Actualitate

Care sunt cele mai bune pozitii de somn pentru femeile insarcinate

Publicat: 03 apr. 2020
Cele mai bune poziţii de somn
Cele mai bune poziţii de somn

Cele mai bune poziţii de somn. A fi însărcinată nu este o sarcină uşoară pentru o femeie. Ea trece prin multe obstacole în această perioadă de timp. Dar este, de asemenea, şi un moment fericit pentru ea. Însă, majoritatea femeilor se confruntă cu probleme cu somnul în timpul sarcinii.

Ele nu găsesc nicio poziţie confortabilă de a dormi şi asta devine o luptă pentru ele. Disconfortul şi durerile corpului vor face mai dificil pentru mama să găsească o poziţie corectă pentru un somn bun.

Cele mai bune poziţii de somn

În cele ce urmează vă prezentăm câteva poziţii confortabile şi relaxante care îţi vor oferi un somn sigur şi sănătos.

1. Somnul pe burtă. Unii oameni cred că asta nu este bine. Ei bine, poţi dormi pe burtă în primele 2 sau 3 luni. Nu este dăunător pentru copil în stadiile incipiente deoarece el este în uter. Când copilul continua să crească, va fi dificil pentru mama să doarmă în această poziţie.

2. Somnul pe spate. Nu este dăunător pentru mama sau pentru copil. Pe măsură ce copilul creşte în interiorul uterului, va deveni dificil pentru mama să doarmă pe spate.

Mama trebuie să se confrunte cu multe probleme de sănătate cum ar fi:
– durerile de spate,
– durerile musculare,
– indigestia,
– scăderea tensiunii arteriale,
– scăderea circulaţiei sângelui ei şi a copilului său.

Motivul din spatele acestei situaţii, când mama doarme pe spate, se referă la faptul că abdomenul exercita o presiune mai mare asupra intestinelor şi vaselor de sânge şi asta provoacă dureri de spate şi alte disconforturi.

De ce te simţi incomod în diferite poziţii

În timpul sarcinii, o femeie trece printr-o mulţime de schimbări interne şi externe care afectează modul de a dormi. Creşterea dimensiunii abdomenului, indigestia, durerile de spate şi dificultăţile de respiraţie reprezintă unele disconforturi pe care o mamă le va experimenta în timpul sarcinii.

Cele mai bune poziţii de somn. Care este poziţia ideală

Poziţia cea mai bună, sugerată de experţi, este cea în care dormi într-o parte. Ar fi bine să dormi pe partea stângă deoarece asta îţi va creşte fluxul sanguin. Mai mult, îţi va permite şi ca substanţele nutritive să ajungă la făt.

Dacă doreşti să scapi de durerea de spate atunci dormi în această poziţie şi pune o pernă sub abdomen. Aceasta va ajuta la îmbunătăţirea funcţiei rinichilor şi va elimina toxinele din corpul tău. Ca rezultat vei fi mai puţin umflata în glezne, mâini şi picioare.

Asta te va ajuta de asemenea pentru a face faţă dificultăţilor de respiraţie. Și aceata deoarece nu poţi să stai pe aceeaşi parte toată noaptea şi astfel poţi să te mişti de câte ori doreşti. Practică această poziţie din primul trimestru. Astfel, atunci când abdomenul tău devine destul de mare în stadiul final al sarcinii, să îţi fie uşor să dormi mai bine.




Comentarii
  • Desteptule/Desteapto care ai scris articolul, ptiuuu bata-te sa te bata… Hai la lucruri…logice. Da, dormitul pe partea stanga asigura o mai buna irigatie sanguina, explicatia nu-si are rostul aici. Altceva hai sa explicam,…PERNA. Imaginati-va ca sunteti pe stanga. Ce reflex avem? Sa flectam genunchii si, deseori, impingem membrul inferior drept in fata celui stang astfel ca gamba, genunchiul si o parte a coapsei memrului drept ajung pe planul patului intr-o miscare de „insurubare, in spirala” in jurul memrului inferior stang care se afla complet pe planul patului. Efectul acestui fapt? O miscare de TORSIUNE(rasucire) IN COLOANA LOMBARA, in primul rand, ceea ce, alaturi de celelalte motive create de sarcina, accenueaza durerea. CONCLUZIE: PERNA puneti-o SUB GENUNCHIUL si COAPSA dreapta, sa evitati torsiunea! Sfatul este valabil pentru oricine, bortoasa/bortos, sau nu.

Adauga un comentariu