News Flash:

Cat costa organizarea Campionatului European in Romania

12 Ianuarie 2011
790 Vizualizari | 0 Comentarii
Planul lui Mircea Sandu, seful FRF, de a înscrie România în cursa pentru organizarea Europenelor de fotbal din 2024, se poate solda, daca va fi încununat de succes, cu cel mai mare efort de modernizare al Romaniei din ultimii 50 de ani! Pentru ca ideea sa aiba sanse de reusita, trebuie ca în coalitie sa intre ferm întreaga clasa politica, guvernul si patura oamenilor de afaceri. Pe initiator, ideea nu-l va costa nimic, în schimb, tara se va înhama la un proiect fara precedent. Va fi nevoie de investitii de zeci de miliarde de euro facute într-un ritm foarte rapid si de stoparea cresterilor salariale pentru bugetari în urmatorii ani, dar ar aduce un boom economic si o infrastructura la nivel european. ProSport, în colaborare cu Ziarul Financiar, a calculat ce înseamna, în cifre si fapte, aceasta tentativa a României de a organiza Euro 2024 împreuna cu Ungaria. Ideea ca România sa candideze la organizarea Europenelor în comun cu unul dintre vecinii nostri - Ungaria sau Bulgaria - nu e noua. Mircea Sandu a mai pus pe tapet problema în urma cu cinci ani. Acum suntem însa într-o postura care ne favorizeaza: am devenit membri UE, s-au demarat lucrarile la autostrazi, seful UEFA a devenit Michel Platini, prietenul lui Mircea Sandu. Problemele încep când privim spre infrastructura tarii - principalul criteriu. Nu e vorba doar despre stadioane si baze de pregatire moderne. Pentru a spera ca primim Euro 2024, trebuie sa avem, la data ultimei inspectii (probabil în 2016-2017), lucruri care acum par de domeniul SF: mii de kilometri de autostrazi, cai ferate moderne, aeroporturi de nivel european, capacitatea de a gazdui sute de mii de turisti în conditii civilizate si multe altele. O prima evaluare arata ca, fara 15-20 de miliarde de euro, toate acestea nu sunt posibile.

Alianta cu Ungaria

Singura varianta viabila e alianta cu Ungaria. Vecinii de la Vest sunt mult mai avansati la capitolul infrastructura decât noi si bulgarii. Meciurile de la Euro se joaca în opt orase. Fiind vorba de un parteneriat cu Ungaria, noi vom asigura jumatate dintre acestea. Tinând cont de actualele lucrari de infrastructura din România, dar si de nivelul de dezvoltare al oraselor, favorite par Bucuresti, Brasov, Cluj si Timisoara. În discutie ar mai putea intra Constanta. Autostrazile catre Cluj si Timisoara au fost începute deja, finantarea pentru coridorul IV pan-european (Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Timisoara) e asigurata, în mare parte, de UE, toate orasele vizate sunt importante centre economice, în plus au o lunga traditie în fotbal. Exista însa si obstacole foarte mari: terminarea autostrazilor în urmatorii cinci-sase ani presupune o accelerare decisiva în acest domeniu. Trebuie reabilitate si modernizate complet caile ferate spre Cluj si Timisoara. Trebuie construite din temelii stadioane la Timisoara si Brasov. În ultimul caz, mai trebuie ridicat, tot de la zero, si un aeroport. Cu totul, e vorba despre o suma care poate oscila, daca nu se va fura excesiv de mult, între 16 si 20 de miliarde de euro.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1305 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012243 (s)