Titlurile zilei

Calvar pentru clienții Blue Air: Oamenii au plătit sute de euro pentru biletele de avion care au fost anulate. Deși compania low-cost din România a recuperat banii de la stat, clienții nu au văzut niciun leu înapoi

Publicat: 17 nov. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Calvar pentru clienții Blue Air Oamenii au plătit sute de euro pentru biletele de avion care au fost anulate. Deși compania low-cost din România a recuperat banii de la stat clienții nu au văzut niciun leu înapoi
Persoanele care au cumpărat bilete de avion de la compania low-cost Blue Air nu au primit înapoi banii

Clienții singurei companii de transport aerian low-cost din România se revoltă după ce au achitat sume de sute sau chiar mii de euro pentru a cumpăra bilete de avion ale căror curse au fost anulate din cauza pandemiei Coronavirus. Cu toate că s-a făcut un împrumut de 62 de milioane de euro garantat de Statul Român pentru compensarea Blue Air pentru daunele cauzate de pandemia Coronavirus și de restricțiile de călătorie, mii de clienți așteaptă încă din vară rambursarea banilor care întârzie să apară. „Am rezervat un bilet de avion la compania Blue Air, zborul a fost anulat în perioada de pandemie. Blue Air mi-a comunicat faptul că îmi vor returna banii după ce vor primi creditul garantat de Statul Român. Compania a primit banii, însă refuză să îmi returneze banii”, a declarat unul dintre ieșenii păgubiți

O situație cu totul dificilă în care se găsesc clienții singurei companii de transport aerian low-cost din România. Numeroase persoane care și-au achiziționat bilete de călătorie a căror curse au fost anulate așteaptă cu disperare returnarea banilor achitați către Blue Air, fiind vorba de sute sau chiar mii de euro. Un ieșean care și-a cumpărat un bilet de avion încă din luna iulie 2020 povestește cum a ajuns la disperare încercând să recupereze banii aruncați pe apa sămbetei.

„Am rezervat un bilet de avion la compania Blue Air, zborul a fost anulat în perioada de pandemie. Compania Blue Air s-a oferit să îmi dea un voucher sau banii înapoi. Am optat pentru returnarea banilor. Blue Air mi-a comunicat faptul că îmi vor returna banii după ce vor primi creditul garantat de Statul Român. Compania a primit banii din creditul garantat de statul român, însă refuză să îmi returneze banii.

Inițial, răspunsul a fost că cererea de rambursare este soluționată, dar banii vor fi plătiți în cel mai scurt timp posibil, apoi am făcut plângeri la ANPC, iar compania Blue Air mi-a comunicat că îmi va da banii după ce Statul Român îi va acorda creditul prin Hotărâre de Guvern. Și Instituțiile pentru Protecția Consumatorilor au răspuns pe e-mail că Blue Air îmi va da banii, 1099.96 RON, aferenți rezervării după primirea fondurilor din creditul garantat de Statul Român”, povestește ieșeanul Bogdan Crăciun.

Clienții companiei Blue Air așteaptă de vreme îndelungată rambursarea banilor

De la începutul lunii octombrie, Comisia Europeană a aprobat o garanție de împrumut de până la aproximativ 62 de milioane EUR (aproximativ 301 milioane RON) în favoarea companiei aeriene românești Blue Air. Măsura urmărește tocmai să compenseze compania aeriană pentru daunele suferite din cauza pandemiei de Coronavirus, însă cu toate acestea clienții nu și-au primit banii înapoi nici până în ziua de astăzi. „După momentul primirii fondurilor din creditului garantat de Statul Român, compania Blue Air nu mai răspunde la cererile mele de rambursare a banilor plătiți. În acest moment nu știu cui să mă adresez astfel încât să recuperez banii”, mai spune ieșeanul Bogdan Crăciun.
De altfel, reclamațiile curg pe bandă rulantă la adresa companiei Blue Air din motive asemănătoare,

„Zborul meu a fost anulat. Dar în perioada de pandemie am sunat și s-a confirmat, mi-a zis să trimit e-mail pentru rambursare, ceea ce am făcut. Am primit confirmare că cererea s-a înregistrat, am fost la bancă să pot recupera banii pe bilete, dar fără e-mail trimis de Blue Air că zborul a fost anulat nu pot face nimic. Mie până în ziua de azi, din iunie, nu mi-a trimis nimic”, povestește un alt client al Blue Air.

Alți clienți ai companiei de transport au fost mult mai revoltați asupra situației, având în vedere faptul că unii aveau cumpărate bilete încă din anul 2019.

Blue Air a primit 62 de milioane de euro, bani garantați de Statul Român pentru compensarea pierderilor

Răspunsurile oferite de Blue Air clienților care au rămas în așteptare au fost total nemulțumitoare.

„Vă confirmăm că dosarul dvs. (în sumă de 1099.96 RON) a fostîntocmit, aprobat și se află în lista de așteptare. Ne cerem scuze încă o dată pentru inconvenientele create și așteptarea prelungită. Obținerea fondurilor din creditul aprobat de statul român durează mult mai mult decât termenul prevăzut și încă suntem în așteptarea acestora. Din acest motiv, încă nu am efectuat transferul bancar, însă vă garantăm că vom îndeplini fiecare angajament față de pasagerii Blue Air imediat ce vom avea disponibilitatea. Revenim cu dovada plății după efectuarea transferului bancar”, se arată în răspunsul oferit de Blue Air clientului Bogdan Crăciun din Iași.

Comisia Europeană a aprobat un împrumut de 62 de milioane de euro garantat de Statul Român pentru a compensa Blue Air pentru pierderile suferite din cauza pandemiei de coronavirus și pentru a oferi companiei aeriene un suport urgent de lichiditate.

Blue Air, prima și cea mai mare companie de transport aerian low-cost din România

Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportați. Compania aeriană românească privată are baze în România, Italia și Cipru. Cu o flotă de 18 avioane, Blue Air a deservit 92 de rute și 15 țări, transportând peste 4 milioane de pasageri în 2019. Blue Air era în dificultate înainte de izbucnirea epidemiei de coronavirus, adică la 31 decembrie 2019. Mai exact, compania a înregistrat pierderi din cauza investițiilor ample pe care le-a întreprins din 2016 pentru îmbunătățirea rețelei de rute. Compania aeriană a revenit la rentabilitate în 2019 și la începutul anului 2020, dar, ca și alte companii active în sectorul aviației, a suferit pierderi semnificative din cauza pandemiei de coronavirus. În cei 15 ani de activitate, Blue Air a transportat peste 30 de milioane de pasageri și a zburat peste 340 de milioane de kilometri.

Adauga un comentariu