News Flash:

Casa de Pensii Iasi vrea sa cumpere un sediu

14 Iunie 2002
1064 Vizualizari | 0 Comentarii
•Actele pensionarilor sunt depozitate intr-un imobil din Frumoasa

Desi Iasul este un oras mare, Casa Judeteana de Pensii, institutia care se ocupa de probleme legate de veniturile pensionarilor, nu are un spatiu propriu. Ei sunt purtati pe drumuri dintr-un loc in altul de fiecare data cand doresc sa-si obtina drepturile. Astazi este ultima zi pentru depunerea ofertelor de spatii pentru cumparare de catre Casa de Pensii, dupa cum a afirmat Adriana Grecu, directorul de la Casa de Pensii Iasi. Pana in anul 1996, toate demersurile legate de inscrierea si plata pensiilor erau facute intr-o cladire veche din spatele Primariei. Pe atunci, solicitarile pensionarilor erau mai usor de rezolvat pentru ca toate serviciile erau in aceeasi cladire.

A crescut domeniul de activitate

In prezent, dupa promulgarea Legii 19/2000, s-a produs largirea sferei de activitate. Astfel, la activitatea de baza s-a adaugat si cea de evidenta nominala a asiguratilor, cea de contabilizare a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor de stat (pe baza declaratiilor nominale depuse de angajatori), precum si cea de verificare si executare silita a debitorilor la bugetul asigurarilor sociale. Totodata, a mai avut loc si constituirea celor trei institutii conexe, fapt ce a produs o scadere a eficientei activitatii, determinata de locatia celor trei directii in spatii diferite. Astfel, Comisia de Expertiza se afla in sediul Policlinicii Municipale, Directia de Colectare Contributii se afla langa Banca Agricola, pe Bulevardul Stefan cel Mare si Sfant nr. 47-49, iar Directia Muncii si Solidaritatii a ramas in vechiul sediu. Depozitarea actelor lasa si ea de dorit, arhiva institutiei aflandu-se la parterul unui imobil aflat in cartierul Frumoasa. Pensionarii sunt alergati de la un imobil la altul, fara ca cei mai multi sa inteleaga de ce. "Astazi este ultima zi de depunere a ofertelor pentru spatiu. Asteptam aceasta licitatie fara prea multe sperante. De altfel, au mai existat astfel de demersuri. A trecut deja mult timp de cand nu avem un spatiu corespunzator. Noi am facut toate demersurile pentru atribuirea lui, insa nici acum nu s-a gasit un loc pentru institutia noastra. Din acest motiv, nu reusim sa ne desfasuram activitatea in mod eficient. Salariatii nostri incearca sa satisfaca dorintele pensionarilor, insa nu reusesc in totalitate deoarece circuitul actelor este anevoios. Consider ca cea mai mare problema cu care ne confruntam in prezent este lipsa unui spatiu adecvat", a declarat Adriana Grecu, directorul Casei Judetene de Pensii.
Doriana SAMATARU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1255 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018363 (s)