Diete si regimuri

Canepa, sursa de proteine complete. Vezi cum iti ajuta organismul

Publicat: 13 dec. 2011

Semintele de canepa contin 30-35 % proteine complete – proteine care contin toti aminoacizii esentiali. De asemenea, in semintele de canepa acizii grasi esentiali omega 6 si omega 3 sunt prezenti in raportul ideal de 3:1 si mentin cele mai fine vase de sange curate, prevenind aparitia bolilor cardio-vasculare. Iata cateva beneficii ale semintelor de canepa:

1. Oboseala, stres. 
Magneziul si proteinele de calitate din semintele de canepa te ajuta sa te hranesti corect in perioadele de solicitare intensa si sa iti pastrezi echilibrul in situatii de stres.

2. Sarcina, alaptare. 
Continutul nutritiv bogat recomanda semintele de canepa in dieta viitoarelor mamici si a mamicilor care alapteaza. Nivelul ridicat de omega 3 la mame a scazut incidenta de nasteri premature, a crescut greutatea copilului la nastere, lungimea la nastere si circumferinta capului, de asemenea a imbunatatit inteligenta bebelusilor de 18 luni.

3. Hipertensiune. 
Prezenta magneziului te ajuta sa „tii in frau” tensiunea, iar aportul de grasimi sanatoase (acizii grasi omega 6 si omega 3) in raportul ideal de 3:1 te elibereaza de problema gasimilor nesanatoase pentru viata arterelor.

4. Diabet. 
Pentru diabetici, indexul glucemic al semintelor de canepa decorticate este considerat mic datorita continutului scazut de carbohidrati. Semintele sunt, de asemenea, pline de elemente nutritive care modereaza nivelul de zahar din sange. De asemenea, 300 mg pe zi de acid gamma-linoleic alunga amorteala si intepaturile picioarelor, simptome comune diabeticilor.

5. Artrita reumatoida. 
Acizii grasi omega 3 ajuta la producerea seriilor prostaglandin 3 (PG3), substante antiinflamatoare care functioneaza asemenea hormonilor. Semintele de canepa ofera acizii grasi vitali in tratarea pe termen lung a afectiunilor artritice.

7. Mentinerea echilibrului hormonal. 
Canepa e singura samanta comestibila care contine acid gamma-linolenic (AGL) benefic in tratarea simptomelor premenstruale si ale menopauzei. Datorita profilului acizilor grasi din canepa, ea este sursa cea mai adecvata de AGL pentru consumul pe termen lung.



loading...

Adauga un comentariu