti cate ceva, numarul invadatorilor trebuie sa fie cu macar vreo 10.000 mai mare decat cel al ocupantilor planetei; altfel va pierdeti timpul de pomana, ba mai ramaneti si fara "hominizi". Revenind la flota de pe orbita, mai aveti acolo un asa-numit "Cotton Picker", o nava pentru minerit pe planete nepopulate, apoi un "Stalwart Defender" - singura nava militara: un distrugator. Nu va bucurati, ca e modest inarmat, dar pentru primele ture, va face fata unor eventuale atacuri. Urmeaza doua nave de explorare: "Armed probe", un fel de avionas simpatic, dotat cu lasere si cu un scanner care va "aduce lumina" in coltisorul vostru de comanda, aratandu-va ce se afla pe planetele vizitate si un "Long Range Scout", o "sageata" mica si cu raza mare de actiune, si acesta avand un scanner. Cum se trece la fapte? Treceti intai sa va vizitati domeniul: dati clic dreapta pe punctul verde de pe harta care reprezinta planeta voastra. Apare un meniu din care puteti selecta fie planeta, fie oricare din navele care misuna pe orbita. Pe planeta veti seta cele de facut pana la urmatorul tur. Aveti de ales: fabrici si uzine, mine, sisteme de aparare etc. Apoi, in partea din stanga, jos, aveti un frame care va va aduce la cunostinta, prin mesaje succesive, asupra carora aveti deplin control, tot ce s-a intamplat dupa ce ati dat "Generate Turn". Aceasta se face activand meniul "Turn" din partea de sus a ecranului, cu optiunea "generate" sau apasand F9. Odata ce ati dat cu F9 in tastatura, au loc evenimentele mai mult sau mai putin calculate de voi. Priviti apoi in partea din stanga-jos: vi se va spune de-a fir-a-par cum s-au descurcat omuletii vostri. Pe masura ce evoluati si sunteti in stare sa construiti mai multe fabrici si mine deodata, veti avea, fireste, mai multe mesaje, cuprinzand eventual si noile cuceriri tehnologice. Dar despre acestea, in numarul urmator...
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3590 (s) | 22 queries | Mysql time :0.233917 (s)