Diete si regimuri

Cata calorii ardem in timpul somnului. Modalitati ascunse prin care arzi calorii

Publicat: 28 mai 2019
25

Mentinerea greutatii sau chiar cresterea in greutate reprezinta o parte importanta a mentinerii sanatatii pe masura ce imbatranim sau cand traim cu anumite boli cum ar fi cancerul sau scleroza multipla. La fel cum pierderea in greutate poate fi un pas spre sanatate pentru unii oameni, cresterea in greutate poate fi o parte a calatoriei altcuiva spre vindecare.

Exista o multime de informatii despre calorii si gestionarea greutatii. Caloriile si kilojoulii sunt tipuri de masuratori pentru acelasi lucru – o unitate de energie. Organismele noastre dobandesc energie (sau calorii) din alimente si apoi folosesc acea energie pentru a alimenta procesele corpului care ne tin in viata. Principiile de mentinere a greutatii sunt usor de inteles – pentru a mentine greutatea corporala este necesar un echilibru al caloriilor consumate si cele arse. Atunci cand caloriile consumate sunt mai putine decat caloriile arse, organismul isi ea energie din ceea ce a inmagazinat (grasimile si musculatura) si acest lucru duce la pierderea in greutate. Atunci cand consumati mai multe calorii decat ardeti ajungeti sa va ingrasati. Rata metabolica a fiecaruia este diferita, deci avem nevoie de un numar diferit de calorii pentru a ne oferi suficienta energie. Cuvantul "metabolism" se refera la numarul de calorii pe care organismul le utilizeaza atunci cand este in repaus. Chiar si atunci cand nu ne miscam, procesele corpului ard calorii pentru a ne mentine in viata. Iata modalitatile ascunde prin care ardeti calorii:

1. Focul digestiv. Mestecarea, absorbtia si eliminarea alimentelor necesita multa energie. Aceasta activitate naturala de ardere a caloriilor se numeste "efect termic". Toate miscarile implicate in mestecare si digerare folosesc calorii. Un calcul brut sugereaza ca efectul termic arde 10% din consumul de calorii. Dar alimentele sunt diferite si necesita mai multa sau mai putina energie – alimentele bogate in proteine ​​ard cele mai multe calorii, cu un efect termic de 30%; fibrele si legumele vin in al doilea rand cu un efect termic de 20%; digestia grasimilor arde cele mai putine calorii, doar 3% fiind folosite de efectul termic. Mestecarea foarte bine a alimentelor, pana sunt complet faramitate, mareste, de asemenea, efectele termice ale oricarei mancari si poate reduce pofta de mancare dupa masa. Guma de mestecat este, de asemenea, o activitate de ardere a caloriilor, dar aveti grija, nu o mestecati prea mult!

2. In timpul somnului. Cele mai multe procese ale corpului continua in timpul somnului, iar unele chiar isi intensifica activitatea. In mod constant ardem grasimi si zaharuri pentru a furniza energie pentru reparatia celulara, pomparea sangelui, alimentarea creierului cu substantele nutritive, pentru a ne mentine adormiti si pentru a pastra temperatura interna a corpului. Pentru a calcula cate calorii ardeti in timpul somnului incercati aceasta formula: inmultiti greutatea in kg cu 2.2 = Greutatea dvs. in kilograme. Vom numi aceasta cifra [x]. Inmultiti [x] cu 0.49 = cate calorii ardeti in timpul somnului pe ora. Vom numi aceasta cifra [z]. Inmultiti [z] cu cate ore dormiti. Rezultatul este cat de multe calorii ardeti in timpul somnului. Ardem mai putine calorii in timp ce dormim, dar asta nu inseamna ca daca vei sta treaz vei pierde mai multe calorii pe termen lung. Corpul este fixat pentru a mentine grasimea daca detecteaza deprivarea semnificativa a somnului. Pierderea noptilor, culcatul la ore tarzii in noapte are efecte negative asupra greutatii si sanatatii. S-a dovedit ca pierderea somnului ne influenteaza deciziile legate de alimente pe parcursul zilei, crescand riscul alegerilor alimentare nesanatoase – preferinta pentru carbohidrati simpli, dulciuri, alimente procesate, fast food. Somnul bun este o cheie importanta pentru mentinerea unei greutati sanatoase; previne pierderea prea mare a greutatii in timpul imbolnavirii sau imbatranirii si previne cresterea in greutate in adolescenta si la maturitate.

3. Reglarea temperaturii. Corpul arde mai multe calorii pentru a se mentine cald la temperaturi scazute. "Grasimea bruna" este un tip de grasime care creeaza mai multa caldura decat orice alt organ din organism si arde mai multe calorii pentru a face acest lucru. Acesta este abundenta la sugari, dar se micsoreaza odata cu imbatranirea, dar cercetarile recente au descoperit ca acesta poate creste de fapt pentru a ajuta la reglarea temperaturii corpului. Intr-un studiu din 2014, s-a constatat ca somnul la temperaturi mai reci a favorizat grasimea bruna si a ars mai multe calorii. 4. Cresterea ratei cardiace. Sistemul cardiorespirator este un mare consumator de calorii. Nu este un secret ca exercitiul aerobic arde calorii, dar orice va va creste ritmul cardiac chiar si putin va creste consumul de energie. Contractia muschiului inimii, miscarea diafragmei si schimbul de gaze si nutrienti din sange necesita multa energie. Exista insa o capcana – hormoni de stres. Vizionarea unui film de groaza ar putea arde mai multe calorii decat un film romantic, dar efectul net nu va fi neaparat pierderea in greutate. Stresul pe perioade indelungate insa este dusmanul siluetei. Hormonii de stres cum ar fi cortizolul sunt eliberati cand suntem speriti sau anxios si ii spun organismului sa mentina grasimea pe termen lung, sa creasca apetitul si sa faca tot posibilul pentru a obtine energia inapoi ca sa creasca rata cardiaca.

5. Metabolismul muscular. Muschiul arde mai multa energie decat grasimea, astfel incat raportul muschi: grasime al organismului influenteaza si rata metabolica de repaus. Cu cat aveti mai multa masa musculara, cu atat metabolismul este mai rapid si veti arde mai multe calorii chiar si atunci cand nu va miscati. Acest lucru se datoreaza faptului ca fibrele musculare au o rata mai mare a metabolismului decat celulele grase – ele transforma caloriile in energie mai rapid si frecvent decat celulele grase.





Adauga un comentariu