News Flash:

Care sunt consecintele excesului de vitamina D?

20 Aprilie 2018
539 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6663 RON (+0.0073)
USD: 4.0270 RON (+0.0049)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Consecinte intoxicare vitamina D

In general, intoxicarea cu vitamina D nu prezinta simptome si poate fi tratata usor. Intrucat aceasta problema nu este usor de detectat, este important sa mergi la medic daca ai anumite banuieli. 

Consumul de vitamine este esential pentru sanatatea organismului, oferindu-ti totodata energie si vitalitate. Cu toate acestea, suplimentele cu vitamine trebuie consumate doar in anumite cantitati. Depasirea dozei recomandate poate avea urmari negative. In articolul de astazi te invitam sa descoperi consecintele excesului de vitamina D.

Cand incepi sa iei vitamine, este necesar sa verifici care este cantitatea de care ai nevoie si doza maxima pe care o poti lua. Nu este indicat sa mergi la farmacie, sa cumperi niste pastile si sa le iei la intamplare, fara a te informa corespunzator.

Nu uita: multe dintre alimentele si bauturile consumate de-a lungul zilei contin deja dozele de vitamine de care ai nevoie. Astfel, suplimentele alimentare nu sunt intotdeauna necesare si chiar iti pot afecta sanatatea. Dupa cum bine stim, orice exces este daunator.

Vitamina D este produsa prin sinteza colesterolului in prezenta razelor solare. Unele persoane petrec suficient timp la soare pentru a avea rezervele pline. Altele in schimb au nevoie de un supliment pentru a intregi doza zilnica recomandata. Greseala insa este de a lua aceste medicamente fara prescriptie medicala si in orice cantitate.

Un consum excesiv de vitamina D poate avea efecte secundare. Iata care sunt acestea!

Hipervitaminoza D

Vitamina D nu se dizolva in apa, astfel incat este greu de eliminat si se acumuleaza in corp. Acest nutrient actioneaza ca un hormon steroidian si circula prin celule.

Cand exista un exces in organism, locurile in care poate fi depozitata vitamina, cum ar fi receptorii si purtatorii de proteine, se umplu si nu se poate realiza alipirea corespunzatoare. Astfel, compusul este eliberat in organism, moment in care incepe absorbtia calciului in intestine, provocand hipercalcemie.

Consecintele excesului de vitamina D sunt prezente si la nivelul organelor moi, cum ar fi plamanii, rinichii si inima. Cateva simptome minore care pot aparea sunt:

  • Greata si voma
  • Constipatie
  • Oboseala musculara si dureri de oase
  • Anxietate si depresie
  • Confuzie

Doza zilnica recomandata de vitamina D este de maxim 4000 IU. Cu toate acestea, riscul de hipervitaminoza D cauzata de alimentatie si expunere la soare este minim. Intoxicatia este prezenta atunci cand pacientul are un nivel mai mare de 150 ng/ml (375 nmol/l) in sange.

Din fericire, in majoritatea cazurilor hipervitaminoza D este reversibila. Doar in cazuri rare consecintele excesului de vitamina D sunt calcifierea arterelor si insuficienta renala.

Consecintele excesului de vitamina D

Ocazional, hipervitaminoza D nu prezinta simptome. In cazuri moderate insa pot fi prezente unele dintre urmatoarele simptome si tulburari:

  • Hipercalcemie
  • Greata si voma
  • Constipatie
  • Anxietate
  • Slabiciune
  • Tulburari de constienta
  • Hipertensiune arteriala
  • Insuficienta renala
  • Pierderea auzului

Cum sa combati intoxicarea cu vitamina D

  • In primul rand, este necesar un consult medical. Doctorul recomanda testele corespunzatoare pentru a detecta nivelul de vitamina D din sange. Este important sa iti faci aceste analize doar la recomandarea medicului.
  • Daca ai un nivel ridicat, renunta la suplimente. Chiar si atunci cand consumi 10,000 IU pe zi, riscul de toxicitate este scazut. Cu toate acestea, este bine sa nu depasesti un aport de vitamina D de 4000 IU. In cazul copiilor si al varstnicilor, o doza 700 IU pe zi este suficienta.
  • Trebuie sa tii cont de cantitatea de vitamina D pe care o consumi zilnic. Daca te expui suficient razelor solare, nu este nevoie sa iei un supliment. Acesta este recomandat mai mult persoanelor care nu au ocazia sa stea la soare atat cat ar trebui.
  • Tine cont de aportul de vitamina D obtinut din alimentatie. Pestele, fasolea, laptele fortificat si sucul de portocale contin intre 600 si 1000 IU la o portie. Aceasta cantitate, alaturi de cea obtinuta din razele solare, este suficienta.
  • In plus, este necesar sa reduci consumul de suplimente sau alimente bogate in calciu.
  • Totodata, mareste aportul de produse care contin sodiu si de lichide.

Consecintele excesului de vitamina D pot fi vizibile abia dupa luni sau ani buni, astfel incat problema este greu de identificat. Trebuie sa inveti sa diferentiezi simptomele acesteia de manifestarile altor boli si sa fii atent/a la orice schimbare.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina d hipervitaminoza d
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1855 (s) | 21 queries | Mysql time :0.055005 (s)