News Flash:

Cartelul panourilor publicitare

22 Iulie 2009
1869 Vizualizari | 2 Comentarii
Cartelul panourilor publicitare
• In fiecare an, bugetul local este prejudiciat cu sume importante de firmele care detin panouri publicitare • Municipalitatea intarzie sa demareze procedurile necesare pentru scoaterea la licitatie a panourilor publicitare de pe raza municipiului • Cinci firme de publicitate profita in continuare de lipsa de vigilenta a autoritatilor locale • Consilierii locali liberali vor sa atace hotararea de Consiliu Local cu privire la organizarea licitatiei • Functionarii din primarie se fac ca ploua, desi inca de acum cativa ani Curtea de Conturi a atras atentia asupra ilegalitatilor si prejudiciilor provocate de firmele de publicitate exterioara care si-au impartit Iasul in teritorii

In fiecare an, bugetul local este prejudiciat cu sume importante de firmele care detin panouri publicitare. Bineinteles, nu se poate ajunge in aceasta situatie decat cu complicitatea unor functionari din primarie care de ani buni de zile fac ce fac si nu reusesc sa inventarieze toate panourile firmelor de publicitate. In plus, firmele care detin panouri in municipiu s-au grupat precum un cartel. Asta tot cu acceptul tacit al primariei, care intarzie sa puna in aplicare legea si sa scoata la licitatie amplasamentele pentru panourile publicitare. In prezent, relatia dintre firmele de publicitate exterioara si primarie functioneaza in baza unui targ sau, altfel spus, in baza unei asocieri parafate in anul 2005. Firmele scapa doi banuti la bugetul local, iar profitul cel gras il tin pentru ele. Adevarata valoare a terenurilor, aflate in patrimoniul public al primariei, nu o cunoaste nimeni, pentru ca firmele nu s-au batut pentru acele spatii, ci l-au ocupat dupa bunul plac.
Situatia panourilor publicitare din municipiu a fost semnalata cu multi ani in urma de Curtea de Conturi, care a atras atentia ca firmele amplaseaza fara autorizatie panouri pentru care nu platesc nici un ban la primarie, astfel bugetul local fiind prejudiciat cu sume considerabile. Inca de atunci Curtea de Conturi a solicitat si organizarea unei licitatii. Sefilor din primarie nu le-a pasat de recomandarile Curtii de Conturi si au incalcat din nou legea. Asa se face ca, in urma cu mai putin de o luna de zile, au promovat in sedinta de Consiliu Local proiectul de hotarare ce viza prelungirea contractului cu societatile de publicitate Euromedia Group SA, Affichage Romania SRL, Itineris Media SRL, News Outdoor Romania SRL si Ultravision SRL.

Sute de locatii

Nici inspectorii din cadrul primariei nu au o evidenta completa a ceea ce inseamna numarul exact de panouri amplasate pe raza municipiului. Conform statisticii oferite de Directia Economica si Finante Publice Locale, pe raza municipiului exista 316 panouri de publicitate si alte 58 care momentan sunt neocupate. Numai ca au fost situatii in care firmele amplasau panouri publicitare fara acceptul primariei. De la inceputul anului, primaria a incasat din inchirierea spatiilor publicitare suma de 510.425 lei. In aceste conditii, afacerea este profitabila, iar edilii nu au nici un interes sa reglementeze activitatea firmelor. Totusi, edilii sustin ca in perioada urmatoare va fi organizata o licitatie pentru doua loturi din numarul total de amplasamente. "Vom organiza in perioada urmatoare o licitatie. Asteptam sa fie publicat anuntul", a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. Profitand de neglijenta unor functionari din primarie, o parte dintre aceste firme au gasit de cuviinta sa-si largeasca spatiul publicitar prin ocuparea domeniului public fara sa mai obtina avizul municipalitatii. Potrivit legii, firmele private sunt obligate sa plateasca chirie sau taxa de concesiune pentru folosirea domeniului public. In plus, o hotarare a Consiliului Local stabileste plata unei taxe de publicitate pentru toate tipurile de panouri si bannere, indiferent de forma de proprietate a terenurilor pe care sunt amplasate. Potrivit hotararii Consiliului Local, o firma de profil trebuie sa achite municipalitatii un procent de 35 la suta din valoarea contractelor de exploatare a panourilor, dar nu mai putin de 0,5 Euro pe un metru patrat pe luna suprafata afisabila, tarif care trebuie achitat si in perioada in care panoul nu este ocupat. O firma de publicitate poate castiga zeci de mii de Euro din inchirierea unui singur panou catre un beneficiar care vrea sa faca reclama. Este clar astfel ca, in cazul in care firma nu declara amplasarea unui panou si-l monteaza pe timp de noapte, cand la primarie latra cainii, bugetul local pierde cateva sute de milioane lei lunar prin neincasarea taxei de publicitate.



