Magazin

Cateva solutii naturale care te vor ajuta sa te incarci cu energie si sa scapi de oboseala

Publicat: 25 feb. 2014
1

Magneziul pe care-l gasesti in fasolea boabe, verdeturi si nuci are un rol esential in sanatatea corpului.

Ai nevoie de energie si sa scapi de starea de oboseala care te cuprinde zilnic? Descopera cateva solutii naturale recomandate de doi specialisti pentru a te incarca cu energie.

1. Bea apa in mod frecvent
Oamenii de stiinta au demonstrat ca unul dintre factorii principali care provoaca oboseala e deshidratarea. Corpul nostru e alcatuit in proportie de 70% din apa. Potrivit specialistului Cristina Eremia, Life & Career Coach, efectele deshidratarii sunt scaderea metabolismului, senzatia de oboseala sau diminuarea fortei musculare. Numai o scadere de 2% a cantitatii de apa din corp reduce performanta fizica si mentala in mod vizibil. Cu doua cani de apa si o pauza de 15-20 de minute se pot rezolva majoritatea durerilor de cap, precum si multe simptome de oboseala sau dureri articulare, recomanda specialistul.

Citeste si Cele 12 sfaturi de AUR pe care ar trebui sa le urmezi

2. Respira profund, lent, ritmic
Muta-ti atentia de la activitate la respir si acorda-i corpului tau un spatiu de liniste si constientizare senzoriala, recomanda Cristina Eremia, Life & Career Coach. Ofera-ti 15 minute de pauza, stai dreapta, cu ochii inchisi, o mana pe abdomen si simte cum intra aerul in plamani, coboara in corp, iti umple zona pulmonara abdominala si expira usor pe gura.

3. Iesi in natura sau macar deschide fereastra si inspira aer proaspat
Ai grija sa aerisesti permanent spatiul in care stai, pentru a-ti asigura aportul de oxigen necesar functionarii optime. Creierul e cel care consuma 20% din cantitatea de oxigen necasar intregului corp pentru desfasurarea optima a proceselor metabolice.

4. Fa miscare
Potrivit specialistului Cristina Eremia, Life & Career Coach este important sa recurgi la rotiri ale capului, topait, alergat (chiar si pe loc), cu miscari ritmice. Toate acestea pun sangele in miscare, ducand la oxigenarea mult mai buna a creierului.

Citeste si Vrei sa slabesti? Cu ce inlocuiesti zaharul din alimentatie

5. Nu uita de mineralul anti-stres – magneziul
Doza zilnica de magneziu recomandata este de 350 miligrame, insa in perioadele de stres sau in sarcina/alaptare se poate mari doza la 400 de miligrame, aflam de la Dr. Daciana Toma, medic primar medicina de familie.

Specialistul recomanda ca surse bogate in magneziu leguminoasele uscate, cerealele integrale (grau, ovaz, orz), vegetalele verzi, nuci, alune, smochine, cacao, ceai.

Retine ca pestele, carnea, laptele, bananele, merele, portocalele si alimentele rafinate au un continut redus de magneziu, potrivit specialistului. 

Citeste si Tot ce trebuie sa stii despre super-alimentul AVOCADO

Iata o lista recomandata de Dr. Daciana Toma cu continutul diverselor alimente in magneziu (la 100 de grame aliment):

    Boabe de cacao/ciocolata 414
    Nuci caju 267
    Cafea, boabe prajite 201
    Frunze de ceai negru 184
    Arahide/ Alune/ Nuci 158
    Orez 157
    Cereale integrale 129
    Spanac crud 58
    Castane dulci 45
    Nuca de cocos 39
    Banane 36
    Branza (45% grasime) 35
    Mazare 33
    Peste Hering 31
    Peste Macrou 30
    Carne de porc 27
    Fasole 25
    Paine alba 24
    Carne de vita 24
    Cartofi 20
    Masline 19
    Mango 18
    Morcovi 18
    Conopida 17
    Capsune 15
    Ciuperci 14
    Oua 12
    Ardei verde 12
    Lapte (3,5% grasime) 12.

Sursa: eva.ro





Adauga un comentariu