News Flash:

Cat castiga candidatii din campania pe Internet

6 Noiembrie 2009
724 Vizualizari | 0 Comentarii
Cat castiga candidatii din campania pe Internet
Afisat la 20.58

Internetul a devenit un factor important in alegerile prezidentiale din 22 noiembrie. Campaniile pe Internet pot aduce un plus de pana la 10% in ceea ce priveste numarul de voturi pentru candidatii in cursa pentru Cotroceni.
"In functie de regiune, context, numar de utilizatori si afinitatea candidatului pe zona de Internet, numarul de voturi (plus-minus) pe care poti sa il obtii via Internet variaza intre 2% si 10%. Te poti baza insa pe un 5%.
10% inseamna candidatul care are afinitate pe targetul pe care il gaseste pe online, 2% este un minim pe care il obtii prin best practice, daca ai o agentie digitala care stie aceasta verticala. Iar cinci procente inseamna foarte mult. Daca este vorba despre turul doi de exemplu, inseamna extrem de mult. Internetul poate sa faca diferenta", a explicat Lucian Despoiu, general manager al agentiei de comunicare full service online Kondiment, citat de Business Standard.
Campania digitala este vazuta cu ochi buni de romani, care sunt mai receptivi decat bulgarii la acest capitol, acestia din urma nefiind inca familiarizati cu noile tendinte.
"Piata din Romania este o piata matura din punctul de vedere al tacticilor de campanie digitala, spre deosebire de Bulgaria, de exemplu, unde am avut campanie si unde am vazut ca se aflau in spate fata de noi cu doi, trei, patru ani in ceea ce priveste reactia la campania pe online. Daca ne referim strict la zona urbana, stam foarte bine, avem penetrare a internetului de 60-70%, ceea ce este foarte bine", a adaugat Despoiu.
Lideri in ceea ce priveste receptivitatea la campaniile electorale pe Internet sunt oamenii din Germania si Marea Britanie, unde promovarea prin retele de networking este foarte importanta, mai ales prin prisma interactivitatii.
"Tendinta la nivel global arata ca Facebook, la finele anului viitor, va genera mai mult trafic pentru site-urile de Internet decat Google. Deci, la sfarsitul lui 2010, Facebook va fi mai mare decat Google", a adaugat Despoiu.
Afirmatia este sustinuta si de presa straina, cotidianul italian Corriere della Sera fiind de parere ca alegerile din Romania se "joaca" online.
"Twitter si Facebook impotriva fraudei electorale si a absenteismului la urne: alegerile din Romania se bazeaza pe campania online", sustin jurnalistii italieni.
Candidatii la prezidentiale se folosesc de comunitatile acestor site-uri pentru a creste gradul de incredere a votantilor.
Remus Cernea pare a fi de departe castigatorul celui mai mare numar de sustinatori online, aminteste sursa italiana. Candidatul Partidului Verzilor are cele mai accesate site-uri de campanie pe retele de socializare, depasindu-l chiar pe Traian Basescu.
Campania online nu doar ca este una care implica costuri reduse, dar are si un dublu scop: de a implica romanii, in special pe cei care traiesc in strainatate, sa monitorizeze operatiunile electorale, dar si pentru a reduce riscul de frauda.
Pe langa campania traditionala, campania pe Internet este folosita de tot mai multi aspiranti la prima functie in stat, mai spun jurnalistii Corriere della Sera.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2601 (s) | 22 queries | Mysql time :0.146413 (s)

loading...