News Flash:

Cauzele prabusirii cursei Rio-Paris

5 Octombrie 2009
829 Vizualizari | 0 Comentarii
Cauzele prabusirii cursei Rio Paris
Sondele Pitot pentru masurarea vitezei sunt cauza prabusirii avionului companiei Air France care efectua zborul 447 Rio-Paris in iunie, potrivit sindicatului pilotilor care a efectuat propria ancheta, relateaza saptamanalul francez Journal du Dimanche (JDD), citat de AFP. Biroul pentru Anchete si Analizae (BEA), responsabil cu ancheta tehnica in Franta a accidentului avionului Airbus A330, soldat cu 228 de morti, declarase la 2 iulie ca o defectiune a sondelor ar fi "un element, dar nu cauza" prabusirii. Potrivit raportului care va fi transmis judecatorilor saptamana viitoare, cei doi piloti, Gerard Arnoux, comandant de bord pe A320 si presedintele Sindicatului pilotilor Air France (SPAF), Henry Marnet-Cornus, comandant de bord pe A330 in rezerva, afirma ca accidentul "ar fi putut fi fara indoiala evitat" si ca principala cauza a acestuia tine de sonde. "Un asemenea eveniment nu se rezuma la o singura cauza. Dar este un adevar incontestabil ca va trebui sa insistam: in lipsa unei defectiuni a sondelor Pitot, nu ar fi existat nici un accident", afirma Arnoux intr-o discutie cu JDD. Sondele Pitot, care au dat masuratori incoerente in cazul AF 447, permit pilotilor sa controleze viteza aparatelor, un element crucial al echilibrului acestuia in zbor. Potrivit lui Arnoux, "BEA incearca sa minimizeze rolul sondelor Pitot intrucat nu a efectuat controalele impuse prin lege in urma celui mai mic semnal de alarma tras de omologul sau german in 1999, si in orice caz de la incidentele din 2008". Potrivit unei note interne transmise in iunie pilotilor, Air France a avut in total noua incidente provocate de sondele Pitot din mai 2008 si pana in martie 2009, dintre care opt la avioane de lung curier de tip A340 si unul de tip A330. Arnoux afirma ca "toti actorii au subestimat problema sondelor". "Este vorba despre un esec colectiv si un esec total al procesului de revizuire a experientei". "Directia generala a aviatiei civile (franceze - n. red) si Agentia europeana pentru securitate aeriana au obligatia de a trata aceste incidente grave potrivit unor proceduri bine stabilite, ceea ce nu au facut", conchide acesta.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3967 (s) | 22 queries | Mysql time :0.223705 (s)