Sanatate

Câte calorii au căpșunile: Sunt recomandate și diabeticilor

Publicat: 07 iun. 2021
căpșuni
Căpșunile sunt printre fructele cu cele mai puține calorii la suta de grame

Persoanele c are țin cure de slăbire sunt foarte interesate să știe câte calorii are fiecare aliment consumat, iar când vine vorba de fructe, vara, căpșunile sunt cele mai căutate.

Cum în această perioadă în toate piețele au început să apară căpșunile românești, multă vre să știe în ce cantități pot fi consummate și dacă le afectează în cazul în care țin o cură de slăbire.

Pe lângă gustul senzațional, pe care îl știer oricine, căpșunile conțin foarte multe vitamine benefice organismului, precum B2, B5, K, și minerale, precum cupru sau magneziu. În plus, acestea sunt foarte hrănitoare.

Câte calorii au căpșunile: Sunt recomandate în orice dietă

Căpșunile sunt printre fructele cu cele mai puține calorii la suta de grame. Astfel, 100 de grame de căpșuni au doar 32 de calorii. În plus, acestea conțin 0,9 proteine, 0,3 lipide,  și 7,7 carbohidrați la 100 grame.

Astfel, căpșunile pot fi consummate fără multe griji chiar dacă țineți o cură de slăbire.

Riscul de a te îngrășa dacă mânânci căpșuni apare în situația în care acestea sunt mâncte cu ciocolată, smântână, lapte condensat sau alte ingrediente care conțin multe calorii.

În cazul vrei căpșuni congelate, în cazul acestora apar anumite schimbări la nivel nutritionale. De obicei, se recomandă ca aceste fructe să fie consummate proaspete. Totuși, prin congelare nu se pierd foarte multe. Astfel, 100 de grame de căpșuni congelate conțin tot 32 de calorii, 0,4 proteine, 0,1 lipide, 9,1 carbohidrați și 2,1.

Aladar, vorbim despre același număr de calorii atât în cazul căpșunilor proaspete cât și în cazul celor congelate. Singurele valori care diferă puțin sunt cele nutriționale. Totuși, trebuie precizat faptul că prin congelare căpșunile nu mai sunt la fel de dulci și este indicat să nu le adaugi zahăr sau alți îndulcitori deoarece vei crește considerabil numărul caloriilor.

Beneficiile consumului de căpșuni

Pe lângă faptul că nu îngrașă, căpșunile ajută să menţii senzaţia de saţietate, astfel încât să nu fie nevoie să mănânci foarte mult. Mai mult decât atât, vitamina C stimulează metabolismul, care ajută la arderea rapidă a caloriilor.

Datorită conţinutului crescut de vitamina C, acestea protejează organismul de infecţii.

În plus, flavonoidele şi antioxidanţii care se regăsesc din belşug în căpşuni au rolul de a preveni acumularea de colesterol pe vasele de sânge, care pot obstrucţiona circulaţia sanguină. Mai mult, aceste substanţe au proprietăţi antiinflamatorii care au efect miraculos în ameliorarea simptomelor de gastrită.

Căpșunile ajută și la tratarea anumitor boli stomacale precum gastrita sau chiar amelioreaza simptomele ulcerului.

Datorită cantității mari de fibre din căpşuni, acestea ajută la motilitatea intestinală, favorizând eliminarea toxinelor.

Mai mult, fibrele ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge. Căpşunile devin astfel cei mai buni prieteni ai bolnavilor de diabet. Iar indexul glicemic al căpşunilor este de doar 40, fiind astfel ideale în curele de slăbire.

Antioxidanţi precum luteina sau zeaxantina din căpşuni ajută la protejarea organismului de radicalii liberi. Aceștia sunt cunoscuți pentru faptul că favorizează stresul oxidativ, un factor de risc în apariția cancerului.

Antocianii şi quercitina, antioxidanţi puternici pe care îi găsim în căpşuni, pot preveni formarea cheagurilor de sânge. Acestea cresc riscul de apariţie a atacului cerebral.





Adauga un comentariu