Magazin

Cand ai aceste pofte, CORPUL TAU ITI TRANSMITE CEVA

Publicat: 11 aug. 2014

Cu totii avem preferinte pentru anumite alimente, dar uneori corpul „incearca sa ne spuna ceva” prin aceste pofte, afirma specialistii: pofta intensa de a manca un anumit lucru poate, in unele cazuri, sa indice ca organismului ii lipseste un anumit nutrient.

Exista o diferenta intre a-ti fi foame si a simti subit dorinta puternica de a manca un anumit aliment, iar natura acestei pofte poate indica natura carentei cu care se confrunta organismul.

Citeste si „MAMA, MI-E FOAME!” – Povestea copilului fortat sa inghita apa ucigasa din farfurie!

Ti-e pofta de ciocolata?
Ciocolata este bogata in magneziu, asa ca o pofta intensa de ciocoata poate indica o deficienta in acest element. In cazul femeilor, nivelul de magneziu scade in a doua jumatate a ciclului menstrual, putand fi si la originea unor simptome ale sindromului premenstrual.

Consumul de cantitati mari de alcool, ceai, cafea sau bauturi racoritoare acidulate poate duce, de asemenea, la scaderea nivelului de magneziu, explica Nicola Lowe, profesor de stiinte ale nutritiei in cadrul University of Central Lancashire.

Inainte de a recurge la suplimente de magneziu, e preferabil sa incercati sa consumati alimente bogate in acest element: fructe oleaginoase (nuci, alune, migdale), legume cu frunze verzi, orez brun, paine integrala, seminte de dovleac. Daca vreti neaparat ciocolata, alegeti una cu cel putin 75% cacao, care contine mai mult magneziu si mai putin zahar.

Ti-e pofta de gheata?
Oricat de ciudat ar parea, pofta de gheata poate sa indice ca suferi de anemie si ai carenta de fier. Nici doctorii nu inteleg prea bine mecanismul din spatele acestei corelatii; ar putea fi vorba despre faptul ca gheata atenueaza starea de inflamatie de la nivelul gurii, asociata adesea cu carenta de fier, spune prof. Lowe.

Daca va simtiti lipsiti de energie si va e pofta sa mancati gheata, mergeti la doctor, pentru a controla daca nu suferiti de anemie.

Citeste si Ce mananca Andreea Raicu la micul dejun! Crezi ca ii tine de foame?

La femei, menstruatiile abundente pot reduce nivelul fierului in organism.

Cea mai buna sursa alimentara de fier este carnea rosie, deoarece fierul din ea se gaseste intr-o forma care este usor absorbita de organism. Sardelele sunt o alta sursa buna de fier, dar si multe alimente vegetale contin cantitati apreciabile din acest element: painea integrala, smochinele, caisele, spanacul, broccoli si lintea.

Ti-e pofta de dulciuri?
Nu este exclus sa ai un deficit de crom. Cromul faciliteaza, impreuna cu insulina, patrunderea glucozei in celulele corpului, explica prof. Lowe.

Cand va e pofta de dulciuri, consumul lor nu rezolva problema, ba chiar o inrautateste, deoarece, dupa consumarea dulciurilor, corpul produce multa insulina pentru a metaboliza zaharul si urmeaza o scadere brusca a nivelului de zahar in sange, ceea ce genereaza iar pofta de dulciuri etc.

Incercati mai degraba sa consumati regulat alimente bogate in crom, precum ficat si rinichi, carne de vita si de pui, morcovi, cartofi, broccoli, sparanghel, cereale integrale si oua, pentru a stabiliza nivelul de zahar in sange si a reduce astfel pofta de dulce.

Ti-e pofta de branza?
Poate fi vorba despre un deficit de calciu; calciul este necesar petnru sanatatea oaselor si a dintilor, dar si pentru buna functionare a muschilor si a nervilor.

Branza, iaurtul, laptele, somonul sau sardelele din conserva, broccoli si migdalele sunt bogate in calciu.

Citeste si Rezultat neasteptat: Guma de mestecat duce la ingrasare?



loading...

Adauga un comentariu