News Flash:

Cand Mos Ene nu vine pe la gene - Insomnia, vindecata natural

26 Iulie 2010
3048 Vizualizari | 0 Comentarii
somn 1
Insomnia reprezintă incapacitatea omului de a dormi suficient şi de a avea un somn de calitate, astfel încat să se refacă în urma activităţilor zilnice. Cauzele sunt multiple, dar cu puţină atenţie asupra noastră şi apeland la binefacerile plantelor medicinale ne putem recăpăta somnul mult dorit. Din păcate, suntem tot mai mult expuşi unui fel de viaţă stresant, în care cerinţele ne întrec de multe ori capacităţile de adaptare. In aceste condiţii, atenţia trebuie sa fie şi mai mult îndreptată spre acele laturi ale vieţii pe care la putem controla, să facem măcar ce ţine de noi ca să nu ajungem să ne stricăm echilibrul interior.

Somnul unui adult trebuie să fie de şase, opt ore, cat mai puţin fragmentat şi pe cat posibil să înceapă astfel încat miezul nopţii să îl prindă adormit. Spre exemplu, un somn de la ora 23:00 la ora 7:00 va fi mai odihnitor decat un somn de la ora 3:00 la ora 11:00.

Nu mancati inainte de culcare

Cauzele insomniei sunt multiple, de la cele de ordin psihologic, la alimentaţie, boli cronice, condiţii de somn improprii. Dintre cauzele de ordin psihologic putem avea îndeosebi în vedere stresul la serviciu, senzaţia că îndatoririle ne depăşesc, perioadele de examen, despărţirile, decesele, frica inconştientă de moarte, teama de schimbare apărută în preajma unor modificări importante în viaţa noastră (apariţia unui copil, schimbarea locului de muncă, mutarea cu locuinţa).

Alimentaţia prea grea seara sau masa luată chiar înainte de culcare determină insomnia sau un somn de calitate proastă, fiindcă organismul este angrenat în procesul digestiei. Consumul excesiv de cafea şi de băuturi pe bază de cofeină este iarăşi o cauză des întalnită a insomniei, în zilele noastre. Lucratul îndelung la calculator, combinat cu cateva cafele şi pahare cu băuturi de tip cola şi cu stresul apărut în timpul desfăşurării serviciului sunt o reţetă sigură pentru apariţia insomniei. Sedentarismul, de asemenea, favorizează apariţia insomniei. Sforăitul partenerului poate fi o cauză a insomniei, ca şi dormitul într-o cameră expusă zgomotului sau în care aerul e stătut, ori temperatura improprie somnului.

Igiena mentala pentru un somn linistit

In primul rand, persoana care suferă de insomnie trebuie să descopere cauzele acesteia, pentru a şti cum să acţioneze. Dacă a concluzionat că motivul insomniei este de natură pur psihologică, atunci este indicat să caute un specialist autorizat, un psiholog cu drept de practică. O listă cu psihologi autorizaţi poate fi găsită pe internet la adresa http://www.psihoterapie.ro/independenti2.htm

Dacă motivul insomniei este alimentaţia, atunci trebuie doar să evitaţi consumarea la masa de seară a alimentelor grele, a cărnii în exces, a branzeturilor fermentate, a fructelor. Uitaţi definitiv de cafea, ceai verde şi negru sau de băuturi de tip cola în a doua parte a zilei. Mai mult, nu transformaţi cina în principala masă a zilei.
Inainte de culcare aerisiţi camera, faceţi o scurtă plimbare în aer liber, deconectaţi-vă de stresul şi grijile de peste zi şi de problemele anticipate pentru viitor. Această igienă mentală favorizează instalarea stării de calm care duce la un somn de calitate.

Atentie! Persoana care suferă de insomnii nu trebuie să apeleze la „ajutoare” de genul alcool sau somnifere, indicat fiind să se adreseze specialiştilor.

Fitoterapia, o solutie viabila

Fitoterapia ne pune la dispoziţie o serie de reţete care vin în ajutorul persoanei care are dificultăţi în ceea ce priveşte somnul.

Infuzia de tei (Flores Tiliae) se prepară din două linguriţe cu flori de tei, la o cană cu apă. Se bea seara, de preferinţă îndulcit cu miere sau neîndulcit.

Infuzia din frunze, flori şi fructe de paducel (Flores, Folium et Fructus Crataegi) se obţine dintr-o linguriţă la cană şi se bea tot înainte de culcare, îndulcit cu miere sau deloc.

Infuzia din radacini de valeriana (Radix Valerianae) se face dintr-o linguriţă la 250 ml apă, Se bea pe durata întregii după-amieze sau înainte de culcare, în cazul insomniilor mai puternice.

Tinctura de valeriana se prepară din 20 g de rădăcini macerate timp de opt zile în 100 de ml de alcool. Doza recomandată este de 15 picături de trei ori pe zi, ultima dată înainte de culcare.

Infuzia de roinita (Folium Melissae) se prepară dintr-o linguriţă la cană. Se beau două, trei căni pe zi.

Pentru ca aceste remedii naturiste să aibă efect, trebuie privite ca parte din schimbarea modului de viaţă a omului suferind de insomnie. Se înţelege de la sine că nu se vor consuma ceaiuri liniştitoare între cafelele băute toată ziua la birou şi nici nu se va considera că aceste remedii pot suplini lipsa unui trai echilibrat, a unei alimentaţii sănătoase şi a unei igiene psihologice elementare. Să sperăm că măcar una din recomandările enumerate vă vor ajuta să spuneţi din toată inima: Somn usor!
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

somn usor
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1368 (s) | 24 queries | Mysql time :0.017994 (s)