News Flash:

Butonari, vi se coace ceva!

2 Iulie 2000
1034 Vizualizari | 0 Comentarii
•Jocuri care promit sa ne rapeasca multe nopti

Sierra - Ground Control. Productia jocului a luat startul in office-urile celor de la Massive Entertainment, din Ronneby, Suedia, care si-au petrecut ultimii trei ani lucrand la ceea ce avea sa devina mai tarziu un hibrid intre Force Commander, Earth 2150 si Homeworld. GC este o adevarata cursa intre doua grupari politice agresive, The Crayven Corporation (playerul) si The Order of the New Dawn (baietii rai), care se lupta pe viata si pe moarte sa colonizeze o planeta indepartata. Ambele factiuni au mothership-uri gigantice in orbita, de unde trimit trupe la suprafata, sa cucereasca noi teritorii si sa descopere artefacte aliene de distrugere in masa. Partea buna pentru unii (pentru altii - un mare pacat) este ca nu mai aveti treaba cu managementul resurselor. Nu mai trebuie sa construiti baze, sa "harvestiti" minerale ca sa puteti apoi fabrica unitati si, in acest mod, nu mai riscati sa adormiti sau sa fiti tentati sa dati browse pe serverele porno de pe Internet, pana cand productia voastra va fi gata. GC va pune la dispozitie armate "prefabricate", pe care vi le "paseaza" navele mama de pe orbita, utilizand una sau trei "dropships" si iata-va la lucru. In ciuda eliminarii batailor de cap cu bazele si productia lor, jocul nu sufera de o lipsa de eveniment incitante, caci creatorii s-au gandit sa compenseze aceasta printr-o grafica desavarsita si prin scenarii ingenioase. In orice caz, chiar daca nu va trebui sa construiti singuri bazele, aceasta nu inseamna ca ele nu exista. Acestea au rolul lor, de-a lungul celor aproximativ de 30 de niveluri. Ce ofera jocul? Pai, intr-una din misiuni, echipajul vostru e aruncat in mijlocul trupelor inamice iar playerul cu trupa lui trebuie sa forteze apararea in partea de est, in timp ce co-commander-ul (computerul) va forta catre vest. Ambele actiuni trebuie foarte bine coordonate in timp. Intr-o alta misiune vi se cere sa va aparati baza. Doua nave de debarcare va va aduce trupetii pe suprafata planetei, unde va trebui sa gasiti anumite portiuni strategice in care sa va masati trupele, in asteptarea acelor Dawnies care sosesc val-vartej. Altadata veti primi ordin sa protejati convoaie ce transporta fel de fel de minuni stiintifice. Uneori vi se cere doar sa patrulati prin zona, alteori va trebui sa trageti cu dintii sa-i alungati pe agresori de langa pretioasele transporturi. Unul dintre cele mai importante aspecte ale jocului este modul in care GC va incurajeaza sa recunoasteti valoarea fiecarei unitati. Fie ca e vorba de infanterie, tancuri usoare, tancuri grele, aerodine etc., prima voastra grija va fi aceea de a pastra cat mai multe in viata. In stilul "Cannon Fodder", fiecare unitate castiga experienta de lupta, pe masura ce "toaca" inamicii. Cu cat mai multa, cu atat mai buna va fi unitatea. Daca infanteria voastra ataca in sarja si obtine victoria, singura, fara sprijinul altor tipuri de unitati, ea va fi medaliata pentru curaj pe campul de lupta si inaintata la calificativul "aggressive". Daca aceasta ar fi fost o unitate de tancuri care proteja grosul trupelor, ea ar fi primit calificativul "defensive" sau "balanced". In ultima faza a jocului, cam pe la ultimele scenarii, va trebui sa aveti mare grija de unitatile-veteran pentru ca, daca ajungeti la ultimul scenariu cu o mana de rookies, n-o sa aveti nici o sansa. Bineinteles, nici una dintre cele de mai sus n-ar fi mers atat de grozav fara un AI asa de bestial! Fiecare unitate are trei moduri de atac: free, return si hold. De asemenea, puteti regla modul de miscare: offensive, defensive si hold position. In fine, puteti seta si formatia: line, box sau column. Orice combinatie ati alege, unitatile se vor comporta exact asa cum le-ati setat. Interfata este atat de simpla incat veti putea da orice comanda doar cu butonul din dreapta al mouse-ului. Cerintele de sistem sunt relativ modeste: P200 cu 32 Mb RAM. Daca va tine punga, dati browse pe Sierra si scoateti iute 40 de lire sterline. Jocul va va veni in cateva zile acasica, dar veti fi mai "usori" cu un milion si jumatate de lei. Sau, fireste, recurgeti la T.R.R.F. (Tactica Romanului Rupt in Fund) si asteptati ca jocul sa fie crack-uit...

