News Flash:

Care sunt cele mai sanatoase branzeturi?

25 Mai 2018
779 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6663 RON (+0.0073)
USD: 4.0270 RON (+0.0049)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Cele mai sanatoase branzeturi

Branzeturile sunt o sursa excelenta de calciu si proteine. Unele sortimente sunt mai sarate sau mai grase decat celelalte. In cele ce urmeaza, iti prezentam sapte branzeturi sanatoase si delicioase.

Branzeturile sunt gustoase, versatile si prezente in farfuriile multora dintre noi. Acestea sunt o sursa excelenta de calciu si proteine, insa, in anumite cazuri, au si un continut bogat de sare sau grasimi. Pentru a te ajuta sa faci cea mai buna alegere, iti prezentam mai jos cele mai sanatoase branzeturi. La final, iti vei dori ca branza sa nu lipseasca niciodata din frigiderul tau.

Consuma branza cu moderatie
Branza este consistenta si satioasa si se combina excelent cu multe alimente, ajutand la crearea unor retete foarte delicioase. De exemplu, ce gust ar mai avea pastele fara branza rasa pe deasupra? Sau cartofii fara putin cascaval topit?

Dupa cum bine stim, branza se obtine din lapte, o sursa extraordinara de calciu. In plus, acest aliment contine proteine si aminoacizi (printre care si triptofan). Prin urmare, branzeturile sunt recomandate pentru persoane de toate varstele. Totusi, aceste produse nu sunt „perfecte”, intrucat au multe calorii si un continut bogat de sare. Prin urmare, ar trebui sa le consumam cu moderatie.

In cantitatile adecvate, branzeturile sunt benefice pentru sanatate. Desigur, este important sa alegi sortimente cat mai naturale si mai putin procesate care sa contina si o cantitate mai mica de sare. Insa aceste aspecte depind mai mult de producator, decat de sortimentul de branza.

De exemplu, daca tii cura de slabire, trebuie sa iei in considerare faptul ca branzeturile proaspete au un continut mai mic de sare si grasimi decat cele maturate. In aceasta categorie sunt incluse si sortimentele fara sare si cu putine calorii din magazine.

Totodata, in general, branzeturile obtinute din lapte de oaie sau capra sunt mai sanatoase decat cele din lapte de vaca. Acestea au mai multe vitamine si nutrienti, care sunt asimilati mai usor de sistemul nostru digestiv.

Nu trebuie sa omitem nici faptul ca, de cele mai multe ori, vacile de la care este obtinut laptele din comert sunt tratate cu hormoni si hrana artificiala (pe baza de cereale, in loc de iarba). Prin urmare, cele mai sanatoase branzeturi sunt cele produse din lapte ecologic.

Care sunt cele mai sanatoase branzeturi?
De multe ori, branza este privita ca un „inamic” periculos in curele de slabire. Motivul il reprezinta numarul ridicat de calorii si continutul bogat de sodiu. In realitate, unele sortimente sunt mai sanatoase decat altele. Este bine sa stii care sunt cele mai sanatoase branzeturi pentru a le adauga in dieta zilnica fara remuscari.

1. Ricotta

Ricotta este bogata proteine, vitaminele A si B si zinc. In plus, aceasta branza are un continut mic de sodiu si chiar de grasimi, daca alegi sortimentul potrivit.

Ricotta se obtine prin reprocesarea zerului din lapte. Aceasta are o culoare albicioasa, o textura granulata si un gust fin.

Branza Ricotta poate fi adaugata atat in preparate dulci, cat si sarate. In Italia, acest sortiment este folosit frecvent pentru umplerea pastelor.

2. Pecorino Romano

Pecorino Romano este un sortiment obtinut din lapte de oaie. Aceasta branza tare si sarata provine din regiunea italiana Lazio si este folosita in sosuri, pentru prepararea branzei topite sau rasa peste paste.

Pecorino Romano este o branza mai sarata decat alte sortimente din aceeasi gama, cum ar fi Pecorino Toscano sau Sardo.

3. Branza de vaci

Branza proaspata de vaci se prepara cu cheag. Aceasta poate fi mai mult sau mai putin grasa, in functie de modul de preparare.

Dupa cum bine stim, branza de vaci este disponibila in mai multe sortimente: cremoasa, fina, fara sare sau fara lactoza. Acest produs este bogat in proteine si alti nutrienti, cum ar fi calciu, seleniu si fosfor.

O cana de branza de vaci are 28 grame de proteine. Prin urmare, acest aliment este recomandat in curele de slabire.

4. Parmezan

Printre cele mai sanatoase branzeturi originare din Italia se numara si parmezanul. Asa cum sugereaza si denumirea sa, acest sortiment provine din regiunea Parma si se remarca prin textura tare si granulara.

Parmezanul se obtine prin procesarea laptelui de vaca ce apartine raselor Holstein sau Reggiana. Perioada de maturare nu trebuie sa fie mai mica de un an. Sortimentele cele mai consistente sunt lasate la maturare chiar si 3 ani.

Unii considera ca parmezanul poate fi adaugat numai in paste sau supa. In realitate, poti consuma acest tip de branza ca aperitiv daca il tai in cubulete si il servesti cu fructe sau carnati.

In tara sa de origine, parmezanul este recomandat pentru femei insarcinate, varstnici, copii si sportivi. In plus, este important de mentionat ca acesta se digera mai usor decat orice alt tip de branza.

5. Branza Cheddar maturata

Intoleranta la lactoza poate fi o problema foarte deranjanta, intrucat multe preparate contin produse lactate, printre care si branza. Din fericire, cheddar este printre cele mai sanatoase branzeturi si are un continut mai mic de lactoza. Poti cere opinia unui specialist pentru a afla daca poti consuma acest aliment sau il poti incerca pe cont propriu.

6. Branza feta

In general, feta se prepara din lapte de oaie sau capra. Aceasta branza sarata are un gust unic si o textura cremoasa si faramicioasa.

Adevarata branza feta este preparata in Grecia. Alte sortimente de calitate sunt cele produse in Turcia, Bulgaria, Romania si Danemarca.

Branza feta poate fi folosita pentru a prepara o salata cu rosii, castraveti si ulei de masline. Aceasta reteta este ideala pentru perioada verii.

7. Panela

Aceasta branza alba, proaspata si fina este obtinuta din lapte de vaca pasteurizat. Panela este printre cele mai sanatoase branzeturi si se serveste, de obicei, ca aperitiv, taiata in bucati mici.

Totodata, panela absoarbe alte gusturi, cum ar fi cel de usturoi. Aceasta branza este bogata in proteine insa, pentru a fi considerata cat se poate de sanatoasa, trebuie sa alegi un sortiment cu un continut scazut de sodiu si grasimi.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

1 ricotta 4 parmezan
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1679 (s) | 21 queries | Mysql time :0.039024 (s)