Diete si regimuri

Cat de buna este cafeaua?

Publicat: 24 feb. 2014
7
E cea mai apreciata bautura din lume – dar ne ajuta ea cu adevarat sau, dimpotriva, ne face mai mult rau? Cum ne afecteaza silueta consumul frecvent de cafea? Iti oferim raspunsuri in cele ce urmeaza.
Ce efecte are
Cand vine vorba de cafea, parerile sunt impartite: unii oameni de stiinta lauda bautura, altii o critica. Explicatia e simpla. Cafeina si celelalte substante care se gasesc in cafea au atat parti bune – sunt antioxidante, linistesc migrenele, previn depresia si atacurile de cord – , cat si rele –  pot sa faca rau inimii, agraveaza ulcerul si favorizeaza nervozitatea.
Ca sa te bucuri de calitatile ei si ca sa impiedici aparitia efectelor negative, consum-o cu moderatie. Asta inseamna maximum 200 mg de cafeina pe zi, adica 2-3 cesti de cafea.
Cand o bei
Cercetatorii americani sustin ca prima cafea trebuie bauta in jurul orei 10.30 si nu mai tarziu de ora 11.30. Dimineata devreme, nivelul de cortizol (hormon eliberat  de organism cand este stresat) este mai ridicat si corpul devine imun la cafeina. Acelasi lucru se intampla si dupa-amiaza, intre ora 17.30 si 18.30.
Pe de alta parte, cafeaua bauta seara poate da insomnie sau afecteaza considerabil calitatea somnului.
De ce sa n-o amesteci cu lapte
Din punct de vedere calitativ, cea mai buna cafea este cea impachetata, nu cea varsata. Aceasta din urma poate sa contina mai multe substante toxice. De asemenea, „bautura se bea fara lapte, de preferinta indulcita cu putin zahar brun sau cu miere naturala“, scrie prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi in primul volum al cartii „Noua ordine alimentara – Si noi ce mai mancam?“. Asta, fiindca efectul cafeinei este anihilant de cazeina din lapte.
La ibric, filtru ori espressor?
Incearca sa bei cafea preparata la filtru ori la espressor. Cea facuta la ibric, in stil turcesc, lasa zat, iar celuloza din compozitia acestuia irita tractul digestiv, dand arsuri si balonari.
Cafeaua nu se combina cu alcool si tigari! Acestea anuleaza efectele cafeinei si dauneaza ficatului. Savureaza bautura inaintea mesei si nu dupa, deoarece iti poate ingreuna digestia cand este combinata cu alimente.
Stimuleaza metabolismul
Datorita continutului de vitamina B3, cafeaua intensifica arderea caloriilor care provin din grasimi. In plus, este saraca in proteine si zaharuri. Pentru asta insa, trebuie s-o bei simpla si neagra, fara zahar, frisca sau alte adaosuri dulci sau grase. (sursa: clickpentrufemei.ro)




Adauga un comentariu