Sanatate

Când se ia Omega 3? Dimineața sau seara? Află care este cel mai bun moment pentru a lua aceste suplimente

Publicat: 24 nov. 2021
capsule de omega 3 și somon
Omega 3 se găsește în concentrații semnificative în peștele de apă rece.

Acizii grași Omega 3 sunt foarte importanți pentru organism, deoarece susțin activitatea sistemului imunitar și previn bolile cardiovasculare. De aceea, oamenii iau suplimente, însă nu știu când se ia Omega 3. Dimineața sau seara? Află acest lucru din rândurile care urmează.

Acizii Omega 3 reprezintă acele grăsmi sănătoase, de care organismul are nevoie, pentru a putea funcționa corect. Și, pentru că nu le poate procura singur, are nevoie să fie ajutat. Prin urmare, este recomandat consumul alimentelor bogate în Omega 3, dar și administrarea de suplimente alimentare. În general, corpului îi este necesar un aport de 240-500 mg de Omega 3 pe zi.

Obținuți prin dietă sau din suplimente, acizii grași Omega 3 sunt indispensabili funcționării creierului, creșterii, sănătății inimii și a ochilor. Medicii recomandă ca suplimentele să fie luate în timpul mesei, pentru a evita absorbția prea rapidă.

capsule de omega 3
Omega 3 previne bolile cardiovasculare.

Când se ia Omega 3? Dimineața sau seara? Iată ce ne spun specialiștii

Omega 3 se găsește în concentrații semnificative în peștele de apă rece, acesta având un strat de grăsime mai mare decât peștele de apă caldă. Printre peștii grași cu un conținut generos de Omega 3 se află somonul, sardinele și tonul. De asemenea, acizi grași Omega 3 se găsesc și în legume, dar și în semințe, cum ar fi: conopida, varza de Bruxelles, semințe de chia și semințe de in. Însă, acest surse vegetale conțin acid alfa linolenic (ALA), adica un tip de Omega care trebuie convertit de organism in EPA si DHA pentru a putea fi folosit. În schimb, Omega 3 din pește poate fi utilizat imediat, fiind EPA si DHA.

Specialiștii spun că suplimentele cu Omega 3 trebuie administrate de persoanele care nu consumă pește gras de două-trei ori pe săptămână. Capsulele cu ulei de pește pot fi luate zilnic sau de câteva ori pe săptămână, pentru a suplini cantitatea de acizi grași Omega 3. Pentru a fi absorbiți în cantitate cât mai mare în organism și pentru a beneficia de efectele acizilor grași Omega 3, suplimentele se iau în timpul mesei, în prima parte a zilei.

Omega 3 nu se ia pe stomacul gol, deoarece enzimele produse în timpul mesei vor contribui la absorbţia şi metabolizarea grăsimilor, iar acizii graşi Omega 3 vor fi transportaţi exact în zonele în care este nevoie de ei – de exemplu, în creier. Astfel, pentru a te asigura că administarea de capsule cu Omega 3 nu este în zadar, consumă alimente bogate în grăsimi sănătoase precum avocado, nuci ori ulei de măsline.

capsule de omega 3 și somon
Omega 3 nu se ia pe stomacul gol.

Cum alegi cele mai bune suplimente cu Omega 3

Pentru ca acizii grași Omega 3 să se asimileze cât mai bine, este necesar să alegi suplimente de calitate. Citește cu atenție eticheta suplimentelor alimentare și ține cont de faptul că nu este importantă doar cantitatea de Omega 3, ci și biodisponibilitatea (rata de absorbţie). Suplimentele cu formula superioară de r-trigliceride (rTG) au biodisponibilitate crescută, spre deosebire de cele care conţin esteri de etil. R-trigliceridele pot creşte absorbţia acizilor graşi cu până la de 70 de ori.

Extrem de important este să asociezi Omega 3 cu alte vitamine și minerale. Acestea sunt: vitamina B6, vitamina B12, biotina, niacină, acid folic, zinc, magneziu și seleniu.

Așadar, o dietă echilibrată și sănătoasă te va ajuta să sporești abilitatea organismului de absorbi și folosi Omega 3.

capsule de omega 3 în formă de pește
Suplimentele cu formula superioară de r-trigliceride (rTG) au biodisponibilitate crescută.




Adauga un comentariu