News Flash:

"Campania usilor deschise" la Iasi

25 Iunie 2001
873 Vizualizari | 0 Comentarii
Asociatii de afaceri, organizatii nonguvernamentale (NGO) si oameni obisnuiti isi unesc eforturile pentru a convinge efectiv factorii de decizie legislativa din administratie sa le sustina ideile. Sub denumirea Coalitia Usilor Deschise, initiatorii campaniei asteapta ca si alte asociatii si lideri din domeniul afacerilor sa li se alature pentru a incepe impreuna o campanie de advocacy, Campania Usilor Deschise, initiata de catre doua coalitii ale asociatiilor de afaceri. In ordine cronologica a formarii lor este vorba de coalitia T3, Turism pentru azi si pentru maine, si de Coalitia Teh21, care reprezinta interesele industriei foarte noi a tehnologiei informatiilor si telecomunicatiilor. Cea de a treia coalitie este in curs de formare si vizeaza sectorul larg al productiei. "Campania este astfel intitulata pentru ca sunt cateva cuvinte cheie pe care noi mizam in acest demers si anume parteneriatul dintre sectorul public si cel privat, accesul liber la informatie al comunitatii de afaceri in primul rand, si al societatii civile in general, dar nu in ultimul rand, promovarea unui proces legislativ transparent in care comunitatea de afaceri prin reprezentantii ei, respectiv asociatii patronale si profesionale, camere de comert, sa fie consultate. Principiul campaniei este de lucru. Principiul de lucru este de jos in sus: trebuie sa coboram mai intai in realitate, sa mergem intai in profil teritorial, sa verificam daca ceea ce a fost identificat ca problema si ca solutie este viabil. Daca acele propuneri legislative sunt, de asemenea, necesare si sa vedem intai aceste lucruri din perspectiva judetelor si nu din cea vazuta de la Bucuresti. Din acest motiv, campania a fost imaginata ca un tur de judete in doua etape", a declarat Despina Pascal, purtatorul de cuvant al acestei campanii.
Campania se va finaliza printr-o intalnire la Bucuresti, la care vor fi invitati parlamentari, factori de raspundere de la nivel central, dar si cei de la nivel local care au fost prezenti la acest gen de manifestari. Initiatorii acestei campanii isi propun sa realizeze o punte, un dialog intre public si sectorul privat. In fiecare dintre localitatile care vor gazdui manifestarile, aici fiind inclus si Iasul, exista parteneri locali care isi vor comunica mesajul lor catre autoritati. "Scopul vizitei mele la Iasi este personal, dar si de afaceri. Vizita in Iasi este foarte importanta, deoarece acest oras reprezinta un centru regional foarte important al industriei, dar unde si potentialul de turism este mare, avand o varietate de mijloace media. Este foarte important ca xadvocacyx sa prinda radacini intr-o casa dintr-o zona metropolitana", a declarat Edward Priola.
Asa cum a declarat Nora Ionita, director si specialist in relatii media, Ed Priola are experienta de decenii in campaniile de "advocacy" in SUA, el lucrand efectiv in campaniile Ronald Reagan si George Bush. Domnia sa a venit in Iasi ca voluntar, la Centrul Independent pentru Intreprindere Privata, si a incercat sa faca cunoscute aceste notiuni noi si sa impartaseasca iesenilor ce inseamna "advocacy". Totodata, Ed Priola doreste sa cunoasca si sa inteleaga in primul rand sistemul politic romanesc si societatea romaneasca in general. Organizatorii campaniei cred ca succesul va veni din crearea unui parteneriat real intre asociatiile de afaceri si administratie, transparenta in procedurile legislative viitoare, intr-un proces de comunicare mai strans si mai fluent cu institutiile private.
Marius HALCIUG
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1608 (s) | 22 queries | Mysql time :0.040513 (s)