Local

Caile Ferate isi restructureaza activitatea! Cum va fi lovit Iasul

Publicat: 12 oct. 2014

@ Operatorii privati vor prelua aceste trasee cu pierderi uriase @ Liniile vechi si nefolosite vor fi scoase definitiv din folosinta

Master Planul General de Transport, elaborat de Guvernul Romaniei, atinge si problema cailor ferate, mai precis a acelor tronsoane considerate a fi o sursa de pierderi. La nivelul Regionalei Iasi se vorbeste despre 16 astfel de tronsoane care ar trebui sa sufere modificari substantiale. Conform planurilor guvernamentale, tronsoanele cu cele mai mari pierderi ar trebui desfiintate. Cei de la CFR insa sustin ca nu in toate cazurile ar trebui luate masuri atat de drastice.

Nu e greu sa desfiintam niste linii. E cea mai la indemana solutie insa nu este si cea mai buna. Trebuie sa studiem foarte atent problema pentru a nu ne trezi peste cativa ani ca am facut o greseala pe care va trebui sa o reparam. Trebuie sa incercam sa atragem operatori privati care sa preia aceste tronsoane si sa le faca profitabile„, a declarat Iordan Vintila, director CFR Calatori Iasi. Reprezentantii CFR sustin ca la nivelul regionalei Iasi lucrurile stau bine, tronsoanele luate in discutie de Guvern fiind deja operate de companii private sau fiind de fapt ruine de multi ani.

Pe noi nu ne afecteaza aceasta decizie. La nivelul regionalei sunt mai multe linii care nu mai functioneaza de mult si mai exista doar teoretic. Conform planurilor guvernamentale, restul liniilor nu vor fi desfiintate. Prioritar ar fi ca un operator privat sa preia aceste linii asa cum s-a intamplat de exemplu in judetul Iasi. Aici avem 3 linii care au fost inchiriate celor de la RegioTrans si care functioneaza intr-o stare buna„, a mai declarat Vintila.

Reprezentantii CFR sustin ca o parte din liniile enumerate in Master Plan ar fi de mult timp inoperabile si ca mai apar pe listele oficiale doar dintr-o dorinta de a avea o retea mai dezvoltata. „Vorbim mai ales de liniile din zona Bucovinei cum ar fi cea de la Fundu Moldovei spre Pojorata sau dintre Dornesti si Putna. Aceste tronsoane sunt intr-o stare avansata de degradare, din cauza ca nu au mai fost folosite de ani buni, asa ca desfiintarea lor ar fi doar o stergere teoretica de pe o lista„, a incheiat directorul CFR Calatori Iasi. Conform planurilor executivului, aceste tronsoane vor fi analizate rand pe rand urmand ca solutia sa fie particularizata fiecarui caz in functie de necesitati si de oportunitati. Termenul final de solutionare al problemei ar trebui astfel sa fie dupa anul 2017.



loading...

Comentarii
  • S-a vazut din nou ca Moldova este „ciuca batailor” si „Cenusareasa” ca Regionala Iasi are cele mai multe linii de cale ferata care se desfiinteaza.
    Si stati sa vedeti ce „rahat” va iesi cu trenul de mare viteza Iasi-Bucuresti care cred ca o sa-l poarte si pe asta vreo 10 ani ca sfintele moaste „autostrada Tg. Mures-Iasi” care in final va dispare si asta.
    Votati Moldoveni PSD-ul ca o sa ramaneti saraci in continuare.

Adauga un comentariu