Economic Local

Care sunt companiile cu cel mai mare IQ pe Facebook

Publicat: 18 iul. 2011
1
Din 100 de branduri de prestigiu, care au pagini în reteaua sociala Facebook, producatorul auto BMW se afla în topul clasamentului, cu cel mai mare IQ, potrivit unui studiu realizat de L2, un think-tank specializat pentru inovatie digitala. Vezi care branduri sunt cele mai active si care au reusit sa strânga mai multe Like-uri.
Metodologia folosita pentru determinarea IQ-ului are la baza mai multe instrumente de masurare, printre care: numarul de Like-uri, rata de crestere, frecventa postarilor, varietatea continutului, interactivitatea aplicatiilor, fotografiile si video-urile brandului, utilizarea butonului de Like si Share, dar si reactia fanilor.
Top 10 branduri si valoarea IQ-ului
1. BMW (industria auto)– 175
2. Clinique (frumusete, îngrijirea pielii)– – 165
3. Audi (industria auto) – 156
4. Lexus (industria auto) – 154
5. Bare Escentuals (frumusete, îngrijirea pielii)– – 149
6. Benefit (frumusete, îngrijirea pielii)– – 149
7. Bobbi Brown (frumusete, îngrijirea pielii)– 148
8. Johnnie Walker (sampanie, bauturi spirtoase) – 147
9. Belvedere (sampanie, bauturi spirtoase)– 142
Printre ultimele locuri se afla branduri precum Rolex (locul 64/IQ 47), Prada (locul 96/IQ 43) si Dom Perignon (locul 100/IQ 24).
Cele mai active branduri
Cel mai activ brand, în ceea ce priveste numarul de postari/saptamâna, în aprilie, a fost casa de moda Oscar de la Renta, cu o medie de 43 de postari, urmata de Dolce&Gabbana cu 35 si Diane von Furstenberg cu 30. Daca pe primele trei locuri se regasesc branduri din moda, pe ultimele locuri regasim branduri din aceeasi piata: este vorba de Prada si Balenciaga.
Cine a atras cei mai multi fani în doua luni
Burberry se afla pe primul la aceasta categorie, înregistrând cea mai rapida crestere a fanilor pe pagina de Facebook, cu 1,7 milioane de Like-uri. Pe urmatoarele locuri se afla BMW, Ferrari, Ralph Lauren, Mercedes-Benz, Gucci, Louis Vuitton, Chanel, Audi si Johnnie Walker.
Ce nu te lasa companiile sa faci pe paginile lor de Facebook
Din cele 100 de companii prezente în mediul virtual si pe reteaua de socializare si analizate, 20% nu permit fanilor sa posteze pe pagina brandului, ceea ce înseamna ca industria vede în Fcebook doar o comunicare unilaterala. Brandurile care au permis fanilor sa posteze pe pagina acestora au urcat mult în clasament, cu un IQ mediu de 107, fata de cel de 82 al companiilor care nu permit acest lucru. Dar, din 15 august, Facebook nu va mai permite brandurilor sa interzica fanilor sa posteze comentarii. Unul dintre brandurile care nu permite ca fanii sa posteze ceva pe Perete este Burberry. De asemenea, analiza citata mai arata ca doar 48 din cele 100 de branduri au pe site-ul oficial butonul de legatura catre Facebook, mai mult de jumatate permit utilizatorilor sa foloseasca optiunea de Share a continutului de pe pagina, iar mai putin de o treime folosesc Like-urile.



Adauga un comentariu