News Flash:

Camelia Gavrila, deputat iesean: "Investitia in educatia timpurie produce rezultate pe termen lung, in special pentru cei mai vulnerabili copii"

18 Mai 2018
386 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6589 RON (0.0000)
USD: 4.0064 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Deputatul PSD, Camelia Gavrila, presedintele Comisiei pentru invatamant, stiinta, tineret si sport, a participat miercuri, 16 mai 2017 la cea de-a treia conferinta pentru promovarea educatiei timpurii. Tema din acest an a fost ”Primele 1000 de zile din urmatorii 100 de ani. Educatia timpurie, o sansa pentru competitivitatea Romaniei.”   

Numeroase studii internationale subliniaza ca investitia in educatia timpurie produce rezultate pe termen lung si, in special, pentru cei mai vulnerabili copii. Fundamentele pentru marea majoritate a competentelor necesare pentru secolul XXI (cognitiv, lingvistic, social de comunicare etc.) se formeaza inca din copilarie, de aceea dezvoltarea serviciilor de educatie timpurie de calitate constituie o sansa reala pentru cresterea competitivitatii si asigurarea dezvoltarii sustenabile a Romaniei. 

Deputatul PSD, Camelia Gavrila, in interventia prezentata in deschiderea conferintei a evidentiat ca investitia in programe de educatie timpurie de calitate genereaza beneficii pentru copii, familie, comunitate si societate in intregul acesteia.

In aceasta sesiune parlamentara, la nivelul Camerei Deputatilor s-au adoptat, in acest sens, doua propuneri legislative ce vizeaza modificarea si completarea unor acte normative in domeniul educatiei. Prin modificarea si completarea Legii educatiei nationale nr.1/2011, si a Legii nr.263/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea creselor s-a avut in vedere identificarea unor solutii la problemele specifice localitatilor, mai ales din mediul rural, astfel incat sa se asigure o buna crestere, ingrijire si educare timpurie a copiilor de varsta anteprescolara. Astfel, Ministerul Educatiei Nationale, prin institutiile specializate, ar urma sa stabileasca anual costul standard per anteprescolar, cost care sta la baza finantarii de baza. De aceasta finantare vor putea beneficia toti anteprescolarii din invatamantul preuniversitar de stat, particular si confesional, care studiaza in unitati de invatamant acreditate si evaluate periodic, conform legislatiei in vigoare, la finalizarea demersului nostru legislativ. 

Propunerea legislativa are ca obiect de reglementare modificarea art.16 din Legea educatiei nationale nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul de a se stabili o noua durata si o noua componenta a invatamantului general obligatoriu. Comisia a prevazut un calendar de aplicare, stabilirea unor etape de implementare pentru a exista o abordare rationala din punct de vedere financiar si al resurselor umane pentru o modificare importanta, dar complexa a structurii sistemului de invatamant preuniversitar. In acest sens, invatamantul general obligatoriu va fi de 15 clase si va cuprinde ultimii doi ani ai invatamantului prescolar - grupa mijlocie si grupa mare, invatamantul primar, invatamantul gimnazial si primii doi ani ai invatamantului secundar superior. Treptat, invatamantul liceal si grupa mare din invatamantul prescolar devin obligatorii pana cel mai tarziu in anul 2020, iar grupa mijlocie pana cel mai tarziu in anul 2023.

In ultimii zece ani, Romania a inregistrat un progres semnificativ in domeniul educatiei timpurii, participarea la aceasta forma de educatie crescand de la 75% in anul 2006 la 91% in 2016. Totodata, este de mentionat ca autoritatile de resort au adaptat si actualizat curriculumul national pentru educatia timpurie conform celor mai bune practici internationale din domeniu si realitatilor societatii actuale. 

Cu totii ne dorim dezvoltarea copiilor nostri la intregul lor potential. De aceea, trebuie sa le oferim cel mai bun start in viata, intr-un mediu educational stimulativ care sa le dezvolte abilitatile de viata necesare pentru viitor. Nu trebuie sa fie doar tipare imuabile, variante clasice, trasee fixe de scolarizare, ci si alternative educationale, in sensul de complementaritate si diversitate pentru a se cultiva unicitatea fiintei umane. 

In acest sens, convergenta deciziilor financiare cu cele educationale este deosebit de importanta. In vederea asigurarii calitatii educationale, trebuie sa fie implicate atat autoritatile locale, cat si cele centrale, dar si mediul privat, dar trebuie reconfigurat si parteneriatul public-privat, analizate eventuale proiecte, ideii, solutii, posibile deduceri fiscale pentru investitia in construirea de crese si gradinite. 

In concluzie, toti partenerii din sfera sociala, economica, politica au obligatia de a se implica in asigurarea unui traseu educational al copiilor care sa-i conduca spre dezvoltare personala, cunoastere, cultura, implinire umana si realizare profesionala, in evolutia lor ulterioara.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

camelia gavrila promovarea educatiei educatia timpurie
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1685 (s) | 21 queries | Mysql time :0.039606 (s)