•Oldies but goldies

Stars! (II)

In 1995, Empire Interactive iesea la drumul mare cu o realizare de exceptie pentru acea vreme, a celor doi Jeff: Johnson si McBride care, alaturi de o echipa intreaga de programatori, au dat comunitatii gamerilor o superba strategie pe turn-uri - Stars! Impatimitii celor patru - (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) au pierdut, dupa lansarea noului produs, mii de ore in fata calculatoarelor, incercand sa-si largeasca si consolideze domeniile stelare. Vazut de pe inaltimile unde a ajuns astazi industria PC gaming, jocul pare o abureala in toata regula, dar la vremea lui a facut furori.

Planeta de bastina

Odata ce ati inceput sa construiti pe planeta mama, lucrurile incep sa se aseze la locul lor iar voi sa evoluati. Vi se mareste capacitatea de productie, chestie la care contribuie atat sporirea numarului de fabrici cat si cresterea demografica. Desigur, cu riscul de a ne repeta, trebuie sa aveti si suficiente mine care sa va aduca materialele de constructii, altfel degeaba aveti capacitate si forta de munca daca nu aveti "obiectul muncii". Intrucat la inceput aveti la dispozitie si cantitati semnificative de minereuri deja extrase, prima comanda care ar trebui data celor de pe planeta este aceea de a va construi niste fabrici. Daca jucati "Human", cei 25.000 de locuitori initiali si cele 10 fabrici va pot face, la primul tur, trei noi fabrici. Dupa ce ati terminat germaniul, incepeti sa faceti mine. Din doua-trei ture ati rezolvat ce era mai greu. Aveti acum si mine. Alternativ, pana la atingerea limitei de populatie, puteti construi cand mine, cand fabrici, ca sa tineti pasul. De notat este faptul ca, la fiecare mie de locuitori, va mai este permisa construirea a cate unei fabrici si a unei mine. Apoi aveti sistemele de aparare - defenses. Functie de tehnologia de care dispuneti, ele vor trage in inamici si vor diminua efectele bombardamentelor cu laser, rachete s.a.m.d. Veti ajunge in final ca pe planeta de origine sa aveti peste un milion de locuitori (ziceti si voi ca sunt 10 sau 100 de miliarde, ce naiba?),1000 de fabrici si tot atatea (sau cate vreti voi, in ultima instanta) mine. Cat despre defenses, ele nu pot trece de 100. Din aceasta populatie puteti lua cand va vine bine mii si mii de colonisti pentru a-i transporta pe planete "virgine", unde vor infiinta noi outpost-uri pentru rasa voastra sau va puteti invada vecinii, respectand pe cat se poate sfaturile din numarul trecut, daca vreti ca invazia sa aiba si efect.

Celelalte planete

O caracteristica importanta a planetelor din Stars! (si nu numai, de altfel) este capacitatea de a intretine singure viata. Aveti trei factori care determina aceasta: temperatura, gravitatia si nivelul radiatiilor la sol. Functie de modul in care sunt intrunite cele trei conditii vizavi de valoarea optima a fiecareia dintre ele pentru rasa voastra, o planeta capata o "valoare" exprimata in procente. Evident, cele mai mari valori vor determina o crestere mai rapida a populatiei si un numar maxim de ocupanti. Planeta de origine este cotata 100%, dar aceasta valoare poate scadea dramatic daca sunteti loviti de vreo cometa, cum au lasat sa se intample programatorii aia nemilosi de la Empire interactive. Apoi aveti compozitia minerala, in concentratii (numere intregi) si cantitatile deja existente la suprafata. Exista, in partea din dreapta-jos a ecranului, un grafic avand trei benzi orizontale: galbena, verde si albastra (germanium, boranium si ironium). De-a lungul lor, culiseaza in timp niste romburi care va indica aceasta concentratie. Dati clic dreapta pe ele si veti citi valorile. Asadar, cele mai bune planete pentru expansiune sunt cele a caror valoare este afisata cu cifre verzi si depaseste 10% si care au in acelasi timp si cele mai mari concentratii de minerale.

