Magazin

Cât de mult cântărește eticheta în relațiile de business?

Publicat: 03 dec. 2021

Imaginea pe care oamenii și-o fac despre business-ul tău este strâns legată de comportamentul pe care îl ai tu ca persoană. În relațiile de afaceri, eticheta este foarte importantă. Comportamentul adecvat în funcție de situație îți poate aduce multe avantaje și poate cântări considerabil în situațiile mai delicate care pot să apară pe parcursul unei colaborări. De asemenea, îți poate deschide drumul către noi parteneriate.

3 reguli de aur ale etichetei în afaceri

  1. Comunicarea se află la baza dezvoltării oricărui tip de relație.

Un om de afaceri de succes are nevoie de abilități multiple, dar trebuie să fie mai ales un bun comunicator. Această calitate îți face viața mai ușoară atât din perspectiva relațiilor cu angajații, cât și din aceea a legăturilor cu partenerii de afaceri și cu clienții. Un business vine la pachet cu multă muncă, preocupări și situații neprevăzute cu care te poți confrunta. Uneori poți să câștigi, alteori – să pierzi. Este esențial să îți păstrezi întotdeauna cumpătul, mai ales în public. Toată lumea va aprecia dacă arăți stăpânire de sine și prezență de spirit într-un moment de criză. Controlează-ți limbajul și poziționează-te întotdeauna în sensul rezolvării unei probleme, evitând să o accentuezi.

  1. Fii în ton cu mesajul business-ului tău.

Abordarea și mesajele pe care le folosești în marketingul afacerii trebuie să fie aceleași și în cadrul întâlnirilor de business. Inclusiv vestimentația trebuie să fie adecvată tipului de întâlnire (formală/informală) și mesajului pe care dorești să îl transmiți interlocutorilor tăi. În general, pentru întâlnirile importante de afaceri se recomandă îmbrăcămintea formală, de tip office. Alte tipuri de întâlniri presupun, însă, respectarea unui anumit cod vestimentar (cocktail, black tie etc.)

  1. Acordă atenție aniversărilor, zilelor onomastice și sărbătorilor calendaristice.

Este un mare plus pentru tine, dacă îți notezi în agendă datele importante și îți surprinzi colaboratorii cu daruri simbolice și urări de bine. Chiar și atunci când ești în criză de timp, te poți organiza rapid pentru a comanda online, spre exemplu, coșuri cu bunătăți tradiționale de Crăciun. Cu siguranță, gestul tău nu va trece neobservat și va cimenta bunele relații pe care le-ai dezvoltat. Un astfel de cadou poate fi oferit și celor cu care încă nu ai colaborat, dar pe care îi ai în vedere pentru dezvoltarea unor parteneriate viitoare. Poți adăuga o felicitare scrisă de mână și o carte de vizită în pachetul-cadou.

Eticheta în afaceri revine în forță în ultima perioadă și capătă o importanță tot mai mare. În contextul în care se extind și afacerile intracomunitare, cunoașterea comportamentului adecvat, a protocolului și a etichetei în relațiile de business este absolut necesară. Și asta, mai ales pentru cei care își propun să își crească afacerea tot mai mult, astfel încât să acceadă la masa negocierilor cu adevărat importante în domeniul în care activează.

Prima impresie contează: acest fapt a fost confirmat și de studiile de specialitate, care au arătat că primul contact este cel mai important pentru dezvoltarea relațiilor ulterioare. În mai puțin de 10 secunde, o persoană poate să decidă dacă te consideră acceptabil sau inacceptabil în proporție de peste 90%. Iar la această impresie contribuie toate elementele|: felul în care arăți, te miști, te adresezi, ținuta pe care o ai, postura corpului, mimica, gestica, atitudinea și comportamentul.

Sursa foto: Pixabay.com

 





Adauga un comentariu