Asociere dubioasa

Chiar daca proiectul de hotarare cu privire la prelungirea contractului si cel pentru organizarea licitatiei au primit votul alesilor locali, nu toti consilierii au fost de acord. Mai exact, liberalii au acuzat prelungirea contractelor. Ba mai mult, acestia au semnalat faptul ca proiectul cu privire la organizarea licitatiei a fost bagat pe gat inainte de startul sedintei. "Trebuia organizata mai demult o licitatie, dar lucrurile au fost tot timpul amanate. Nici nu stiu cum sunt inchiriate respectivele amplasamente, pentru ca ele trebuiau sa treaca in domeniul privat al municipalitatii si din cate stiu nu exista nici o hotarare de acest gen. Daca s-a asteptat atata timp, eu am cerut ca proiectul cu privire la organizarea licitatiei sa fie analizat mai atent. Primul caiet de sarcini era in asa fel formulat incat doar o firma putea sa prinda toate locatiile. Acum s-a modificat, iar locatiile sunt impartite in doua loturi. Nu inteleg de ce atata graba. Mai mult, am demarat procedurile legale pentru a ataca hotararea pentru ca proiectul a fost prezentat chiar inainte de sedinta. Nu era nici o urgenta, ne-a bagat proiectul sub nas. Nu s-a facut pana acum si brusc au aparut cu proiectul. Forma de asociere este putin fortata", a precizat Ficu Anghel, consilier local PNL.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

asociere dubioasa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

LECOIHG  | #75039
Bateti in Zombi si Irene Scuter? Poate va pun astia plasa pe strada cand o fi sa mai plecati spre letcani ! E misto nu ati zis nik la alegeri...(oprea-pornea,oprea-pornea) si incercati acum! Tipic-Shmen
tibi-canadianul  | #75040
In anul 2003-2004 am vrut sa instalez 3-4 panouri publicitare in Iasi. Am primit refuz fara nici o explicatie. Am fost si am intrebat pe domnul arhitect sef de la primarie si acesta mi-a spus ca el este acolo numai cu numele si de fapt deciziile le ia primarul, la acea ora tovarasul Simirad. Mi s-a spus ca daca vreau sa obtin instalarea panourilor sa "sponsorizez" la partidul domnului Simirad suma de 80 000 000lei. Criteriile de amplasare a panourilor nu are nici o legatura cu legea sau cu arhitectura mi-a spus acel domn, simpatic si revoltat in acelasi timp de neputinta lui. Ma intreb cine a preluat acum afacerea in primarie, cui trebuie sa sponsorizezi acum.Sau poate s-a intors inapoi la tovarasul Simirad( sau poate nu s-a schimbat niciodata), ca acum are si mai multa putere pe mana, iar arhitectul sef pe tot judetul este acum la partierul "Casei Patrate". Ultimul sa stinga lumina!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3034 (s) | 22 queries | Mysql time :0.177010 (s)