Planetele inamicilor

Tinand cont de cele de mai sus, si planetele inamicilor sunt bune pentru voi; bineinteles, dupa ce faceti scrum tot ce misca la suprafata lor. De regula, cu armamentul initial veti parjoli totul, inclusiv minele si fabricile adversarilor. Planeta atacata si depopulata astfel pastreaza doar valoarea initiala si concentratia minerala lasata. Daca sunteti mai rabdatori, veti descoperi bombele inteligente ("smart bombs") care lasa intacte minele si fabricile. Construiti bombardiere purtatoare de "smart bombs" si nu veti mai avea necazuri cu reconstructia. Partea cu parjolitul, care de fapt e cea mai grea (va trebui sa treceti prin foc si sabie toata flota aparatorilor) va fi tratata la capitolul razboaie.

Navele

- Colony ship - "Santa Maria". O nava neinarmata, purtatoare a unui "colony module" care cuprinde pana la 2500 de "hominizi". E recomandabil a fi folosita doar la infiintarea de colonii, pe planete neocupate deci, caci o invazie cu trupe atat de putine are rareori sorti de izbanda. Cel mai sfant este ca, odata cu aceasta, sa aduceti in orbita si un transportor (Teamsterul initial sau altele, mai mari, "descoperite" pe parcursul jocului) gemand de colonisti dornici sa ia in stapanire un nou domeniu al imperiului pe care-l construiti "sub ochii lor".
- Medium freighter - "Teamster". Nava medie de transport. Poate duce orice, in afara de combustibil, intr-o cantitate de 210 kt. Nu puteti s-o folositi ca sa infiintati o colonie pe o planeta virgina, caci nu are modul de colonizare.
- Long Range Scout. Nava - cercetas, cu raza lunga de actiune. O veti trimite in adancurile spatiului, de unde va va trimite in fiecare tura rapoarte cu privire la zona in care se afla. Un Cristofor Columb spatial, cu care descoperiti ce va ascund planetele din sistemele pe care le vizitati. Interesant este insa ca nu puteti crea doua colonii pe doua planete ale aceluiasi sistem, ci numai una singura. Stelele de pe harta, vizibile cu toatele inca de la inceputul jocului, nu va lasa sa vedeti valoarea planetelor si nici concentratia minerala. Treaba aceasta o va face scout-ul.
- Armed Probe. Tot nava cercetas, dar inarmata cu un laser si avand o raza de actiune substantial redusa.
- Stalwart Destroyer. Nava medie de lupta dotata cu laser si torpile. Fiind construita cu tehnologia de inceputuri, e cea mai pacalita dintre fightere.
- Cotton Picker. Nava-miner, adica draga lui Iliescu... O veti trimite pe sistemele nelocuite, sa scoata minereuri. Productia a slaba. Pe masura ce evoluati si dispuneti de noi tehnologii, "minerii" devin din ce in ce mai... potenti.

Cercetarea tehnologica

Un domeniu care mananca numai resurse, nu si minereuri, dar o face cu un apetit de zile mari. Daca primele tehnologii nu sunt prea energofage, cele ce urmeaza, desi spectaculoase, cer mari eforturi. Daca aveti o crestere sanatoasa si ati cucerit suficiente planete care va dau resurse bune, veti putea atinge "cele mai inalte trepte ale stiintei (sic! vezi ante-'89) si tehnicii" destul de repede. Domeniile sunt diverse: motoare stelare, radaruri, arme, electronice, constructii etc. Pentru a ghida sistemul de cercetare, apelati meniul "Command" din bara de sus, cu optiunea "Research". Aici alegeti ce domeniu doriti, vizand implicatiile sau, mai bine zis, aplicatiile acestuia. Puteti seta, de asemenea, bugetul cercetarii, in procente din venitul global. Un 20% sade mai bine decat cele 15 procente initiale. Ar sedea si mai mult chiar, dar va trebuie resurse pretioase si in constructie. Pe de alta parte, construind, dezvoltati tocmai posibilitatea de a obtine noi resurse, de unde va lua si cercetarea. Corect, nu? Daca da, va asteptam si in numarul viitor, in care vom trata mai pe larg acest domeniu.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1436 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012920 (s)